Spring naar inhoud

- - - - -

Furminator: enkele vraagjes.

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 10 september 2013 - 23:23

Ik ben mijn kittens geleidelijk aan gewoon aan het maken aan de Furminator.
Ze hebben er geen bezwaar tegen dat ik ze hiermee kam en vooral bij Léon komt er veel losse ondervacht vrij.

Nu vroeg ik me af hoe vaak ik ze daarmee eigenlijk mag kammen (dus hoeveel maal per week)?

En mogen de staartjes ook gedaan worden? Ze hebben er alvast geen bezwaar tegen als ik er zachtjes met de Furminator over wrijf, maar ik weet niet of dit kwaad kan.

Thanks!
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

Freggel
Freggel
  • 318 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 10 september 2013 - 23:47

Ik heb er zelf nooit eentje gebruikt, maar ik verkoop ze wel en volgens de vertegenwoordiger mogen ze eigenlijk enkel gebruikt worden tijdens de rui om de al loszittende vacht te verwijderen en zijn ze eigenlijk niet geschikt voor dagelijks/wekelijks gebruik omdat ze dan ook teveel goede haren lostrekken.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 10 september 2013 - 23:48

Ik doe mijn katten er mee alleen in de rui periode op en al 3 keer per jaar. Gebruik je dit vaker, krijgen ze op  den duur een lelijke vacht want je haalt de onder wol ermee weg.
Je kan zo ook kale plekken krijgen en de kat gaat nog meer ruiven.
Dus wekelijks is veels te veel.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#4 Geplaatst 11 september 2013 - 07:25

maximaal 1 x per maand en dan nog niet te veel over de vacht gaan ermee. het is geen gewone kam, het is een soort van scheerkop ;)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 11 september 2013 - 07:57

Ik doe ze 2x per jaar.Heb er al aan gedacht van ze elke dag te doen,kwestie van sphynxjes te hebben zonder geld uit te geven. :lol:
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

fieke0509
fieke0509
  • 1.122 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 11 september 2013 - 08:30

eens in de maand / 3 weken en dan ruiven ze echt minder.  als je meer gaat kammen wordt de vacht vies en dof.  Deze kam moet je niet zo héél vaak gebruiken.

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 11 september 2013 - 09:16

Bekijk berichtDORIS, op 11 september 2013 - 07:57, zei:

Ik doe ze 2x per jaar.Heb er al aan gedacht van ze elke dag te doen,kwestie van sphynxjes te hebben zonder geld uit te geven. :lol:
:goofy:  :p

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 11 september 2013 - 14:26

Hier gebruik ik de furminator ook alleen in de rui periode, ben er voor de katten erg fan van!
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding