Spring naar inhoud

- - - - -

Eten pikken op tafel__Tips AUB!!!

• Log in om te reageren
72 reacties op dit onderwerp

Poll: Springen je katten op tafel en pikken ze eten? (54 leden hebben gestemd)

Springen je katten op tafel en pikken ze eten?

1. Gestemd neen, ze springen hier niet op tafel. (15 stemmen [27.78%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 27.78%

2. Gestemd ja, maar ik heb ze het afgeleerd en dus doen ze het nu niet meer. (6 stemmen [11.11%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 11.11%

3. Gestemd anders (33 stemmen [61.11%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 61.11%

Stem Gasten kunnen niet stemmen
Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#16 Geplaatst 20 augustus 2009 - 15:22

Kiki komt echt nooit op de tafel of het aanrecht.
Ik heb het haar niet eens moeten leren, ze doet het gewoon niet :)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#17 Geplaatst 20 augustus 2009 - 15:31

Ze doen het hier niet als we aan tafel zitten. Maar als de tafel niet direct afgeruimd wordt, hebben we prijs. Idem als er eten op het aanrecht staat. Niet doen dus :engel:
Als het warm is, leggen ze zich op tafel (als er geen eten op ligt natuurlijk).

Geplaatste afbeelding

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 20 augustus 2009 - 15:33

Ik heb voor andere gekozen. Lucababy springt op tafel eender wanneer maar steelt niets. Zelfs niet als we er niet bij zijn. Babette en Fritz springen nooit op tafel of toch niet dat ik het zie dus ze stelen ook niets.
Maar dan!!!
Alles dat mensen eten is, geen vlees en op het aanrecht staat heeft meestal een tandafdruk. Potjes pudding half op, Boontjes verspreid en half afgezabberd, spaghettisaus volledig op, ja ja dat is lucababy haar werk.
Als er een stuk vlees van het aanrecht verdwijnt is het meestal Fritz geweest maar dat is zelden. Babette steelt nooit iets.

Guest_Ika Mc Evil_*
Guest_Ika Mc Evil_*

#19 Geplaatst 20 augustus 2009 - 15:36

De ergste vorm van jatten vind ik wel het enge samenwerkingsverband tussen Smirnoff, Fietje en Noa. In het vorige huis lag mijn brood altijd in een kastje boven het aanrecht. Veilig dacht ik........ FOUT!!!!!

Dennis en ik zitten op de bank, Fietje en Smirnoff zitten in de keuken, we zien ze niet, maar we weten het. Noa zit voor de keukendeur. Op een gegeven moment vond ik het wel erg stil en ik sta op. Noa geef een mauw naar achter :o Fietje rent over de keukenkastjes via de afzuigkap terug naar de begane grond en in mijn ooghoek zie ik Smirnoff met een zak broodjes wegrennen..........

Eindconclusie. Noa stond op de uitkijk, Fietje heeft het keukenkastje opengemaakt en Smirnoff jatte de broodjes eruit!

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#20 Geplaatst 20 augustus 2009 - 16:10

Ika Mc Evil zei:

De ergste vorm van jatten vind ik wel het enge samenwerkingsverband tussen Smirnoff, Fietje en Noa. In het vorige huis lag mijn brood altijd in een kastje boven het aanrecht. Veilig dacht ik........ FOUT!!!!!

Dennis en ik zitten op de bank, Fietje en Smirnoff zitten in de keuken, we zien ze niet, maar we weten het. Noa zit voor de keukendeur. Op een gegeven moment vond ik het wel erg stil en ik sta op. Noa geef een mauw naar achter :o Fietje rent over de keukenkastjes via de afzuigkap terug naar de begane grond en in mijn ooghoek zie ik Smirnoff met een zak broodjes wegrennen..........

Eindconclusie. Noa stond op de uitkijk, Fietje heeft het keukenkastje opengemaakt en Smirnoff jatte de broodjes eruit!

:lachen: :lachen: :lachen: van teamwork gesproken!!!!!!  

Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#21 Geplaatst 20 augustus 2009 - 16:37

Mirl geraakt niet op de keukenkasten en op de tafel alleen als er een stoel voor staat.
Bix komt niet op de tafels of keukenkast. Als ik ga koken komt hij aan mij voeten staan en raakt hij juist met zijn pootjes op de kast (maar dan moet hij zich heel goed strekken). Dat is zijn manier van schooien.

Gebbie dat is iets anders. Zij zal meestal op een tafel liggen, deze ochtend lag ze haar languit te  wassen op mijn bureau. En de keukenkast daarlangs gaat ze naar buiten. Ofwel zit ze gewoon te zitten op de kast. Maar echt eten pikken doen ze niet.

Ze krijgen wel soms een stukje vlees, zonder vetstoffen of kruiden. Dat krijgen ze alleen als ze mij rustig hebben laten eten. Dus Bix zit dan naast mij op de grond te wachten.

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#22 Geplaatst 20 augustus 2009 - 16:49

Karolientje zei:

Ze deden dat bij ons ook wel eens, maar we hebben ze dat afgeleerd en nu zijn ze wat dat betreft eigenlijk heel braaf.

Hoe is dat gelukt?

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#23 Geplaatst 20 augustus 2009 - 17:04

Hier werken Zucchero en de hond samen, om eten te pikken. Als Argos, de hond, iets wil wat op het aanrecht ligt, dan haalt hij Zucchero die vervolgens het eten van het aanrecht gooit. Ik moet altijd wel lachen maar van de andere kant kan ik me er soms ook wel aan ergeren. Zucchero eet echt alles en probeert dus ook alles te jatten, maakt niet uit wat. Als ik de kamer uit loop dan moet ik hem altijd in de gaten houden dat hij mijn bord niet leeg-eet.

