Spring naar inhoud

- - - - -

Eten pikken op tafel__Tips AUB!!!

• Log in om te reageren
72 reacties op dit onderwerp

Poll: Springen je katten op tafel en pikken ze eten? (54 leden hebben gestemd)

Springen je katten op tafel en pikken ze eten?

1. Gestemd neen, ze springen hier niet op tafel. (15 stemmen [27.78%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 27.78%

2. Gestemd ja, maar ik heb ze het afgeleerd en dus doen ze het nu niet meer. (6 stemmen [11.11%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 11.11%

3. Gestemd anders (33 stemmen [61.11%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 61.11%

Stem Gasten kunnen niet stemmen
Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#1 Geplaatst 20 augustus 2009 - 13:14

't Was weer zover...

Ik heb Beertje er eergisteren al meerdere keren op betrapt dat hij op tafel zat (en te eten van de pizza) :evil:

Gisteren zat hij er ook meerdere keren op.

Ik vind dit allesbehalve leuk... En ook niet erg hygiënisch eerlijk gezegd.

Ik heb al NEE geroepen en indien mogelijk (als hij al niet meteen wegspringt) op de grond zetten en een tikje op de neus.

Nog mensen die hier ermee te maken hebben en hoe kan je het afleren?

Bewerkt door Elfonia, 23 augustus 2009 - 21:05.
Reden van bewerken: titel aangepast

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#2 Geplaatst 20 augustus 2009 - 13:25

Zwartje zit wel op tafel. Geen mens dat hem dat kan afleren. Dan zit hij er gewoon op als je niet kijkt, zo slim is ie wel :LOL:

Gelukkig eet hij nooit zomaar uit je bord. Wat wel kan is dat hij, als je de borden niet afruimt, na een tijd zijn neus ergens gaat insteken. Maar dan moet je maar flink zijn en de borden afruimen natuurlijk. Van het aanrecht heeft ie schrik, dus daar staat alles veilig :ha

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#3 Geplaatst 20 augustus 2009 - 13:25

Ze springen wel op de tafel en het aanrecht , maar niet als er wordt gegeten , en pikken daar krijgen ze de kans niet voor, voederen van de tafel mag helemaal niet , moeilijk voor de bezoekers :d

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 20 augustus 2009 - 13:30

toulouse springt wel op tafel, ook wel eens als ik iets aan het eten ben
maar pikken doet ze nooit
heb haar dat afgeleerd vanaf het begin, dat ze niet mag eten wat ik eet
zelfs als mijn tas melk op tafel staat zal ze eraf blijven, ze wil meestal gewoon eens ruiken

heeeeeeeeeeel af en toe, als ze vindt dat iets wel heeel lekker ruikt probeert ze toch eens een hapje te nemen :louche: :h maar dan geef ik toch een vermaning ^^

tijsje is een ander verhaal... die eet alles op waar ze bij kan O:) had laatst 2 zwanworstjes in de kom laten liggen
paar uur later lagen de worstjes half opgegeten en aangevreten op de grond, in wel 100 stukjes :onzeker:

Geplaatste afbeelding

Guest_Anida_*
Guest_Anida_*

#5 Geplaatst 20 augustus 2009 - 13:30

Ik kan hier niet zo mijn bordje met een broodje met vleeswaren op tafel laten staan. Dan zijn mijn vleeswaren er tussen uit gepikt. Eten op het aanrecht laten staan is ook om moeilijkheden vragen.
Het is vooral Miekje die een echte lekkerbek is en het liefst ook overal met haar neus dichtbij zit. Afleren ben ik mee bezig geweest maar heb de moed opgegeven.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 20 augustus 2009 - 13:32

:oops: bij mij springen ze overal, maar eerlijk vind ik dat niet zo erg, zolang ze maar niet mee eten, als er bezoek komt dan mogen ze niet op tafel.

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#7 Geplaatst 20 augustus 2009 - 13:32

hier komen ze niet in de keuken omdat ze dan zouden springen op de tafel ( niet zo proper ) en hun pootjes kunnen verbranden aan het vuur , en veel gemakkelijker weg kunnen geraken

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 20 augustus 2009 - 13:38

Solotje zei:

:oops: bij mij springen ze overal, maar eerlijk vind ik dat niet zo erg, zolang ze maar niet mee eten, als er bezoek komt dan mogen ze niet op tafel.

Bij mij ook (enfin alleen Samson, de andere komen niet op tafel), nu is dat mijn schuld omdat ik het nooit heb afgeleerd, maar zoals Zwartje kijkt hij de andere kant op als je erbij zit (en soms doet hij een schuchtere toenaderingspoging :LOL: ) maar als je lang wegblijft kan er wel wat gebeuren (maar dat doe ik dus niet) En hij krijgt altijd een stukje van mijn vlees/vis.  Ik vind het gezellig zo moet ik niet alleen eten.  Maar als er bezoek is mag hij natuurlijk niet op tafel  
Geplaatste afbeelding

Guest_Suus_*
Guest_Suus_*

#9 Geplaatst 20 augustus 2009 - 13:40

Ik heb anders gekozen

Want ik heb er een paar die mogen bij mij mee eten, idd niet als er bezoek is :d

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 20 augustus 2009 - 13:41

Als je lang genoeg volhoud, kan je het wel afleren, maar dan moet je heel consequent zijn en hem er telkens afzetten natuurlijk. De plantenspuit kan ook een hulp zijn. Maar natuurlijk als je niet in de buurt bent en hij doet het toch, dan is het moeilijker af te leren, dan gaat het enkel effect hebben als hij je ziet.
Ik wou in het begin ook niet dat ze op tafel kwamen, maar heb het inmiddels ook al opgegeven, want blijkbaar vinden ze de tafel leuk en als ik wil dat ze er af blijven, dan moet ik een jaar in de livng kamperen want achter mijn rug springen ze er toch weer op :oops: . Eten stelen doen ze hier niet, enkel eens komen ruiken wat we eten.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Ika Mc Evil_*
Guest_Ika Mc Evil_*

#11 Geplaatst 20 augustus 2009 - 14:03

Ik ben een slechte opvoedster :gek: Mijn katten komen gewoon op tafel en zitten zelfs naast mij als ik aan het koken ben...... 1 stukje in de pan, 1 stukje in Noa, 1 stukje in de pan, 1 stukje in Smirnoff :love:

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 20 augustus 2009 - 14:06

Ika Mc Evil zei:

Ik ben een slechte opvoedster :gek: Mijn katten komen gewoon op tafel en zitten zelfs naast mij als ik aan het koken ben...... 1 stukje in de pan, 1 stukje in Noa, 1 stukje in de pan, 1 stukje in Smirnoff :love:

:ha :ha :ha

Geplaatste afbeelding

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 20 augustus 2009 - 14:29

Ika Mc Evil zei:

Dus alles altijd dubbel kopen. :LOL:
Geplaatste afbeelding

technozino
technozino
  • 2.923 berichten

#14 Geplaatst 20 augustus 2009 - 14:31

amai, ik ben de eerste waar ze ni op tafel springen en eten pikken, bravo chanel en frodo :dancer: :dancer: :dancer:
Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#15 Geplaatst 20 augustus 2009 - 15:15

Ze deden dat bij ons ook wel eens, maar we hebben ze dat afgeleerd en nu zijn ze wat dat betreft eigenlijk heel braaf.
Geplaatste afbeelding