Spring naar inhoud

- - - - -

Moord en brand

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 05 september 2013 - 09:21

Hey,

we zitten met een beetje en vervelend probleempje met ons Nekko.
Met dat het zulk goed weer is staat het raam en de deur al de hele zomer open en kunnen onze 2 katjes op ons koertje.
We hebben wel vrij veel last gehad van vliegen, waar ons Nekko heel graag op jaagt.
Maar de laatste paar dagen is er precies iets veranderd.
Als Nekko op een vlieg aan het jagen is miauwt ze zachtjes of maakt zo een klepperend geluidje. Nooit erg luid of lang.
Maar sinds een paar dagen als ze buiten zit en ze ziet een vlieg dan begint ze te miauwen alsof ze enorme pijn heeft.
Echt super luid, heel klagelijk en ze stopt niet.
In het begin spurtte ik altijd naar buiten omdat ik echt dacht dat ze zich verwond had of er iets mis was.
Maar als ik er dan ben dan begint ze super luid te spinnen en stopt ze. De moment dat ik weer weg ben begint het weer en elke keer net iets luider.
Onze bovenburen moeten dit sowieso ook horen en dat moet niet leuk zijn voor hun. We hebben nu nog wel geen klachten gehad, maar als het zo blijft duren zal dat niet lang op zich laten wachten.
Ook zit er op de muur van ons koertje soms een kat, nuja meerdere katten, altijd afwisselend.
Maar de laatste tijd niet meer, is al zeker een week of 4 geleden dat ik nog een kat heb gezien.
En 's avonds zet Nekko zich op het koertje kijkt naar die muur en begint weer moord en brand te miauwen. Precies alsof ze een kat roept of mist.

Ik weet niet goed wat ik hiermee moet aanvangen.
Onze Léon wordt dat soms ook beu en valt haar dan aan. Niet erg, maar het is duidelijk geen spelen.

Ik had ergens anders iets gelezen van ook een luidruchtige kat en dat je die best moest negeren.
Maar als je niet komt dan begint ze luider en langer te miauwen en dan valt Léon haar sowieso aan.
En ik weet eigenlijk niet of ik ze moet laten ophouden. Ze was het net weer aan het doen en heb ze naar binnen gehaald en de deur en raam gesloten) of dat ik ze moet laten doen en ze dus geen aandacht geven.

Time spent with cats is never wasted

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 05 september 2013 - 09:31

Negeren is inderdaad de boodschap. En als ik jou was, dan zou ik proberen om Léon op dat moment af te leiden door spel, dat hebben ze toch nodig en je kan dan evengoed je speelmoment inlassen. Zodra Nekko ziet dat er letterlijk "geen kat" afkomt op haar gebleir en integendeel, al de aandacht dan nog eens naar Léon gaat, zal ze ook gaan voor de plaats waar de aandacht is, het speelmoment dus.

Maar zolang je ernaartoe rent en haar op die manier de gewenste aandacht geeft (want ze is jullie goed aan het trainen ;) ) zal ze blijven bleiren want nu weet ze: bleiren = aandacht :)

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 05 september 2013 - 09:34

Dat is inderdaad wel een goed idee! :)
Ja ze weten het goed genoeg hoe ze je om je vinger moeten draaien.
Maar ik heb toch altijd zoveel schrik dat er iets met ze gebeurt en soms denk ik echt dat ze dat weet en daarom zo klagelijk jankt.

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 05 september 2013 - 09:34

Bekijk berichtSteffie_G, op 05 september 2013 - 09:21, zei:

Als Nekko op een vlieg aan het jagen is miauwt ze zachtjes of maakt zo een klepperend geluidje. Nooit erg luid of lang.
Maar sinds een paar dagen als ze buiten zit en ze ziet een vlieg dan begint ze te miauwen alsof ze enorme pijn heeft.
Echt super luid, heel klagelijk en ze stopt niet.
In het begin spurtte ik altijd naar buiten omdat ik echt dacht dat ze zich verwond had of er iets mis was.
Maar als ik er dan ben dan begint ze super luid te spinnen en stopt ze. De moment dat ik weer weg ben begint het weer en elke keer net iets luider.

Ik heb geen idee hoe je dit moet oplossen, maar het klinkt alsof ze je al goed afgericht heeft :p.

Ik ben er zeker van dat hier wel een paar anderen zijn die je goede tips zullen kunnen geven
Mylo Banner

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#5 Geplaatst 05 september 2013 - 09:39

Negeren (ook niet tegen haar praten of ff kijken of zo) en zeker niet wachten dat ze nog harder gaat miauwen en dan toch nog naar buiten gaan. Want dan leer je haar eigenlijk gewoon aan dat als ze lang en hard genoeg miauwt, je uiteindelijk wel afkomt. En zoals Sabine zegt, proberen Léon af te leiden.
Veel succes, Joe heeft dat een hele tijd gedaan (en nog soms) als ik in de douche stond en ik heb soms serieus op mijn tanden moeten bijten om niet toe te geven :lachen:

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 05 september 2013 - 09:43

Ja ik weet nu al dat ik het moeilijk zal worden om dat te negeren. Maar ik heb geen zin om elke dag hier een jankte kat te aanhoren.