Ze mogen hier niet op het aanrecht of op het kleine tafeltje, over het algemeen doen ze het niet. Maar zo nu en dan maken ze er een spelletje van, en blijven ze zitten op het aanrecht tot ik 2 passen van ze verwijderd ben, en dan rennen ze snel weg, want ze weten het wel. O:)
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#24 Geplaatst 20 augustus 2009 - 17:08

Ester zei:

Hier werken Zucchero en de hond samen, om eten te pikken. Als Argos, de hond, iets wil wat op het aanrecht ligt, dan haalt hij Zucchero die vervolgens het eten van het aanrecht gooit. Ik moet altijd wel lachen maar van de andere kant kan ik me er soms ook wel aan ergeren. Zucchero eet echt alles en probeert dus ook alles te jatten, maakt niet uit wat. Als ik de kamer uit loop dan moet ik hem altijd in de gaten houden dat hij mijn bord niet leeg-eet.

Ze mogen hier niet op het aanrecht of op het kleine tafeltje, over het algemeen doen ze het niet. Maar zo nu en dan maken ze er een spelletje van, en blijven ze zitten op het aanrecht tot ik 2 passen van ze verwijderd ben, en dan rennen ze snel weg, want ze weten het wel. O:)

:ha :ha zo grappig :ha :ha

doet alleen zucchero dat?
dat komt ervan zeker als je hem naar suiker noemt :p :engel:

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#25 Geplaatst 20 augustus 2009 - 17:43

Als we gaan eten dan mogen er geen katten op tafel, maar als je effe je kont ligt van de stoel zit zeker en vast Filou op je plaats. Pikken van tafel doet hij niet en als hij braaf blijft zitten krijgt hij wel een stukje vlees als beloning. Pimmeke is te oud om op tafel te geraken die blijft gewoon naast ons zeuren tot hij iets krijgt. Bébé en Lily die komen niet bedelen, Bébé ligt wel eens op de tafel te slapen. En Tigri die is meer buiten dan binnen dus die is meestal niet hier om te bedelen als we eten. En als er bezoek is mogen ze niet op tafel. Op het aanrecht waar ik eten bereid mogen ze niet komen al doen ze het achter mijn rug wel eens. En Filou is er zot van om op mijn kookplaat te gaan slapen. Ze hebben aan de andere kant van mijn kookgedeelte ook nog een stuk aanrecht waar ze mogen zitten. Ik moet ook wel geen biefstuk lang uit het zicht laten op het aanrecht want dan zouden ze er wel eens mee aan de haal gaan. :evil:

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#26 Geplaatst 20 augustus 2009 - 18:20

Aldhissla zei:

:ha :ha zo grappig :ha :ha

doet alleen zucchero dat?
dat komt ervan zeker als je hem naar suiker noemt :p :engel:

Minstrel doet eigenlijk nooit iets wat niet mag, meestal is het Zucchero die kattenkwaad uithaalt. (zoals de koelkast leegeten)
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#27 Geplaatst 21 augustus 2009 - 09:26

Ik probeer ze het af te leren, de oosterlingen dat lukt vrij aardig maar de Abessijnen dat is nu net iets anders
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Guest_Helena's bende_*
Guest_Helena's bende_*

#28 Geplaatst 21 augustus 2009 - 09:47

Helena springt niet op de (keuken)tafel (waar we eten).
Als ik in de living aan de tafel op de laptop zit te werken, dan ligt ze daar wel altijd in de buurt.

Maya sprong op de keukentafel, al hebben we haar dat uiteindelijk af kunnen leren.
Maar ze bleef wel op het aanrecht springen (wij hebben nog zo'n ouderwetse vaatwasmachine die niet op electriciteit werkt), vooral na het ontbijt: dan stond daar de kom waaruit mijn man zijn yoghurt had gegeten, en als ze ook maar even de kans kreeg werd die uitgelikt.

Guest_Ika Mc Evil_*
Guest_Ika Mc Evil_*

#29 Geplaatst 21 augustus 2009 - 09:53

Dennis had gisteren zijn boterhammen niet opgegeten............ Zijn tas stond op tafel........ Vanmorgen lagen de boterhammen op de deurmat en de vloer zat onder de appelstroop. Er stond nog net geen bordje bij met "Smirnoff was here"

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 21 augustus 2009 - 12:37

Ika Mc Evil zei:

Dennis had gisteren zijn boterhammen niet opgegeten............ Zijn tas stond op tafel........ Vanmorgen lagen de boterhammen op de deurmat en de vloer zat onder de appelstroop. Er stond nog net geen bordje bij met "Smirnoff was here"

Haha, dat is eigenlijk erom vragen he, hij wou gewoon testen of er niks mis was met die boterhammen, waarom Dennis ze niet opgegeten had :LOL: pure bezorgdheid dus.

Hier zitten de poezels gewoon waar ze willen zitten, aanrecht,(niet als ik kook, maar dat doen ze uitzichzelf,dit is ze niet geleerd) tafels, kasten, bed, ik heb er geen problemen mee, doekje erover en tìs weer schoon.
Chinou heeft weleens een karbonade uit de pan gepikt, afgekoeld dat wel, hij eet er niet eens van, het is voor hem gewoon een leuk spelletje, op de grond gooien en vervolgens weglopen :s