Spring naar inhoud

- - - - -

roll and clean kattenbak, is het wat?

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 08 september 2013 - 20:43

http://www.zooplus.n...attenbak/315096 Wij overwegen 1 of 2 van deze bakken aan te schaffen. Iemand hier ervaring mee?

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#2 Geplaatst 08 september 2013 - 20:55

op deze manier verspreid je de geur en aanslag van de plasjes en de ontlasting over de hele bak. Veel mensen vinden het prettig, ik vind het zeer onhygienisch. Ben er dan ook niet voor ;)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 08 september 2013 - 21:13

Bekijk berichtginnie, op 08 september 2013 - 20:55, zei:

op deze manier verspreid je de geur en aanslag van de plasjes en de ontlasting over de hele bak. Veel mensen vinden het prettig, ik vind het zeer onhygienisch. Ben er dan ook niet voor ;)
Is ook hier een beetje de bedenking die we erbij hadden. ik weet dat er hier redelijk veel mensen de litterbot hebben. Hierbij zou dat hetzelfde probleem zijn, toch?

mijnbengaaltjes
mijnbengaaltjes
  • 811 berichten
  • 11 katten

#4 Geplaatst 08 september 2013 - 21:13

ik heb er hier 3 van staan http://www.zooplus.n...enbakken/315069 (en daarnaast ook nog 2 of 3 gewone)

Bekijk berichtginnie, op 08 september 2013 - 20:55, zei:

Hier kan ik me wel in vinden het is natuurlijk zo dat je het "verspreid" het is daarom wel belangrijk een goed klontvormende vulling te nemen wanneer je voor zo'n soort kattenbak kiest.
De reden dat ik litterspinners gebruik is omdat het voor mij lichamelijk makkelijker is. Een aantal keer per dag draai ik aan de bak en heb ik snel de kattenbak leeg gemaakt.

Wanneer het vies is of na 1,5 (soms na 2) week worden ook deze volledig leeg gehaald en opnieuw gevuld. Ik moet wel zeggen dat dit wel iets meer werk kan zijn dan bij een normale bak. Het legen gaat makkelijk dop eruit en boven een container houden. Maar het uitpoesten met water duurt meestal wat langer want je wilt wel alles schoon hebben. Maar ik ben er erg blij mee.

Ik weet niet hoeveel katten gebruik moeten maken van de kattenbak? Hier gaan 3 volwassen poezen op de bakken het verversen moet dan ook wat sneller dan je maar 1 kat hebt :) want dan doe je er lang mee is mijn ervaring.

het is dus niet dezelfde bak maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

cattery One in a Million www.cattery-oneinamillion.nl info@cattery-oneinamillion.nl

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#5 Geplaatst 08 september 2013 - 21:22

Het is bij alle bakken die rollen zo dat de urine en de ontlasting over de hele bak worden uitgesmeerd. Ik kan me voorstellen dat het voor mensen makkelijker is, helemaal als je lichamelijk niet zo lekker in orde bent.
Alleen moet je dan de bak echt wel vaker schoonmaken. Het grit niet eens, dat kan gewoon op de normale manier zeg maar, zoals je gewend bent. Maar de kap moet je echt poetsen/schoonmaken.

ook als je het zelf niet ziet of ruikt, dan heeft je kat het nog door. Zo schoon zijn die bakken dus dan niet meer.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#6 Geplaatst 08 september 2013 - 23:18

Ik heb het heel vroeger gehad en vond het echt zeer onhandig. Er blijft al eens iets aan de bodem kleven en dan moet je het er zowieso nog uitscheppen. Dus dubbel werk.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 09 september 2013 - 11:38

Ik heb er geen, maar al wel eens even bij stilgestaan. Ik zou er ook nooit geen kopen, omwille van de hygiƫne voor de kat.