Spring naar inhoud

- - - - -

Graag advies

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
Guest_Cinneke_*
Guest_Cinneke_*

#1 Geplaatst 20 augustus 2009 - 08:18

Gisteren is ons Cloë bevallen van een 7 ling. Haar mamaSammy-Jo heeft een nestje van 3 kittens en die zijn 3 weken oud. Maar moeder en dochter zijn heel hecht. Nu wil Sammy-Jo helpen met de 7 ling. En Cloë zorgt ook voor de 3 ling van Sammy-Jo.
Nu heb ik Cloë apart gezet met de kittens, maar ze roept om haar moeder en Sam roept onder om haar.
Nu weet ik dat Cloë de eerste moedermelk erg belangrijk is voor haar kittens en als ik ze samen leg loop je het risico dat dus ook de 3 weken oude kittens bij Cloë gaan drinken en de 7 ling bij Sam. Kan dat kwaad? Heeft iemand hier ervaring mee? En kan mij advies geven? Heb nog nooit 2 nestjes te gelijk gehad en ergens vind ik het zo zielig dat ik ze heb gescheiden en zou ik ze zelf graag bij elkaar leggen. Daarnaast heeft Sam zoveel melk dat ze best wat kittens van Cloë zou kunnen mee voeden.
Cloë haar melk is wel opgang want op 1 poesje na zijn ze allemaal gelijk gebleven of aangekomen sinds gisteren.

Bewerkt door Cinneke, 20 augustus 2009 - 08:19.

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 20 augustus 2009 - 12:04

Zeker bij elkaar zetten. Heb hetzelfde voorgehad met twee halfzusjes.Drie dagen van elkaar bevallen en ze zaten allebei apart in hun eigen bench. Huilen, onrustig miauwen enz tot ik ze bij elkaar liet. Ze hebben samen hun 8 kinderen groot getrokken. Ze sliepen samen met hun 8 kittens in de kleinste bench van de twee. Ik heb daar een aantal prachtige foto's van. Het kan absoluut geen kwaad.
Geplaatste afbeelding
Kijk maar, is het niet schattig??
Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/

Guest_Suus_*
Guest_Suus_*

#3 Geplaatst 20 augustus 2009 - 12:17

Ik zou ze nog niet direct bij elkaar zetten
De eerste melk is super voedzaam en dat hebben de hele kleine babies zelf nodig

De grote babies zullen de kleintjes aan de kant drukken en als je pech hebt gaan die niet groeien.

Wat Nicky zegt is met kittens met 3 DAGEN verschil, die zijn zo'n beetje even oud

Maar 3 Weken, het verschil is veel te groot
Ook straks met spelen zijn de oudere veel eerder aan wilde spelletjes toe dan de kleinen en dat kan echt problemen gaan geven.

Dus tja ieder zijn eigen babies, en als ze wat ouder zijn opletten dat de groten niet te wild zijn voor de kleinen

Guest_shivers_*
Guest_shivers_*

#4 Geplaatst 20 augustus 2009 - 12:22

Ik ga mee met Suus.

Rikku wordt nu ook gevoed door Fee, maar ik heb haar pas bij Fee en haar blauwe babies gelaten (die 3 weken jonger zijn) toen de blauwkes 6 weken waren.
Rikku zou veels te veel van de voeding hebben weggenomen.