Spring naar inhoud

- - - - -

Buggy's

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#1 Geplaatst 11 september 2013 - 20:36

Omdat we een kindje verwachten, zijn we op zoek naar een goede buggy 3in1, en zijn we aant twijfelen tussen twee modellen ... daarom ben ik benieuwd naar de ervaringen van de mama's hier op KS :)

De ene is Pericles, heel gemakkelijk om samen te plooien en is heel stevig, en de wandelwagen ziet er ook supercomfortabel uit.

En dan mijn persoonlijke voorkeur .... Stokke ...
Vindt het echt superleuk dat het zo hoog is, maar vraag me gewoon af, blijft het ook veilig en stevig als je hem als wandelwagen gebruikt? Want dan zit je kleine wel erg hoog volgens mij.

Dus, iemand ervaring? :)
Mercikes :)

Bewerkt door BestCoonsEver, 11 september 2013 - 20:36.

Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 13 september 2013 - 14:15

misschien gek van een niet-mama, zonder ervaring van die 3 in 1 modellen
maar ik vond altijd die van Chicco een praktisch model

veel hangt af wat je zelf als gebruiksgemak ervaart denk ik dan
moet je die vaak kunnen dichtplooien, moet die compact kunnen vervoerd worden in een kofferruimte of heb je een break met alle ruimte
hoe ervaar je zelf het opzetten, ombouwen, het wandelgebruik enzo

misschien eens effectief gaan bekijken in een grote babywinkel waar ze die modellen effectief in stock hebben, eens uittesten door een rondje in de winkel te wandelen?

of meelezen op een babyforum naar ervaring van andere mama's...

BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 13 september 2013 - 14:52

Merci :)
we zijn al in een paar winkels geweest hoor, Pericles hebben we al uit elkaar gehaald, geplooid, en hij is wel gemakkelijk op dat gebied.
Stokke ga ik moeten zien in welke winkel ik dat kan uitproberen, ga nog achterzoeken :)

Daarom vroeg ik als iemand ervaring mee had, is misschien gemakkelijker een beslissing nemen als je een paar ervaringen hoort :)

Chicco... vind gewoon de draagmaand veel te simpel en niet stevig genoeg, en vind ook niet dat hij soepel rijdt. Maar ja das ieder zijn keuze e, mijn schoonzus heeft chicco en zij is supercontect ermee.:)

Bewerkt door BestCoonsEver, 13 september 2013 - 15:02.

Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 13 september 2013 - 15:13

een moeilijke? bahneen gij
tzijn de verschillen die het hem maken, jij moet er makkelijk mee om kunnen, er tevreden mee zijn

voor stokke kan je misschien op onderstaande link zien waar je de dichtstbijzijnde winkels vind :
http://www.stokke.co...ere-to-buy.aspx

en zelfs tweedehands, (ook nieuw modellen) op 2deHands.be of koopjeskrant.be of aanbod.be, typ maar eens stokke tweedehands in op google

#5 Geplaatst 13 september 2013 - 16:16

Ik had die 3 in 1 van Chicco, ik spreek nu wel van 10 jaar geleden dus waarschijnlijk is er enorm veel veranderd sindsdien.
Wij hadden ook goed nagedacht en met verschillende modellen eens rondgereden en geprobeerd om open en toe te doen. En Chicco kwam toen als winnaar uit de bus.
Als die toegeplooid was, kon die mooi rechtstaan, andere moest je ergens tegenaan zetten of zo.
En het buggydinges zat er altijd op. Dat was makkelijk, als ik bv. ergens toekwam en de zoon sliep, met Maxi-Cosi en al uit de wagen en op de buggy zetten. Was hij wakker, dan haalde ik hem uit de Maxi-Cosi en zette hem in de buggy.
Van andere modellen lag het buggygedeelte dan thuis of zo. Wij hadden daar op voordeel niet op gelet, maar ik vond dat makkelijk.

Toenertijd was de draagmand in een soort plastiek, met een rond vanonder, en je kon het hoofdeind omhoog draaien.
Ons tweede zoontje had reflux en dat was heel handig bij hem.

Maar ik zeg het, ik heb het over 10 jaar geleden en ik weet niet veel over het huidig aanbod kinderwagens.

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#6 Geplaatst 13 september 2013 - 19:22

Ik heb die Stokke's eens bekeken in de winkel. Ik vond die zo onstabiel lijken eigenlijk. Maar misschien lijkt dat alleen maar zo. Wij hebben eentje van Childwheels (C-max). We hebben die al van bij Tibe, wordt nu gebruikt voor Menthe. Dat is een super ding! Heel stevig, rijdt goed. Luchtbanden dus comfortabel voor je kindje. Enige nadeel is wel dat het niet zo klein opplooit natuurlijk. Maar in onze koffer is dat geen probleem. Als we op uitstap gaan, hebben we voor Tibe nu een Maclaren. Menthe ligt dan nog in de draagmand. Tibe stapt wel, maar een hele dag op uitstap houdt hij dat ook niet vol. Vandaar de tweede buggy. Plooit veel kleiner op, maar ik vind hem bijlange zo goed niet.