Spring naar inhoud

- - - - -

Drinkfontein

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 09 september 2013 - 08:00

Ik heb hier al een tijdje een splinternieuwe catit drinkfontein, maar ze moeten er niks van weten. Iemand tips zodat ze er wel van drinken?

BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 09 september 2013 - 08:06

amai, coons die niet van een fontijn moeten weten... komt niet vaak voor :d
Geplaatste afbeelding

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 09 september 2013 - 09:31

Ik zou het niet weten wat je eraan kunt doen, hier ging het vanzelf
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 09 september 2013 - 10:02

Ze vinden het leuker om buiten aan de fontein VHS vijvertje te drinken :) maar als het kouder wordt moeten ze wel binnen drinken. Misschien op andere plaats zetten??

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 09 september 2013 - 10:36

Een goudvis in laten rondzwemmen... hehe :lachen:
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

fieke0509
fieke0509
  • 1.122 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 09 september 2013 - 10:49

water in doen? :lachen:

Nee, serieus, heb al eens gelezen dat mensen er een speeltje in lieten drijven en dat de katten dan meer geïnteresseerd waren, maar zelf hebben we hier totaal geen problemen mee gehad.  Ze willen zelfs niet meer uit een bakje dringen, onze verwende heertjes.

shagrath
shagrath
  • 766 berichten
  • 10 katten

#7 Geplaatst 09 september 2013 - 13:29

hier dronken ze direct uit hun fontein
een gewone bak willen ze niet meer
zet er hun gewoon drinkbakje naast
misschien dat dat helpt
Geplaatste afbeelding

mina1982
mina1982
  • 130 berichten

#8 Geplaatst 09 september 2013 - 15:47

Bij mij zijn ze er dus bang van. Ik weet niet of het bij jouw angst is of gewoon desintresse? Ik zet hem af en toe aan en ze beginnen er nu uit te drinken.  In het begin maakte hij ook zoveel lawaai,  maar dat wordt iets minder. Ik heb ze er een paar keer voor gezet en dan met mijn handen met het water gespeeld en ben zelfs op handen en voeten gaan zitten om mijn neus in het water te steken (wat ik allemaal voor mijn kittens niet over heb :-k ) vooral dat spelen met water namen ze in het begin over. Pootje erdoor slaan, maar nu beginnen ze ook te drinken.  Maar in het begin heeeel veeeeel moeten dwijlen :( het spelen vonden ze echt heel leuk :cle

prittje
prittje
  • 4.655 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 09 september 2013 - 15:51

hier wou Poema in het begin ook niet van de fontein drinken omdat ze altijd aan de kraan wou
toen ze weer kwam zagen om aan de kraan te drinken heb ik het genegeerd en had ze geen andere keuze dan haar drinkfontein :)

misschien als het wat kouder word en ze bij jou ook geen andere keuze hebben dat ze er wel van drinken

:hart:Het geluk ligt in een klein mandje :hart:
Geplaatste afbeelding

_Athena_
_Athena_
  • 443 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 16 oktober 2013 - 15:58

Mijn kat begint de laatste tijd ook ongelooflijk veel te zagen om aan de kraan te drinken.  Een paar maanden geleden heb ik hem eens aan de kraan gezet, voor de lol, om te zien of hij ging drinken, en inderdaad, vol enthousiasme! Helaas vond hij het te leuk en loopt nu constant te zagen en springt heel de tijd in de wasbak.  Ik denk dat we eens in een drinkfontein gaan investeren om te zien of dat wat helpt met het voortdurende gezaag.  Heeft er iemand aanraders?

Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#11 Geplaatst 16 oktober 2013 - 16:41

eventueel proberen met wat viyo in het water te doen