Spring naar inhoud

- - - - -

Ervaring met Cattery Precious Meshito in Bredene (ragdoll)

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
tikilem
tikilem
  • 3 berichten

#1 Geplaatst 09 september 2013 - 10:45

Dag kattenvrienden,
Ik ben op zoek naar een ragdoll en kwam zo terecht bij de kittens van Cattery Precious Meshito in Bredene. http://www.catterypreciousmeshito.com
Heeft iemand ervaring met deze cattery?
Ik heb in de afgelopen tijd al een aantal catteries bezocht (altijd met voldoende dagen tussen) en de ervaringen variëren, maar op een gegeven moment zie ik door de bomen het bos niet meer.
Voor de gewone leek is er precies zoveel waar hij op moet letten bij de aanschaf van een raskat dat ik mij goed wil informeren.
Dus alle tips en reacties zijn welkom, waarvoor alvast grote dank!

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 09 september 2013 - 11:06

Hey,

Ik heb geen ervaring met deze cattery, maar ik kan je wel tips geven waar je best op let :).

- Altijd vragen om de testen te mogen zien voor Ragdolls zijn dit dus (FiV, FelV, PKD, HCM, CIN )
- Kijken hoe sociaal de katten zijn, indien mogelijk vragen of je de ouderdieren mag zien van de kittens
- Kijken naar de oogjes en neusjes van de kittens controleer of deze proper zijn
-Waar leven de katten? Waar worden de kittens grootgebracht?
- Is het daar proper?
- En het meest belangrijkste is dat je een cattery kiest waar je, je goed bij voelt

Veel succes bij je zoektocht hopelijk heb ik je wat op weg geholpen :)

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#3 Geplaatst 09 september 2013 - 11:08

Ze testen op HCM en PKD, dus al een zeer positief punt.

Ik weet niet hoe hun kittenbeleid is (of ik vind het toch niet terug)
Met wat zijn de kittens in orde?  Zijn ze steriel, gechipt,...
Tot welke leeftijd mogen ze bij de mama blijven.

Best hier eens naar informeren ook

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#4 Geplaatst 09 september 2013 - 11:09

op basis van de website zou ik ze zeker overwegen... mooie katten, testen op HCM en PKD, katjes groeien op in huiselijke kring, zijn niet teveel poezen en katers.
Moest het persoonlijk contact met hun goed zijn en je hebt er een goed gevoel bij, heb niet direct negatieve zaken.
Mis enkel nog een beetje hoelang de kittens bij de mama blijven, welke vaccins ze krijgen, ontwormingen, al dan niet steriel vertrekken,... maar die info zou je bij een kennismaking sowieso moeten horen...

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 09 september 2013 - 18:34

Ik zou toch eerst goed navragen over de HCM/PKD testen, want als je bij de poezen kijkt staat erbij HCM dna getest, sorry mensen maar dit is niet voldoende.
Bij over ons staat dat de katjes jaarlijks getest worden op HCM,PKD FIV en FELV, maar PKD hoeft helemaal niet jaarlijks, ik vraag me dan af of men niet klakkeloos iets van andere Ragdoll sites kopieert.
Misschien ben ik hier heel pietluttig in ( ik vind zelf van niet :lachen: ) maar laat je heel goed voorlichten en vraag inzage in de test resultaten en kijk daarbij ook goed naar de datums, iedere goeie fokker zal de
test resultaten zonder problemen laten inzien.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Roos* en Minousch
Roos* en Minousch
  • 4 katten

#6 Geplaatst 12 september 2013 - 15:06

Er staat dat er jaarlijks word getest, verder heb ik nog nooit van deze cattery gehoord
Groetjes van Linda, Lisa, Chico, Vlinder en Kira
Geplaatste afbeelding

tikilem
tikilem
  • 3 berichten

#7 Geplaatst 13 september 2013 - 10:00

Bedankt voor al jullie reacties. We hebben inmiddels contact gehad met deze cattery.

Hoewel het eerste contact succesvol en vriendelijk verliep bleef het lang wachten op een reactie waarom er bijna 3 maanden na de geboorte nog geen stamboom was aangevraagd.

Als antwoord kregen we te horen dat we niet meer welkom zijn omdat we ook andere catteries hebben bezocht, dit in verband met ziektes. Wij zijn ons hier zeer bewust van en hebben daarom ook altijd minimaal één dag tussen een bezoek gelaten. Er zou zelfs meer dan een week tussen het bezoek aan deze cattery en de vorige zitten. Leek ons toch voldoende...

Los van dat ik dit antwoord toch enigzins verdacht vind (we weten nog steeds niet waarom er nog geen stamboom was aangevraagd), hebben we dit soort mailtjes ook al van andere catteries ontvangen, ondanks dat we ons echt aan hun regels houden. We doen echt ons uiterste best om een goede geïnformeerde beslissing (voor mens en dier) te maken, maar het lijkt erop dat niet alle catteries hier in mee gaan...

