Spring naar inhoud

- - - - -

Mijn kat geeft over na het eten

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Britse korthaar milo
Britse korthaar milo
  • 1 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 08 september 2013 - 13:15

Mijn jong katertje geeft over vijf min na hij zijn eten op heeft voor de rest is hij zijn normale zelf hij speelt slaapt goed en gazt graag eens buiten. Kan iemand mij helpen met verklaring want dit is een tijd niet meer gebeurd en nu is het terug.

azrael
azrael
  • 445 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 08 september 2013 - 14:50

Eet hij rustig of schrokt hij alles snel op? Onze Bisky krijgt doorgaans enkel droogvoer (dit omdat ze probleempjes gehad heeft met de spijsvertering toen ze nog klein was). Af en toe geven we eens een portie tonijn of een zakje natvoer. Dan stort ze zich daar op en schrokt alles zo snel mogelijk binnen. Dan durft ze daarna wel eens terug overgeven.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 08 september 2013 - 15:02

Dit kan om verschillende redenen zijn. Als ze schrokken, kan het er terug uitkomen. Ook als ze bv. allergisch zijn aan een bestanddeel.
Tijger gaf ook vaak over en dit vlak na het eten van natte voeding. Ik dacht eerst ook aan schrokken, maar blijkbaar is hij allergisch aan 'iets'. Wat weet ik nog altijd niet, maar ik kan hem enkel RC sensitive geven, vers vlees of Canibest. Geef ik iets anders (zelfs bij Porta 21) geeft hij over. Nu hebben ze bij Maxi Zoo een nieuwe soort (roze, groene, ... blikjes). Dit houdt hij ook binnen.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#4 Geplaatst 08 september 2013 - 16:13

onzen diddl heeft last van reflux en geeft daardoor ook over als hij gegeten heeft (hij heeft ook een heel trage vertering)
Hij neemt er iedere dag medicatie voor (ranitidine en motilium) en daardoor is dat toch beter
Geplaatste afbeelding

vleermuis
vleermuis
  • 35 berichten

#5 Geplaatst 08 september 2013 - 18:28

kan je misschien eens wat meer info geven? Wat voor voer geef je? En geef je het in een bakje of moet de kat er voor werken?

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 08 september 2013 - 20:04

Gaat het over korrel? Misschien eens via voedselverrijking proberen. Als hij dan niet meer overgeeft, ligt het aan het schrokken. Geeft hij nog wel over heb je nog steeds een goede bezigheid voor je kat, maar kan je verderzoeken.

Ik geef korrel via voedselverrijking. De katten moeten 'werken' om te eten.

De producten van Cat-it slagen hier het beste aan:

- http://www.zooplus.n...peelgoed/349066

- http://www.zooplus.n...peelgoed/239103

Ik heb ook de Kong, de Pipolino, het activityboard (nu niet meer), ... maar die slaan eigenlijk niet aan. Enkel de 2 in de link. Ik denk dat die het gemakkelijkst zijn :lachen: .

Ik geef ook korrel in van die Slow-down kommetjes. Kunnen ze niet schrokken. Hier eten ze ook goed uit. De dikste uit de hoop wacht meestal wel tot we het aanvullen (en het dus het gemakkelijkst is), maar soit.

http://www.felinova....tbak-slow-down/

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 08 september 2013 - 22:22

√Čen van mijn katten deed het ook vaak, bijna altijd na natvoer. Ben overgeschakeld op beter voer en ik geef natvoer nu in heel kleine porties: klein beetje geven, wat tijd tussen laten, nog een beetje geven,... Ze doet het bijna nooit meer eigenlijk.
En voor de korrels doe ik ook aan voedselverrijking, dat helpt idd erg tegen schrokken.
Those who don't believe in magic, will never find it