Spring naar inhoud

- - - - -

longontsteking

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
elisah
elisah
  • 42 berichten

#1 Geplaatst 11 september 2013 - 14:16

hallo iedereen,

Onze poes ( 4 jaar) heeft een longontsteking, gezien zijn medisch verleden (o.a. niesziekte als kitten, allergie,...) maak ik me weer zorgen.
De Da maakte er niet echt een drama van gezien we er snel bij waren, met koortwerend middel en antibiotica zou het snel moeten beteren. Nu moest ik hem noodgedwongen vandaag alleen laten en ben er niet gerust in!
Iemand ervaring hiermee? Gaat dit snel over?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 11 september 2013 - 14:24

Onze Zino heeft het vorige winter gehad we hebben hem 2 maanden ab moeten geven zodat het helemaal genezen was.
We hebben wel lang moeten zoeken wat het was da 1 dacht fip en da 2 dacht eerst maag blokkage met botjes van dieren maar na paar weken testen en foto's was het longontsteking en ik dacht dat ze bij longontsteking altijd moesten hoesten.
Hier kreeg hij ook een pijnstiller metacam bij de ab moet zeggen dat het snel beter ging, was wel heel zware ab heeft er 3 verschillende gehad eer er ene echt aansloeg. Zino heeft er wel een loopoogje aan overgehouden.

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 11 september 2013 - 14:27

ik heb hier geen ervaring mee maar alvast succes bij de behandeling
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

elisah
elisah
  • 42 berichten

#4 Geplaatst 11 september 2013 - 14:31

Ik moet er vnvd opnieuw mee langs gaan, ze hebben gisteravond nog bloed genomen. En hoop dat het echt al gebeterd is..
Ik vond het ook een "rare' diagnose, gezien hij niet hoeste enkel last had van ademenen maar dit was wel al vaker gebeurd een beetje chronische verkoudheid. Maar op de scans was wel een 'witte wolk' te zien wat ze vaststellen als vocht/etter.
Gezien ik vaak dingen hier lees van fip etc..sloeg mijn hartje toch wel is over.

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#5 Geplaatst 11 september 2013 - 14:34

Ook geen ervaring mee, maar alvast veel beterschap

Bekijk berichtelisah, op 11 september 2013 - 14:31, zei:

Ik moet er vnvd opnieuw mee langs gaan, ze hebben gisteravond nog bloed genomen. En hoop dat het echt al gebeterd is..
Ik vond het ook een "rare' diagnose, gezien hij niet hoeste enkel last had van ademenen maar dit was wel al vaker gebeurd een beetje chronische verkoudheid. Maar op de scans was wel een 'witte wolk' te zien wat ze vaststellen als vocht/etter.
Gezien ik vaak dingen hier lees van fip etc..sloeg mijn hartje toch wel is over.
Oei ik hoop dat het niks ernstig is, ik ga hier heel hard duimen voor jou poesje :duim:
Geplaatste afbeelding