Spring naar inhoud

- - - - -

Kat wordt mishandeld

kat mishandeling

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Barbaros
Barbaros
  • 1 berichten

#1 Geplaatst 06 september 2013 - 22:33

Hey,

Het was al langer dat we dachten dat er iemand in de buurt katten mishandelde, maar echt concreet bewijs was er niet. Maar nu komt 1 van ons katten terug waarvan de snorharen overduidelijk geknipt zijn (met een schaar?) en een andere kat waarvan de snorharen uitgetrokken zijn. Dit is dan weer duidelijk omdat ze dus terug kwam met wat bloed op haar bovenlip en ze gedroeg zich zeer bang en zenuwachtig. Het is voor ons katten ook niet raar dat ze een uur of 2 verdwijnen, uit onze tuin, om dan weer terug te komen.

Ik wou ook niet te snel tot de conclusie komen dat ze effectief mishandeld is geweest, maar 1 komt terug met bloed op haar bovenlip, en het ander met overduidelijke weggeknipte (je zag gewoon dat het met een schaar of iets geknipt was) snorharen.

Mijn vraag is nu, zou het toch een ander dier zijn geweest, die het snorharen had uitgetrokken? Indien het toch mishandeling was door een of ander dierenbeul, wat kun je hier tegen doen. Als je er uberhaupt iets tegen kunt doen natuurlijk. Ik was aan het denken om camera's of iets te bevestigen om te zien wie of wat ze tegenkomen in het dagdagelijkse leven. Is dit mogelijk of toch nog science fiction? Iemand al iets gelijkaardigs meegemaakt ofzo? Ben er eerlijk gezegd niet goed van, wetende dat iemand ze durft pijn te doen...

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#2 Geplaatst 06 september 2013 - 22:37

Hier ons Prutske beschoten en mishandeld ook ,
politeie ingeschakeld kunnen niks doen niet genoeg bewijzen dat het die gast is,
terwijl heel de buurt weet dat hij het is :'(
dus zou al afhangen van waar je woont, maar zolang je geen concrete bewijzen hebt vrees ik ervoor dat ze iets zullen kunnen doen :(

hopelijk hebben je lieverds niet te lang last.
veel sterkte en succes!
Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 06 september 2013 - 22:42

Heel jammer om te horen dat je denkt dat er iemand je lieverds mishandeld.
Maar helaas kun je hier weinig aan doen tenzij je echt staalharde bewijzen hebt.
Ik dacht wel dat er halsbandjes bestaan met camera's ingebouwd.
Ah ja, net gevonden. Ze zijn wel niet goedkoop....
En als de 'dader' ziet dat ze een camera aanhebben zal die hoogstwaarschijnlijk niets meer doen.
http://www.zooplus.n...encamera/190088

Veel succes hiermee en hopelijk overkomt je katjes nu niets meer :(

Time spent with cats is never wasted

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 06 september 2013 - 23:03

Je tuin kat veilig maken zodat ze niet meer weg kunnen denk dat dit de enige manier is om ze veilig te houden.

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#5 Geplaatst 07 september 2013 - 02:21

Als je echt denkt dat de snorharen zijn uitgetrokken, dan kan dit volgens mij toch niet gebeurd zijn door een ander dier, dan zou je toch meer verwondingen moeten kunnen zien, dat dan ze echt gevochten hebben.

Ik weet ook niet wat je hiertegen kunt doen, behalve dan wat Catherine hier zegt, zorgen dat ze niet meer buiten jullie eigen tuin kunnen komen.

Jongens toch, wat lopen er toch onmensen rond... En het probleem is, wanneer mensen aangevallen worden zijn de straffen al om mee te lachen, dus wie dieren mishandelt, da's al helemaal om mee te lachen. Dat heeft totaal geen prioriteit.

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 07 september 2013 - 05:55

Ocharme. Er lopen toch echte schurken rond in de wereld. :evil: Ik zou eens rondhoren in de buurt of er nog mensen zijn die zoiets hebben meegemaakt. Veel meer kan je niet doen vermits je geen echte bewijzen hebt. Ik zou ook gek worden van woede als één van mijn diertjes zo naar huis zouden komen. :evil: Persoonlijk zou ik proberen om de daders af te schrikken door flyers in de bussen te steken en zeggen dat er een onderzoek wordt gestart voor dierenmishandeling. Ik hoop dat je de daders te pakken krijgt maar meestal zijn het lafaards die moeilijk te strikken zijn.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 07 september 2013 - 10:06

