Spring naar inhoud

- - - - -

Eten pikken op tafel__Tips AUB!!!

• Log in om te reageren
72 reacties op dit onderwerp

Poll: Springen je katten op tafel en pikken ze eten? (54 leden hebben gestemd)

Springen je katten op tafel en pikken ze eten?

1. Gestemd neen, ze springen hier niet op tafel. (15 stemmen [27.78%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 27.78%

2. Gestemd ja, maar ik heb ze het afgeleerd en dus doen ze het nu niet meer. (6 stemmen [11.11%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 11.11%

3. Gestemd anders (33 stemmen [61.11%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 61.11%

Stem Gasten kunnen niet stemmen
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#61 Geplaatst 01 september 2009 - 09:30

Hier krijgen ze ook geen menseneten en bedelen ook niet. Onze nieuwkomer Elliot is wel een boefje, die probeert wel. Maar als hij niets krijgt en we hem voor de 25 ste keer van de tafel af zetten geeft hij het wel op.

Hun eetbakjes staan hier zelfs op het einde van mijn aanrecht.(anders eten onze hondjes het op ) Ze eten daar, maar komen niet dichtbij als ik aan het koken ben. Ze lusten zelfs geen vlees als ik het aanbied. Kwestie van gewoonte zeker. Ze krijgen ook nooit iets tussendoor. Enkel hun brokjes en potie natvoer 's avonds.

Bijgevoegde thumbnails

• foto's 2007 016.jpg
  • 22 maart 2008 014.jpg

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#62 Geplaatst 01 september 2009 - 17:43

Bij ons springen ze nooit op tafel of aanrecht.  Ze hebben wel een eigen stoel aan tafel, maar pikken nooit voedsel.
Wij hebben het hen geleerd met de plantenspuit.  Dat kennen ze zoooo snel!  Na 2 of 3 keer gewoon de spuit in het zicht een tijdje laten staan en nadien weggedaan.
Het is gelukt.  :LOL: ;)

Guest_krikri_*
Guest_krikri_*

#63 Geplaatst 03 september 2009 - 11:13

Hm, ik heb altijd gedacht dat een kat als roofdier sowieso een dief blijft als hij/zij de kans krijgt. :-k
Maar ik heb zelf al ondervonden dat Mimi (Kathleens poes) het niet doet.
Wij hebben altijd al geprobeerd om het onze katten af te leren, maar ofwel letten we niet goed genoeg op, ofwel zijn onze beestjes te doortrapt :ha
In elk geval, als de tafel wordt gedekt en er even niet wordt opgelet, dan zien we Ziggy rustig het vlees uit de pakjes halen (of met pakje en al verorberen :roll: )
Telkens opnieuw jagen we hem weg, maar ja ... Tot hiertoe probeert hij elke keer dat er gelegenheid is.
En onze nieuwkomer Ziggy is nog erger :ha
Maar die is nog jong, misschien dat we bij hem meer succes hebben :)

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#64 Geplaatst 03 september 2009 - 11:35

krikri zei:

Hm, ik heb altijd gedacht dat een kat als roofdier sowieso een dief blijft als hij/zij de kans krijgt. :-k
Maar ik heb zelf al ondervonden dat Mimi (Kathleens poes) het niet doet.

Mimi = deftige opgevoede kat en de lieeeeeeeeeeeeeeeefste die er is :x
Maar idd, die bedelt nooit
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

S10
S10
  • 97 berichten
  • 2 katten

#65 Geplaatst 09 september 2009 - 13:05

Elfonia zei:

't Was weer zover...

Ik heb Beertje er eergisteren al meerdere keren op betrapt dat hij op tafel zat (en te eten van de pizza) :evil:

Gisteren zat hij er ook meerdere keren op.

Ik vind dit allesbehalve leuk... En ook niet erg hygiƫnisch eerlijk gezegd.

Ik heb al NEE geroepen en indien mogelijk (als hij al niet meteen wegspringt) op de grond zetten en een tikje op de neus.

Nog mensen die hier ermee te maken hebben en hoe kan je het afleren?

onze domino springt ook soms op de tafel en zal meepikken wat er te pikken valt we proberen haar dit af te leren door er haar iedere keer af te nemen en "foei" te zeggen, maar dat is niet zo simpel bij deze madame.
Onze Flodder (modelpoes) zal niet op de tafel springen, maar wanneer ik aan het koken ben zal ze wel super veel "flodderen" om een stukje te krijgen

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#66 Geplaatst 09 september 2009 - 20:27

Ze deden het wel. En de kittens willen het ook nog wel eens proberen. Op tafel gaan zitten en vissen naar je bord (twee dingen die niet mogen) of gewoon voor je gaan zitten en gaan bedelen.... (mag ook niet, heb een hekel aan bedelende dieren)

Als drie keer waarschuwen niet helpt dan gaan ze op de gang terwijl we eten. (de kittens gaan als ze heel klein zijn nog gewoon even in de ren in de woonkamer) en dat helpt meestal wel. Na 1 keertje weten ze het meestal wel. Als er eentje hardnekkig is moet het misschien nog een keertje worden herhaald, maar 1 keer is meestal genoeg. Daarna doen ze het niet meer. :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_fannie_*
Guest_fannie_*

#67 Geplaatst 15 september 2009 - 17:41

hier komen ze nooit op tafel tijdens het eten, ik geef ze altijd eten als wij gaan eten ook en als ze braaf zijn kan je hen wel eens iets lekkers geven achteraf.

