Spring naar inhoud

- - - - -

Eten pikken op tafel__Tips AUB!!!

• Log in om te reageren
72 reacties op dit onderwerp

Poll: Springen je katten op tafel en pikken ze eten? (54 leden hebben gestemd)

Springen je katten op tafel en pikken ze eten?

1. Gestemd neen, ze springen hier niet op tafel. (15 stemmen [27.78%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 27.78%

2. Gestemd ja, maar ik heb ze het afgeleerd en dus doen ze het nu niet meer. (6 stemmen [11.11%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 11.11%

3. Gestemd anders (33 stemmen [61.11%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 61.11%

Stem Gasten kunnen niet stemmen
Guest_poppymieke_*
Guest_poppymieke_*

#31 Geplaatst 22 augustus 2009 - 14:28

ik heb eerst 12 jaar alleen gewoond ( dit wil zeggen : zonder andere mens ;) ) en toen kon ik niet eten - ook niet in gezelschap - aan tafel zonder poes op tafel. Ze geraakte echter niet aan mijn eten want ik bouwde rond de hoek van de tafel waar ze dan zat een bariccade met de peperbus, tabasco, citroen ed want daar kon ze niet tegen en dan bleef ze daar braaf achter zitten. Maar ze afleren om op tafel te springen , luikte niet.

Toen ging ik samenwonen met mijn ex en dat heb ik 5 jaar gedaan.
Sindsdien is ze niet meer op een tafel geweest. Om de 1 of andere reden accepteerde ze zijn autoriteit wel : hij heffet ze wel meer dingen kunnen afleren.

Nu woon ik een jaar terug alleen met minneke. Maar ze is te oud geworden en kan niet meer op tafel springen , dsu doet ze dat ook niet meer.

Maar in de zetel eten - wat ik vaak doe - is nog vaak een gevecht ( alhoewel, de laatste dagen niet meer :cry: ). Dan probeert ze met haar poot een stukje weg te grissen uit mijn bord, maar dat lukt ze lekker nooit ;) .
Toen ik samenwoonde met mijn ex, wist ze dat ze niet in de zetel mocht als ik er zat te eten. Dat was snel over eens ze terug met mij alleen was.
Dat beest heeft gewoon geen ontzag voor me :o !

Ik geef ze wel bijna altijd na het eten een klein stukje om te proeven. Dat herkende ze tot voor kort ( nu is ze doof ) omdat ik dat dan fijn sneed en dat geluid van dat mes : dat was voor haar een teken dat het voor haar was.
Helaas heeft mijn moeder de gewoonte om heel de tijd met haar mes in haar bord te tikken en dan dacht mijn arme poezenbeest heel de tijd dat het voor haar was :LOL:

Bewerkt door poppymieke, 22 augustus 2009 - 14:29.

Guest_joey_*
Guest_joey_*

#32 Geplaatst 22 augustus 2009 - 16:09

Hier springt Joey ook op tafel en op het aanrecht (een veel betere uitkijkplaats dan de grond toch? ;) ). En ik kan haar dit onmogelijk afleren! Ik heb al ongeloofelijk veel plantenspuiten leeggespoten op haar (ocharme het beestje :p ) Maar toch springt ze er telkens weer op... Pure koppigheid denk ik!
Maar ze komt wel niet op tafel springen als we aan het eten zijn (een geluk!). Dan probeert ze het zelfs niet... Maar moest nu iedereen uit de keuken weggaan en er liggen nog enkele overschotjes kaas/vlees/boter/... op tafel...Tjah, het blijft een kat eh :twisted:
Joey ziet de tafel dus niet aan als een plaats waar er eten op staat ofzo, of waar ze eten zou vinden, maar ze vindt het gewoon leuker om hoog en droog te zitten denk ik...

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#33 Geplaatst 22 augustus 2009 - 16:59

ik heb nee gestemd hier komen ze niet op tafel als wij eten ze liggen wel te kijken van op hun krabpaal of een andere plaats dat wel maar ze komen niets pikken Als de tafel afgeruimd is durft babet wel op tafel liggen vooral nu met die warme dagen valt mij op
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Guest_cat68_*
Guest_cat68_*

#34 Geplaatst 22 augustus 2009 - 17:20

Een paar komen wel op tafel maar wachten dan rustig af of ze iets krijgen. Als ik op de bank zit te eten zijn er een paar wel wat brutaler :o

Guest_Ingrid_*
Guest_Ingrid_*

#35 Geplaatst 23 augustus 2009 - 01:16

Kenzo is de enige van de drie die je niet van tafel kan houden, zelfs mocht de koning hir zijn, dan moet hij nog plaats maken want Kenzo wil naast mama zitten ;)
Hij zit/hangt/ligt meestal naast mijn bord op tafel, pootjes gestrekt (je weet maar nooit of dat stuk vlees er vanzelf afspringt :x ). Hengelt naar mijn vork, wil ruiken, maar vooral: wil vreten!
Als ik kleine stukjes snij dan weet hij dat het voor hem is en zit hij bijna in mijn bord, vier poten tegelijk :catscratchhead , als het te warm is of er hangt saus aan dan stop ik het eerst in mijn mond en dan trekt hij met zijn poot mijn hand uit mijn mond om het zo snel mogelijk ind e zijne te proppen... :o . IK vind het best grappig en kwaad zijn op hem kan ik niet, no way!! Het is mijn kindje :LOL:
Hoezo verwend???