Bekijk berichtmellemeis, op 06 september 2013 - 22:37, zei:

Hier ons Prutske beschoten en mishandeld ook ,
politeie ingeschakeld kunnen niks doen niet genoeg bewijzen dat het die gast is,
terwijl heel de buurt weet dat hij het is :'(
dus zou al afhangen van waar je woont, maar zolang je geen concrete bewijzen hebt vrees ik ervoor dat ze iets zullen kunnen doen :(

hopelijk hebben je lieverds niet te lang last.
veel sterkte en succes!

met beschuldigingen moet je idd wel opletten als je geen concrete bewijzen hebt... wij hebben jaren geleden ooit de dierenbescherming aan de deur gekregen na een klacht over neerschieten van een kat... een oudere dame was haar kat kwijt en had mijn man beschuldigd van deze daad... ik ben gaan aanbellen bij haar en uitleg gevraagd en kreeg bijna de deur tegen de neus en de mededeling dat heel de buurt  ZEKER wist dat het mijn man was... euhm tja mijn man heeft vogels idd... maar dat wil niks zeggen .. ik weet persoonlijk dat mijn man ze zou wegjagen van de voleire maar nooit een dier kwaad kan doen....wij hebben zelf 3 katten nu (toen nog niet) en nog steeds onze vogels.... twee of drie weken later was haar vermiste kat terug want die was in een auto meegereisd met een familielid en zat in de volgende gemeente (hebben we toen moeten vernemen van onze buurman... die bevriend was met haar buurman)
Ik heb dan wel de politie naar haar gestuurd voor laster.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#8 Geplaatst 07 september 2013 - 12:21

Die camera is geweldig sech, ik zou het zo meteen kopen om te zien waar mijn katten uithangen... alleen , als je het monteert aan een vast halsbandje dan heb je kans dat je kat ergens blijft achterhangen en als je het monteert aan een veilig halsbandje dan heb je kans dat ze de camera onderweg kwijtspelen.

Aan TS : ik zou opletten want snorharen uittrekken, dat is toch al een heel gemene sadistische streek

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 07 september 2013 - 13:12

STom dat het aan een bandje moet he. Dat dragen ze hier niet. Maar natuurlijk... hoe anders he :catscratchhead :catscratchhead :catscratchhead

En ja, niemand gaat iets doen voor die camera he....

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#10 Geplaatst 07 september 2013 - 15:25

Bekijk berichtmiranda, op 07 september 2013 - 10:06, zei:

met beschuldigingen moet je idd wel opletten als je geen concrete bewijzen hebt... wij hebben jaren geleden ooit de dierenbescherming aan de deur gekregen na een klacht over neerschieten van een kat... een oudere dame was haar kat kwijt en had mijn man beschuldigd van deze daad... ik ben gaan aanbellen bij haar en uitleg gevraagd en kreeg bijna de deur tegen de neus en de mededeling dat heel de buurt  ZEKER wist dat het mijn man was... euhm tja mijn man heeft vogels idd... maar dat wil niks zeggen .. ik weet persoonlijk dat mijn man ze zou wegjagen van de voleire maar nooit een dier kwaad kan doen....wij hebben zelf 3 katten nu (toen nog niet) en nog steeds onze vogels.... twee of drie weken later was haar vermiste kat terug want die was in een auto meegereisd met een familielid en zat in de volgende gemeente (hebben we toen moeten vernemen van onze buurman... die bevriend was met haar buurman)
Ik heb dan wel de politie naar haar gestuurd voor laster.

Erg zo'n verhalen. Of hoe mensen soms te snel conclusies trekken... Ik vind het heel laf van dat vrouwmens dat ze dan nog niet eens de beleefdheid had om zich nadien te komen verontschuldigen.

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 07 september 2013 - 15:34

Wat erg voor je katten :(

Probeer ervoor te zorgen dat ze niet meer uit de tuin kunnen.
Zo lang je geen degelijke bewijzen hebt, kan je wellicht niets beginnen.

marcellah
marcellah
  • 5 berichten

#12 Geplaatst 07 september 2013 - 16:52

bizar om te lezen !

Inge64
Inge64
  • 41 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 09 september 2013 - 00:08

echt schandalig zoiets, ale wat willen ze nu met zoiets bereiken :(

Wolverina
Wolverina
  • 98 berichten

#14 Geplaatst 10 september 2013 - 12:59

Dit vind ik echt schandalig en zo erg voor je katjes....

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: kat, mishandeling