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 13 september 2013 - 10:11

Ik denk / vermoed dat sommige fokkers wel wachten om de stamboom aan te vragen om ze de "kopers" de kans te geven om de naam zelf te kiezen.... maar dat kunnen ze ook gewoon zegn ;)
Ter info: Bij Belgian cat club moet je ze binnen de 4 maand aanvragen.

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 13 september 2013 - 13:46

tikilem, op 13 september 2013 - 10:00, zei:

Bedankt voor al jullie reacties. We hebben inmiddels contact gehad met deze cattery.

Hoewel het eerste contact succesvol en vriendelijk verliep bleef het lang wachten op een reactie waarom er bijna 3 maanden na de geboorte nog geen stamboom was aangevraagd.

Als antwoord kregen we te horen dat we niet meer welkom zijn omdat we ook andere catteries hebben bezocht, dit in verband met ziektes. Wij zijn ons hier zeer bewust van en hebben daarom ook altijd minimaal één dag tussen een bezoek gelaten. Er zou zelfs meer dan een week tussen het bezoek aan deze cattery en de vorige zitten. Leek ons toch voldoende...

Los van dat ik dit antwoord toch enigzins verdacht vind (we weten nog steeds niet waarom er nog geen stamboom was aangevraagd), hebben we dit soort mailtjes ook al van andere catteries ontvangen, ondanks dat we ons echt aan hun regels houden. We doen echt ons uiterste best om een goede geïnformeerde beslissing (voor mens en dier) te maken, maar het lijkt erop dat niet alle catteries hier in mee gaan...

Persoonlijk zou ik hier al niks meer mee te maken willen hebben, ze hadden ook kunnen zeggen wacht nog even een paar dagen (vanwege andere cattery bezoek) en dan ben je welkom, alhoewel het mij ook zeker voldoende
lijkt dat er een week tussen zit.  
Misschien heb je al teveel kritische vragen gesteld waar ze niks mee kunnen en dat ze daarom zeggen dat je niet meer welkom bent, heb je b.v ook gevraagd of je de HCM testresultaten mocht inzien? ze kunnen wel zeggen dat ze testen
maar moeten dat ook kunnen bewijzen middels de testpapieren die iedereen meekrijgt na de HCM echo.
Lees maar eens op ons forum en je zult wel goeie Ragdoll fokkers vinden hoor, ze zijn er heus, misschien hebben ze momenteel geen kittens beschikbaar, dat weet ik niet, de meeste zullen je echter met plezier door
verwijzen naar een andere goeie fokker die wel kittens beschikbaar heeft.
Ik vind dat jullie heel goed bezig zijn met het zoeken naar een goeie fokker :d

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Roos* en Minousch
Roos* en Minousch
  • 4 katten

#10 Geplaatst 13 september 2013 - 13:55

Calaquendi Dolls heeft zeker kittens op dit moment ook een aantal die meteen al weg mogen, en prima cattery met het hart op de juiste plaats.
Groetjes van Linda, Lisa, Chico, Vlinder en Kira
Geplaatste afbeelding

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 13 september 2013 - 17:19

Most Friendly Rags heeft ook een nestje kittens deze zijn wel nog maar pas geboren (6 daagjes oud vandaag denk ik). Dus het hangt er van af of je dat er voor over hebt dat wachten :).

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#12 Geplaatst 13 september 2013 - 20:11

Heb je al eens contact opgenomen met http://www.mypreciousraggies.be/

ook een hele goeie ragdollfokker.

tikilem
tikilem
  • 3 berichten

#13 Geplaatst 15 september 2013 - 00:33

Bedankt voor de tips, we gaan ze eens bekijken!

We hebben inmiddels nogmaals contact opgenomen met deze cattery om het een en ander uit te klaren. Volgens haar is er iemand geweest die andere ragdoll catteries heeft geïnformeerd dat wij onbetrouwbaar zouden zijn. Ze wilde ons niet vertellen van wie deze informatie kwam en wat precies gezegd was, maar wij zitten er nu wel mooi verveeld mee. Alles wat we proberen is ons zo goed mogelijk informeren, maar het lijkt juist een omgekeerd effect te hebben. Vreemd...

We zullen eens kijken of we via het forum een goede ragdoll cattery kunnen vinden. We zetten onze zoektocht verder!

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 15 september 2013 - 02:03

ik heb 3 ragdolls van amazing dolls in geraardsbergen , ze zijn eerlijk , en de kittens zijn adorable , ik ben dolgelukkig met mijn 3 "kindjes" , hebben elk een prachtig karakter , wou je een tip geven , een ragdoll is een verslaving , :loveshower: :loveshower: :lachen:
Geplaatste afbeelding

zerkaantje
zerkaantje
  • 903 berichten
  • 16 katten

#15 Geplaatst 15 september 2013 - 13:42

ik ken de cattery zelf niet, en ik heb je ook al gezegt op wat je allemaal moet letten via mail. voor de rest zou ik als ik jullie was eerst eens goed kijken naar welke kleur en tekening jullie voorkeur uitgaat, en dan vandaaruit verder kijken welke cattery's deze beschikbaar hebben. Als er nog vragen zijn je weet me te vinden en succes met de zoektocht