Spring naar inhoud

- - - - -

Stronghold

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 09 september 2013 - 13:11

De DA is met verlof dus post ik mijn vraag hier.  Moet ik stronghold blijven gebruiken als mijn katten enkel binnenshuis en in de afgezette tuin verblijven?  Andere katten kunnen er niet in en de hond wordt wel behandeld met stronghold.  Ik ontworm 3x/jaar met Milbemax.  Iemand raadde me aan om dan toch Advantege kat te gebruiken als preventie tg vlooien??
Als ik stronghold gebruik in combinatie met Milbemax dien ik telkens ook een ontwormingsmiddel toe, vandaar mijn vraag.

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 09 september 2013 - 13:17

als je schatjes buiten gaan, dan zou ik dit toch wel doen. Ook om teken geen kans te geven want je hebt waarschijnlijk ook wel planten in je tuin waar ze bij kunnen.

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 09 september 2013 - 13:17

Ook in het gras zitten vlooien, dus zelfs zonder direct contact met andere dieren kunnen je dieren toch last hebben van vlooien. Ik zou niet preventief een pipetje geven. ga eens met je handen door hun vacht en kijk of je iets ziet. alleen als je denkt dat ze vlooien hebben, zou ik ontvlooien.
Geplaatste afbeelding

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 09 september 2013 - 13:20

Bekijk berichtLilia2055, op 09 september 2013 - 13:17, zei:

Ook in het gras zitten vlooien, dus zelfs zonder direct contact met andere dieren kunnen je dieren toch last hebben van vlooien. Ik zou niet preventief een pipetje geven. ga eens met je handen door hun vacht en kijk of je iets ziet. alleen als je denkt dat ze vlooien hebben, zou ik ontvlooien.

Als ze vlooien hebben, dan is het een heel karwei om je huis vlo-vrij te maken.... mandjes/krabpaal/speelgoed/dekentjes/matten/zetels..... Ik zou dus preventief behandelen.

BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 09 september 2013 - 13:32

we behandelen ze ook met stronghold, beter preventief behandelen dan vlooien in huis te krijgen.
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 09 september 2013 - 13:45

Ik behandel niet preventief meer al jaren niet meer eigenlijk, hier komen ze ook alleen in de afgeschermde tuin en al jaren geen vlooien gezien.
UIteindelijk is het toch chemisch spul.

Bewerkt door catherine, 09 september 2013 - 13:45.

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#7 Geplaatst 09 september 2013 - 14:14

Ik heb tot nu ook altijd preventief behandeld , omdat de 2 hondne langharig zijn en ik echt geen plaag wil ,
maar ben ook aan het dneken daarvan af te stappen is een dure bedoening elke maand :p
Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 09 september 2013 - 16:14

Vergeten te zeggen ik doe de honden wel elke maand behalve de wintermaanden, gewoon omdat we dikwijls gaan wandelen. De katten nooit alleen indien het nodig zou zijn.