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 05 september 2013 - 11:31

Luna deed het ook als ik haar in een andere kamer zette om de muisjes eten te geven. Miauwen, aan de deur krabben,... Na veel genegeer en daarna overdreven aandacht als ze stil bleef, heeft ze het zo goed als afgeleerd. Als ze toch al wat lastig rondloopt, durft ze het nog wel eens doen, maar het gebeurt maar zelden.
Those who don't believe in magic, will never find it

Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 05 september 2013 - 14:04

Zou het niet kunnen dat ze eens een keertje is gestoken door een wesp of bij haar spel van 'vliegen' vangen?  En associeert ze vliegen nu met pijn?

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 06 september 2013 - 00:42

Wat een slimme kat heb je! Die heeft jou al goed afgericht zeg :)
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 06 september 2013 - 00:57

dori heeft ook zo van die kuren , en altijd op dezelfde uren , begint ze voor de voordeur te miauwn en klagen , maak me eens goed kwaad en dn stopt het eventjes , ik woon op een appartement endenk ook dt dit op den duur klachten gaat regenen , maar boos maken en neen roepen helpt hier wel , ;) ;)
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 06 september 2013 - 04:51

Bekijk berichtKaszi, op 05 september 2013 - 14:04, zei:

Zou het niet kunnen dat ze eens een keertje is gestoken door een wesp of bij haar spel van 'vliegen' vangen?  En associeert ze vliegen nu met pijn?

Dat denk ik niet :) Anders zou ze niet alles overhoop rennen om de vlieg toch maar te pakken te krijgen :lachen:

We zijn hier gisteren met de negeer/speel methode begonnen zoals hier aangeraden werd.
En wonderwel werkte dat onmiddellijk!
Ze was weer van haar oren aan het maken en ben met de lazer beginnen spelen met Léon.
Het was rap gedaan :lachen:  ze hebben hier beiden zeker een half uur achter dat lichtje liggen crossen en nadien waren ze beiden zo moe dat ze van de ganse avond geen kick meer hebben gegeven.
Hopelijk heeft ze het snel afgeleerd :)
Zondag gaan we ook naar de zowizoo voor nieuw speelgoed. Meeste van hun speeltjes zijn zo kapot gebeten dat er niets meer mee aan te vangen is en de rest is zoek :louche:
En ik heb zo een dragonfly besteld, ben heel benieuwd hoe ze daar op gaan reageren! :)

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 06 september 2013 - 08:05

Bekijk berichtSteffie_G, op 06 september 2013 - 04:51, zei:

Dat denk ik niet :) Anders zou ze niet alles overhoop rennen om de vlieg toch maar te pakken te krijgen :lachen:

We zijn hier gisteren met de negeer/speel methode begonnen zoals hier aangeraden werd.
En wonderwel werkte dat onmiddellijk!
Ze was weer van haar oren aan het maken en ben met de lazer beginnen spelen met Léon.
Het was rap gedaan :lachen:  ze hebben hier beiden zeker een half uur achter dat lichtje liggen crossen en nadien waren ze beiden zo moe dat ze van de ganse avond geen kick meer hebben gegeven.
Hopelijk heeft ze het snel afgeleerd :)
Zondag gaan we ook naar de zowizoo voor nieuw speelgoed. Meeste van hun speeltjes zijn zo kapot gebeten dat er niets meer mee aan te vangen is en de rest is zoek :louche:
En ik heb zo een dragonfly besteld, ben heel benieuwd hoe ze daar op gaan reageren! :)

Oh dat klinkt al goed zeg! Waarschijnlijk ga je dat nu wel een hele tijd moeten volhouden vooraleer ze helemaal stopt, maar dat is alvast een heel goed begin :)
Mylo Banner

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 06 september 2013 - 08:13

Als je naar de Zowizoo gaat, koop daar dan een Flying Frenzy. Da's een hele toffe gigantisch lange hengel met veren, die als die door de lucht zoeft, het geluid maakt van een vogeltje dat overvliegt. Hier spelen ze daar enorm graag mee. 't Is ook de eerste hengel die Lewis in zijn mond neemt en fier mee wegloopt zoals met een echte prooi.
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 06 september 2013 - 14:18

Bekijk berichtsnoopy, op 06 september 2013 - 08:13, zei:

Als je naar de Zowizoo gaat, koop daar dan een Flying Frenzy. Da's een hele toffe gigantisch lange hengel met veren, die als die door de lucht zoeft, het geluid maakt van een vogeltje dat overvliegt. Hier spelen ze daar enorm graag mee. 't Is ook de eerste hengel die Lewis in zijn mond neemt en fier mee wegloopt zoals met een echte prooi.

Leuke tip! Ga ik me dan zeker aanschaffen.

Ja tot zover lukt het heel erg goed, 't is echt een slim beestje hoor. Ze weet snel wanneer ze haar zin krijgt en blijkbaar ook snel wanneer het niet pakt :lachen:
Ja nu is het de bedoeling om voet bij stuk te houden he