Guest_bramiewamie8_*
Guest_bramiewamie8_*

#36 Geplaatst 23 augustus 2009 - 12:12

Garfield springt niet op tafel maar als we in de living zitten en er staat nog een stuk kip ofzo op het aanrecht springt ze op het aanrecht en eet ze van de kip!!! :evil: :evil:

fie
fie
  • 264 berichten
  • 3 katten

#37 Geplaatst 23 augustus 2009 - 17:59

Kurike moet wsch als ze klein was, is op het aanrecht zijn gesprongen toen het elektrisch vuur nog warm was, want ervoor durfde ze er wel is op springen maar nu is ze er met geen stokken op te krijgen.
Yuki springt er ook niet meer op sinds ik haar een paar keren heb afgeslagen (meer uit schrik dan boosheid :x )
Eten met ons doen ze nooit. Kuri heeft enkel katteneten gekend en we hebben haar altijd van ons eten weggehouden, dus die zou er niet eens aan denken om iets te komen stelen, ook al staat er bij ons veel onbewaakte sushi op tafel :p Eraan ruiken doet ze wel, eten nooit. Raar maar waar, en ze lust heel graag haar Almo natuur visgerechtjes :d
Ze krijgen hun eten ook altijd op hetzelfde plekje in de keuken en associeren "eten" dus niet met onze tafel.... Ik zou het heel lastig vinden als ze de hele tijd zouden komen bedelen als wij aan het eten zijn.
Lucky us :d (en een strenge hand) :twisted:

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#38 Geplaatst 23 augustus 2009 - 21:06

iemand een manier om het af te leren aub? :(

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#39 Geplaatst 23 augustus 2009 - 22:18

Elfonia zei:

iemand een manier om het af te leren aub? :(

Katten iets afleren is van lange adem, mss met heel veel geduld. Ik denk dat je katten gewoon niks kunt afleren ze zijn te eigenzinnig. :)

fie
fie
  • 264 berichten
  • 3 katten

#40 Geplaatst 23 augustus 2009 - 22:38

I beg to differ :) Je kan katten heel goed iets aan- of afleren. Maar je hebt er idd veel geduld voor nodig, en mss belangrijker: je mag ze geen kans geven het te doen als je er NIET bent, m.a.w. als je ze echt iets wilt afleren zou je ze zoveel mogelijk in het oog moeten houden. We hebben onze katten alles geleerd wat ze mogen en niet mogen op die manier. En ook dankzij de plantenspuit. Ze mogen niet zien dat JIJ degene bent die ze straft, anders doen ze het gewoon wanneer je er niet bent. Als ze de waterstraal niet met jou associeren, doen ze het ook niet als jij er ook niet bent. Als alternatief voor de waterstraat hebben we ook eens zoiets als cimbalen gebruikt --> heel veel lawaai maken als ze iets doen dat ze niet mogen. Katen HATEN groot geluid. En het is bij ons toch altijd gelukt :x
Maar je hebt er wel veel tijd voor nodig, das waar, en je zal het verschillende keren moeten doen...

Guest_poppymieke_*
Guest_poppymieke_*

#41 Geplaatst 24 augustus 2009 - 13:59

bramiewamie8 zei:

Garfield springt niet op tafel maar als we in de living zitten en er staat nog een stuk kip ofzo op het aanrecht springt ze op het aanrecht en eet ze van de kip!!! :evil: :evil:

lijkt me eigenlijk logisch : ik heb door het hebben van een kat geleerd nooit eten ergens te laten staan zonder dat ik er zelf bij ben...

Guest_poppymieke_*
Guest_poppymieke_*

#42 Geplaatst 24 augustus 2009 - 14:01

oh, en de plantenspuit hielp niet bij me : daar speelde ze mee, met die waterstraal :twisted:

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#43 Geplaatst 24 augustus 2009 - 17:27

poppymieke zei:

lijkt me eigenlijk logisch : ik heb door het hebben van een kat geleerd nooit eten ergens te laten staan zonder dat ik er zelf bij ben...

Tjah, daar heb ik niks aan :d

Bij een kat die het naast de bak doet, kan je dan ook zeggen: blijf erbij en als hij het gaat doen, zet hem in de bak :ha

Guest_poppymieke_*
Guest_poppymieke_*

#44 Geplaatst 24 augustus 2009 - 22:25

ik vind dat nochtans echt niet moeilijk, da's een gewoonte geworden . Ik doe dat ook op plaatsen waar geen katten zijn : nooit ergens eten laten staan...
Ik denk eigenlijk dat ik als kat het ook erg moeilijk zou vinden om in een keuken te komen waar vlees op het aanrecht ligt en  niemand te zien is en er dan niet aan te komen. Niet ? ;)

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#45 Geplaatst 25 augustus 2009 - 10:44

ja da's waar ;)

maar er moeten toch genoeg manieren zijn of het af te leren?

Ik ga alvast op zoek gaan naar een plantenspuit.

Maar verdere tips zijn ook nog welkom, want als ik iets hoor en ga gaan kijken dan komt hij er meestal net van gesprongen, dsu hij let wel goed op of de kust veilig is.

Moielijk om ongezien te spuiten dan...