Spring naar inhoud

- - - - -

help drinkfontein raindrop

• Log in om te reageren
1 reactie op dit onderwerp
mina1982
mina1982
  • 130 berichten

#1 Geplaatst 06 september 2013 - 20:05

Ik had het ook al ergens anders geschreven. Maar wie heeft ervaring met de raindrop? Gisteren is mijn drinkfontein toegekomen. Ik ben natuurlijk direct aan de slag gegaan en opzich was hij goed in elkaar te zetten,  maar hij maakt serieus veel lawaai, zowel de pomp als het gekletter van het water. Mij stoort het echt en de kittens vinden het ook maar niets En drinken er dus ook niet uit als hij aanstaat. Heeft iemand misschien tips voor mij? Heb ik iets fout gedaan?   heb nu echt super spijt, dat ik hem gekocht heb.  Ik vind de bovendeksel er overigens ook niet heel stevig erop zitten.  Er is een soort inleg rand, maar die schaal past daar eigenlijk net niet in. En als die iets verschuift loopt alles er gewoon naast Grrr. Ik baal echt van mij zelf. 50 euro is niet niks.  Ik hoop dat ik gewoon wat fout doe en alles oplosbaar is.

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 07 september 2013 - 13:44

kan je niet een soort van dichting tussen het deksel en de bak doen ? Ik zou bij de sanitairhandel eens op zoek gaan, er moet wel iets te vinden zijn. Hier bromt de fontein ook te hard naar mijn goesting, ik hoor het al wel minder omdat ik al meer aan het geluid gewoon ben. Dit is resonantietrilling zoals dat heet, ik weet niet of je aan dit soort trilling veel kan verhelpen, hier niet in elk geval omwille van de constructie van de fontein. Het is ook van belang dat het goed waterpas staat. Misschien moet je daar ook eens mee experimenteren door bv. er iets onder te zetten. Het helpt misschien ook door de pomp er eens uit te halen en nog eens opnieuw te plaatsen en zien dat de zuignapjes goed vast staan. Hier hoor ik het water lopen als de fontein niet helemaal vol is, anders niet. Sommige pompjes kan je regelen, maar dat is zeker niet bij allemaal het geval, het staat zeker vermeld in de handleiding als dat kan. Verder kan ik je helaas niet helpen...