Spring naar inhoud

- - - - -

Ervaring met Cattery Precious Meshito in Bredene (ragdoll)

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
tikilem
tikilem
  • 3 berichten

#1 Geplaatst 09 september 2013 - 10:45

Dag kattenvrienden,
Ik ben op zoek naar een ragdoll en kwam zo terecht bij de kittens van Cattery Precious Meshito in Bredene. http://www.catterypreciousmeshito.com
Heeft iemand ervaring met deze cattery?
Ik heb in de afgelopen tijd al een aantal catteries bezocht (altijd met voldoende dagen tussen) en de ervaringen variëren, maar op een gegeven moment zie ik door de bomen het bos niet meer.
Voor de gewone leek is er precies zoveel waar hij op moet letten bij de aanschaf van een raskat dat ik mij goed wil informeren.
Dus alle tips en reacties zijn welkom, waarvoor alvast grote dank!

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 09 september 2013 - 11:06

Hey,

Ik heb geen ervaring met deze cattery, maar ik kan je wel tips geven waar je best op let :).

- Altijd vragen om de testen te mogen zien voor Ragdolls zijn dit dus (FiV, FelV, PKD, HCM, CIN )
- Kijken hoe sociaal de katten zijn, indien mogelijk vragen of je de ouderdieren mag zien van de kittens
- Kijken naar de oogjes en neusjes van de kittens controleer of deze proper zijn
-Waar leven de katten? Waar worden de kittens grootgebracht?
- Is het daar proper?
- En het meest belangrijkste is dat je een cattery kiest waar je, je goed bij voelt

Veel succes bij je zoektocht hopelijk heb ik je wat op weg geholpen :)

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#3 Geplaatst 09 september 2013 - 11:08

Ze testen op HCM en PKD, dus al een zeer positief punt.

Ik weet niet hoe hun kittenbeleid is (of ik vind het toch niet terug)
Met wat zijn de kittens in orde?  Zijn ze steriel, gechipt,...
Tot welke leeftijd mogen ze bij de mama blijven.

Best hier eens naar informeren ook

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten