Spring naar inhoud

- - - - -

Eten pikken op tafel__Tips AUB!!!

• Log in om te reageren
72 reacties op dit onderwerp

Poll: Springen je katten op tafel en pikken ze eten? (54 leden hebben gestemd)

Springen je katten op tafel en pikken ze eten?

1. Gestemd neen, ze springen hier niet op tafel. (15 stemmen [27.78%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 27.78%

2. Gestemd ja, maar ik heb ze het afgeleerd en dus doen ze het nu niet meer. (6 stemmen [11.11%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 11.11%

3. Gestemd anders (33 stemmen [61.11%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 61.11%

Stem Gasten kunnen niet stemmen
fie
fie
  • 264 berichten
  • 3 katten

#46 Geplaatst 25 augustus 2009 - 15:12

Het klinkt mss niet smakelijk voor een eettafel maar van PEPER hebben ze een bloedhekel. Onze Yuki heeft int begin is aan een muur gekrabd maar sinds ik er peper op heb gestrooid (en dat hoeft maar enkele korrels te zijn) gaat ze er met grote boog omheen.
Er zijn vast nog wel keukenmiddeltjes waar ze van gaan lopen, maar peper is altijd goedkoop en voorhanden ;)
Wat de waterstraal betreft hoeft dit geen dure plantenspuit te zijn. Plantenspuiten hebben meestal ook geen hard genoege waterstraal. In de Bart Smit ofzo, heb je waterpistooltjes van 2 euro waarmee je 2m ver kan spuiten ;)

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#47 Geplaatst 25 augustus 2009 - 15:39

Zulma springt ook NOOIT op tafel als we aan het eten zijn en ze komt ook nooit schooieren, ik geef haar eten nl. gelijktijdig met ons of iets ervoor of erna... Als de tafel leeg is, is een ander verhaal: als ze alleen bij mij is, doet ze dat wel, maar als ze mijn vriend nog maar hoort afkomen, springt ze er al... Tja, ik heb dan ook totaal geen gezag he :LOL:
Mijn vriend heeft haar zo een dingen afgeleerd door een plantenspuit te gebruiken...

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#48 Geplaatst 25 augustus 2009 - 17:35

Ik weet dat het niet voorbeeldig is maar ik heb die strijdbijl ook begraven en het opgegeven.  Zoals PeggyJ zegt, anders kan je net zo goed gaan kamperen in je keuken.  Ik vind het ook niet te doen om het af te leren.  Hier mogen ze dus wel op tafel maar ze zijn niet constant opdringerig,  in geval van wel dan vliegen ze naar boven.  Als er bezoek komt dan zijn ze te bang van vreemde mensen en dan komen ze toch niet.  

Wel vervelend om hapjes en eten klaar te maken met smekende poezen.  Dus krijgen ze wel een garnaaltje of wat kippewit, dan zijn ze ook tevreden en ik met rust gelaten.

Geplaatste afbeelding

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#49 Geplaatst 25 augustus 2009 - 18:25

Hier probeert vooral mijn maine coon katertje dit, als we aan het eten zijn.De rest komt rond je benen hangen,maar ze krijgen lekker niets ;-) Wie op tafel komt zet ik er heel kortdaat weer af ! Als er niet gegeten wordt,mogen ze op tafel...Why not. In de keuken heb ik wel een zwakker hartje,en dat weten ze ;) Dan zitten ze allemaal rond mij, en volgen ze elke stap die ik zet op de hoop dat er 'toevallig' iets uit de lucht gevlogen komt en voor hun neusje valt... :d

Tips om ze eraf te houden: gewoon volhouden en streng zijn.Springt er eentje op tafel dan zet je hem er weer af direct,zonder pardon.Na een tijd geven ze het wel op, en uiteindelijk proberen ze het niet meer...er valt niets te winnen.

Bewerkt door Serenity, 25 augustus 2009 - 18:27.

Geplaatste afbeelding

Guest_poppymieke_*
Guest_poppymieke_*

#50 Geplaatst 25 augustus 2009 - 19:26

fie zei:

Het klinkt mss niet smakelijk voor een eettafel maar van PEPER hebben ze een bloedhekel. Onze Yuki heeft int begin is aan een muur gekrabd maar sinds ik er peper op heb gestrooid (en dat hoeft maar enkele korrels te zijn) gaat ze er met grote boog omheen.
Er zijn vast nog wel keukenmiddeltjes waar ze van gaan lopen, maar peper is altijd goedkoop en voorhanden ;)
Wat de waterstraal betreft hoeft dit geen dure plantenspuit te zijn. Plantenspuiten hebben meestal ook geen hard genoege waterstraal. In de Bart Smit ofzo, heb je waterpistooltjes van 2 euro waarmee je 2m ver kan spuiten ;)

tabasco, uien en citrusvruchten hebben hetzelfde effect heb ik ondervonden :d

en wat die plantenspuit betreft : het was net die harde straal die mijn kat ( toen ze nog gene eerbiedwaardige oude dame was en nog speelde ) zo'n geweldig speelgoedje vond : ze sprong gewoon naar die straal om er mee te spelen, deed ze trouwens een paar jaar geleden ook nog toen ik met de tuinslang en harde straal in het gras spoot ( en ermee kronkelde natuurlijk, da's leuker ) :LOL:
Maar elke kat is anders, dus misschien werkt het wel bij de jouwe...

Guest_poppymieke_*
Guest_poppymieke_*

#51 Geplaatst 25 augustus 2009 - 19:28

ik gefe mijn kat trouwens altijd een ' snoepertje ' van mijn eten ( als het katteneetbaar is ) na het eten en ze weet dat. ( maar soms is ze wat ongeduldig en zaagt ze wat, of als ik in de zetel eet, probeert ze wat weg te grissen :d )

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#52 Geplaatst 27 augustus 2009 - 20:46

Mimi durft wel eens een dutje op tafel doen, maar als we de tafel edkken pakt ze een spurtje :LOL:
Ze eet ook nooit iets van "mensen" -eten, zelfs geen stukje rauwe biefstuk, kip, hesp, vis,... Niest . Ze snuffelt er amper aan. Dus die kreeg een goede opvoeding :x
Ze komt dus ook absoluut niet bedelen.
Figaro deed dat ook niet, maar die kreeg af en toe wel een stukje rauwe biefstuk. Maar die zat nooit op tafel  (alleen toen hij wat jonger was wel)
Floortje was een echte bedelpoes
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

nikitaaake
nikitaaake
  • 291 berichten
  • 2 katten

#53 Geplaatst 28 augustus 2009 - 08:16

joppie pikt af en toe wel eens iets van tafel of het aanrecht maar hij eet het nooit op, hij gebruikt het als prooi om op te jagen :twisted: Net zoals zijn gewone brokjes eigenlijk, eerst mept hij eentje uit zijn bakje met zijn poot om er vervolgens de hele tijd achteraan te lopen en het dan pas op te eten. Best vervelend omdat ik soms ineens in een klein hoekje een stukje worst ofzo vind, maar het is ook best wel schattig om te zien :heart:

Bewerkt door nikitaaake, 28 augustus 2009 - 08:16.

seonimtje
seonimtje
  • 811 berichten
  • 5 katten

#54 Geplaatst 28 augustus 2009 - 09:21

Hier lusten ze geen "mensen"eten en zijn alleen geinteresseerd in hun "katten"eten. Als we dus aan het eten zijn hebben we dus geen last van schooiertjes onder of op tafel.
Alleen als er verse garnalen zijn, komt Mientje direct kijken. Blijkbaar heeft ze van het vroegere baasje veel garnalen gekregen (misschien een visser ?!)
Umika kan de livingtafel wel eens gebruiken als ligzetel, maar daar eten we maar zelden (altijd aan de keukentafel).

@ elfonia : Ik heb wel al eens gelezen dat je bij afwezigheid iets moet op tafel of aanrecht leggen waarvan ze schrik hebben bvb ballonnen ofzo. Dan komen ze er ook niet op wanneer je niet in de buurt bent. Van een plantenspuit heb ik ook al gehoord dat het werkt, moet wel vanuit een onverwachte hoek komen, zodat ze ervan schrikken.

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#55 Geplaatst 28 augustus 2009 - 18:17

de plantenspuit heb ik reeds al een paar keer gebruikt, maar hij kijkt meteen (ik kan het zelden ongemerkt doen) en hij is niet echt onder de indruk... :onzeker:

seonimtje
seonimtje
  • 811 berichten
  • 5 katten

#56 Geplaatst 28 augustus 2009 - 20:06

:LOL: Kan je de straal van de spuit niet harder zetten, zodat hij echt een "douche" krijgt ? :scared:

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#57 Geplaatst 28 augustus 2009 - 20:12

nee, tis maar een simpel sprayerke jammer genoeg,

ik zal nog een waterpistool moeten bovenhalen :ha

seonimtje
seonimtje
  • 811 berichten
  • 5 katten

#58 Geplaatst 28 augustus 2009 - 20:32

Elfonia zei:

nee, tis maar een simpel sprayerke jammer genoeg,

ik zal nog een waterpistool moeten bovenhalen :ha

Ik had dat ook in mijn gedachten, maar wou nog kattenvriendelijk overkomen.
Je moet dan nog goed kunnen mikken en vanop een afstand (vanachter een hoekje) in de aanval gaan. (zie het al voor me :ha )
Ik denk wel dat het dan misschien een natte boel zal worden in jullie keuken :cle

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#59 Geplaatst 29 augustus 2009 - 09:33

dat denk ik ook :ha

fie
fie
  • 264 berichten
  • 3 katten

#60 Geplaatst 01 september 2009 - 09:19

De bedoeling van de plantenspuit is eigenlijk de kat te "straffen" zonder dat die denkt dat JIJ dat doet. Als hij weet dat JIJ hem straft doet die die dingen toch als je weg bent. Maar als die denkt dat er iets onaangenaams te wachten staat (daarom moet de straal echt hard genoeg zijn, maak je geen zorgen, dat doet geen schade) dat niet aan JOU gebonden is, zal die dat ook niet doen als je weg bent.
Het heeft dan ook geen zin om met de straal bezig te zijn als de kat toch ziet dat die van jou komt. Je moet je dus inderdaad verstoppen, achteraf doen alsof er niets aan de hand is.
En ja, het is mikken, maar ik spoot altijd zo'n 3-4 keer snel achter elkaar en dan raak je wel :) Ze verschieten toch zo hard dat ze niet veel tijd hebben om om te kijken. En onze katten hebben nooit geweten waar het vandaan kwam :x
We hebben hen alles geleerd met de plantenspuit, maar je moet er wel tijd in steken en oefenen op je ninja-technieken :d