Spring naar inhoud

- - - - -

Grote muggen en katten.

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#1 Geplaatst 08 september 2013 - 22:01

Hier zitten redelijk wat van die grote muggen in het gras. De katten vinden het heerlijk erop te jagen en ze op te eten. :misselijk:
Maar nu is me opgevallen dat gisteren billy 6 keer heeft overgegeven totdat die vieze dikke mug in zijn geheel er ook mee terug uitkwam, en daarnet heeft Willow 2 keer overgegeven en zat daar ook zo een vette mug tss. Kan het zijn dat ze die niet verteren?
Heb nooit iets slecht gezien in eten van insecten voor hen vond dat het ze toch wat proteinen extra gaf. Maar met die dikke muggen zit het precies voor sommige iets anders.
Kan het natuurlijk niet vermijden dat ze die opeten maar vond het raar heb dit nooit eerder gezien of zou dit nu toeval zijn?

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#2 Geplaatst 08 september 2013 - 23:24

Geen idee. Die van ons pakken muisjes, vliegen en een enkele keer een duif, maar die groten muggen heb ik hen nog niet zien eten.

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 09 september 2013 - 03:35

Heb hier ook zo een muggen- en vliegenvanger, Lies eet alles wat vliegt op maar heb haar er nog nooit van weten overgeven.  Ook nog nooit een insect in haar overgeefsel gezien ofzo.   Mss zijn die dikke muggen wat taaier ?  Of slikken ze ze in één keer door en blijft het 'hangen' in hun keel ?
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

alas&emeth
alas&emeth
  • 498 berichten

#4 Geplaatst 09 september 2013 - 07:47

Ons nimoy had overlaats 4vliegen gevangen en opgegeten.ze zijn er ook alle 4 terug uitgekomen,dus denk wel dat het wss niet vertreed heeft
soft kitty,warm kitty,little ball of fur
happy kitty,sleepy kitty,purr purr purr :)

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#5 Geplaatst 09 september 2013 - 08:06

oei, je laat hen die grote muggen opeten?
Is dat niet gevaarlijk?
Die beesten steken toch?
Ik schiet hier in een serieuze paniek als ik zo een groot beest zie rondvliegen en hun interesse is dan gewekt, wij vangen die grote mug dan zelf en gaan ze buiten op straat gaan zetten, ik ben veel te bang dat de poezels in hun keel gaan gestoken worden
Ik vind dat niet slecht dat die lelijkaards er toch terug uitkomen als ze ze opgegeten hebben
Geplaatste afbeelding

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 09 september 2013 - 08:59

Ik denk niet dat een mug nog gaat steken nadat die in de mond van een kat terecht gekomen is (wordt denk ik meteen geplet), maar zou wel schrik hebben als ze dat bij muggen doen, dat ze dat ook bij wespen en bijen zouden doen :s
Mylo Banner

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 09 september 2013 - 10:45

Ze verorberen hier ook veel insecten, motten, vlinders, sprinkhanen, zag Mickey zelfs een rups opeten :misselijk: dacht zeker dat dit niet goed zou zijn maar niks aan de hand. Die grote muggen eten ze hier ook, nooit van moeten spugen

Bewerkt door Nivo, 09 september 2013 - 10:45.

sorry laatste keer

Jientje
Jientje
  • 1.003 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 09 september 2013 - 11:34

dit van mij pakken ook alles en eten het op :)
Muggen heb ik niet echt schrik voor. Een wesp daarentegen wel.
My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 09 september 2013 - 11:40

Bekijk berichtlathyrus, op 09 september 2013 - 08:06, zei:

Is dat niet gevaarlijk?
Die beesten steken toch?
Ik schiet hier in een serieuze paniek als ik zo een groot beest zie rondvliegen en hun interesse is dan gewekt, wij vangen die grote mug dan zelf en gaan ze buiten op straat gaan zetten, ik ben veel te bang dat de poezels in hun keel gaan gestoken worden
Ik vind dat niet slecht dat die lelijkaards er toch terug uitkomen als ze ze opgegeten hebben

Bedoel je langpootmuggen? Die steken niet :-). Het zijn namelijk geen steekmuggen. Ons kunnen ze dus ook niet steken.
Ik zat ook eerder te denken aan het kriebelgevoel in hun keel ofzo? Kan me wel voorstellen dat zo'n mug in zijn geheel blijft 'steken'.

Bekijk berichtFarailde7, op 09 september 2013 - 08:59, zei:

Ik denk niet dat een mug nog gaat steken nadat die in de mond van een kat terecht gekomen is (wordt denk ik meteen geplet), maar zou wel schrik hebben als ze dat bij muggen doen, dat ze dat ook bij wespen en bijen zouden doen :s

Bijen/wespen steken dus nog wel in de mond van een kat. Zo'n langpootmug (als TS dat bedoelt) dus niet, want het is geen steekmug.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#10 Geplaatst 09 september 2013 - 13:56

Bekijk berichtlathyrus, op 09 september 2013 - 08:06, zei:

Is dat niet gevaarlijk?
Die beesten steken toch?

Ik sta niet 24/24 achter hen en ze spelen veel en graag in de tuin. Ben ook niet altijd thuis ze kunnen in de tuin via het luik wanneer ze willen. Als ik toevallig zie dat ze een sprinkhaan of wesp gepakt hebben dan neem ik die af. Sprinkhanen prikken ook heb er op 2 weken tijd vier moeten afpakken. Wespen hebben we dit jaar gelukkig niet zo veel.
Muggen en motten en vliegen en zo pakken ze al jaren en eten ze op, niks mis mee, maar idd die grote muggen zijn mss iets te ambetant om te verteren, kan ook niks zijn en eerder toeval zijn dat die in het overgeefsel lag. Maar ja vond het wel raar. En idd die grote muggen prikken niet.