Spring naar inhoud

- - - - -

Sisko, de reddende engel!

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Carolientjee
Carolientjee
  • 133 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 08 september 2013 - 10:18

Dit verhaal past misschien niet bij dit onderwerp, maar ik zou niet weten waar ik het anders zou moeten zetten.
Het verhaal dat ik ga vertellen is dus waargebeurd!! Bij mijn thuis een 10 tal jaren geleden.

Ik woonde toen samen met mijn ouders, paarden en 2 katers Sisko en Swa'ke op een leuk boerderijtje.
Sisko en Swa'ke waren buitenkatten, ze sliepen in de stallen maar ze waren heel eigen aan ons.
Vooral Sisko.
Sisko was altijd een huiskat geweest, hij werd op een dag aangereden en onze huisbaas (die DA is) heeft hem toen gered en hij heeft zich ontpopt tot een echte stalkat. Maar we merkte natuurlijk we het verschil, swa'ke was altijd aan het jagen en Sisko kwam altijd maar knuffelen. En dan voornamelijk bij mij en mijn papa.

Ons leventje ging zijn gewone gangetje, tot op een dag mijn papa de diagnose kreeg dat hij ernstige epilepsie had...
Hij kreeg bijna iedere dag een aanval en dit was voor ons en vooral voor hem helemaal geen pretje.
Als mijn papa een epilepsie aanval krijgt, valt hij gewoon neer en is hij bewusteloos. Het is ook moeilijk om hem wakker te maken.

Een paar jaar later, krijgt onze huisbaas het idee om de paardenstal om te bouwen tot een B&B, speciaal gemaakt voor er met paarden op vakantie te komen.
Ons boerderijtje lag dan ook vlak langs het ruiternetwerk hier in Limburg.
Natuurlijk leek ons dat wel leuk. En papa ging (voor zo goed als hij kon) helpen met het afbreken en opnieuw opbouwen van de stallen.

Een hele tijd later toen dan uiteindelijk de ruwbouw stond, ging papa 's avonds laat nog eens kijken in de B&B of alles er nog in orde was.
Na een tijd, merkte we dat papa nog altijd niet terug was. Hij was ondertussen al bijna anderhalf uur weg...
Wij dachten, dat hij misschien nog met iemand aan het babbelen was op de bouw, of een  buurman tegen het lijf was gelopen.
Maar hij bleef maar weg, en we begonnen ons toch wel zorgen te maken.
Ondertussen was het dus al donker geworden (en aangezien mijn mama ook ziek is) had ik besloten om eens te gaan kijken waar papa was.
Ik liep naar de voordeur en zag dat sisko op de vensterbank buiten zat en toen hij mij zag begon hij tegen het raam te springen.
Ik deed de voordeur open en hij begon luid tegen mij te miauwen.
Hij liep dan een meter vooruit, draaide zich om en miauwde weer, precies op hij wou zeggen, VOLG MIJ!!!
Ik ben hem dan ook maar gevolgd, en ja hoor!!
Sisko heeft mij tot bij mijn papa gebracht.
Hij lag op de zolder van de B&B, papa had een epilepsie aanval gehad.
Op het moment dat Sisko en ik op de zolder aankwamen, ging sisko op papa zijn borst liggen en begon hij te kneden.
Precies op hij probeerde om hem wakker te maken.
Sisko heeft dus papa zijn leven gered.
Toen ik papa had gevonden, heb ik meteen de huisarts gebeld en die is papa komen wakker spuiten.
Als Sisko niet voor de venster zat, was dit verhaal misschien helemaal anders afgelopen.

Ondertussen zijn we een aantal jaren verder en wonen we ook niet meer op de boerderij.
Sisko is ondertussen overleden, hij was té oud geworden en hij was ziek dus de DA heeft hem toen ingeslapen.
Swa'ke is ook overleden, hij werd jammer genoeg overreden voor een Quad.
De persoon die met de Quad reed, heeft Swa'ke wel naar ons toegebracht (wat ik eigenlijk wel mooi van hem vond)

Ik ga dit nooit meer vergeten, die kat was gewoon een echte reddende engel.

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#2 Geplaatst 08 september 2013 - 10:23

Wat een mooi verhaal, al een geluk dat Sisko er toen juist was
Geplaatste afbeelding

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 08 september 2013 - 11:35

Inderdaad een heel mooi verhaal! :love4:
Mylo Banner

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 08 september 2013 - 12:17

Een heel mooi verhaal, en nog maar eens een bewijs dat dieren er altijd zullen zijn voor de mensen.
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 08 september 2013 - 12:26

Een heel mooi en ontroerend verhaal !!!