Om plaatsen te beschermen waar ze niet op mogen kan je er balonnen opleggen die wel eens zouden ploffen als ze op die plaats komen ,maar meestal is het rubberachtig gevoel van de ballon zelf al niet zo aantrekkelijk voor een kat. Een plastic flesje vullen met knikkers en op de plaats waar ze niet mogen opkomen plaatsen werkt ook wel. Ze springen ergens op, flesje valt en ze schrikken na 2 keer is dat meestal al voldoende. Hier moesten we dat wel doen bij het fornuis, de katjes mogen in de keuken maar niet op het aanrecht en het fornuis omdat ik dat toch echt gevaarlijk vind.

tineke
tineke
  • 242 berichten

#68 Geplaatst 02 oktober 2009 - 17:49

het is niet te geloven maar hier beginnen ze nu al te snappen dat ik ze niet op tafel wil ,heb ook wel eens sfeerlichtjes staan dus wil ze dat niet zien doen ben streng ,het lijkt nut te hebben ze komen ook al minder schooien ,en ze zijn pas anderhalve week bij me .begin me ook wat meer vriend en wat minder personeel te voelen hahaha,ze zijn ook aan mij gewend lijkt het is dat snel of zijn katten zo makkelijk ????maar ze komen dus niet meer op tafel want ik wil dat niet vooral omdat ze nu zo enorm schattig zijn en ik ze een welkom gevoel wil geven maar bang ben dat ik teveel toelaat daarom en denk dat het makkelijker is voor ons allemaal als er duidelijkheid is .

tineke
tineke
  • 242 berichten

#69 Geplaatst 02 oktober 2009 - 17:49

tineke zei:

het is niet te geloven maar hier beginnen ze nu al te snappen dat ik ze niet op tafel wil ,heb ook wel eens sfeerlichtjes staan dus wil ze dat niet zien doen ben streng ,het lijkt nut te hebben ze komen ook al minder schooien ,en ze zijn pas anderhalve week bij me .begin me ook wat meer vriend en wat minder personeel te voelen hahaha,ze zijn ook aan mij gewend lijkt het is dat snel of zijn katten zo makkelijk ????maar ze komen dus niet meer op tafel want ik wil dat niet vooral omdat ze nu zo enorm schattig zijn en ik ze een welkom gevoel wil geven maar bang ben dat ik teveel toelaat daarom en denk dat het makkelijker is voor ons allemaal als er duidelijkheid is .
dat moet twee en halve week zijn

Guest_moontje_*
Guest_moontje_*

#70 Geplaatst 02 oktober 2009 - 21:41

Zodra ik in de keuken ben zitten de mijne op het aanrecht om te kijken of ze iets kunnen snaaien. Heb echt vanalles geprobeerd om het ze af te leren....ook de plantenspuit. Helaas hadden ze snel door dat de plantenspuit alleen gevaarlijk is als ik die hand heb en op een onbewaakt ogenblik hebben ze de plantenspuit gesloopt. Was een gezamelijk projekt van mijn katers :s . Als ik nu wil gaan koken, zet ik de katers buiten de keuken en doe de deur dicht. Als ik dan ga eten zet ik ze vantevoren uit de woonkamer. Dit werkt eigenlijk best goed. Meestal hebben ze nu zelf al door dat ze of de keuken of de woonkamer moeten verlaten.

Guest_Marii._*
Guest_Marii._*

#71 Geplaatst 07 oktober 2009 - 22:44

Hier hebben we ook last van een ambetante kat op tafel ;)
Enkele dagen geleden ging Trixie ervandoor met een sandwich. :o We keken even niet en hup, een halve sandwich naar binnen geschrokt. Ook drinkt hij uit glazen en eet hij mee van vlees of koekjes en alles wat er maar op tafel tevoorschijn komt. Niet leuk natuurlijk, en bij onze warme maaltijden wordt hij apart gezet, het is gewoon niet aangenaam eten met zo'n klein mormel aan uw zijde dat uw eten wilt pikken (en mijn eten is heilig! :d ).
Maar toch, we kunnen niet altijd alles in de gaten halen en ja, soms zijn we wat lui om alles meteen terug op te bergen dus ligt dat op tafel en ra ra ra wie er dan ermee vandoor gaat.

Niets helpt bij ons om het hem af te leren :louche:

kletskater
kletskater
  • 97 berichten

#72 Geplaatst 08 oktober 2009 - 02:45

Ik ben daar "erg consequent in"
De honden mogen het niet.. de katten wel 8)
Ik wil niet dat ze in mijn bordt zitten maar als ik mijn hakken laat zien doen ze het toch.
Ik kan daar niet boos om worden. Is soms wel eens lastig als ze er met je laatste plakje ham vandoor gaan... dat dan weer wel

Guest_katman_*
Guest_katman_*

#73 Geplaatst 21 november 2009 - 08:34

* Een aangename prikkel (het eten, het aanrecht) wegnemen, gevolg > het gedrag neemt af. Of iets geleerder, dit is een manier van opperant conditioneren, meer bepaald de negatieve correctie (algemene leerprincipes).  Dus in de praktijk, plaats uw kat ergens anders dat ze niet aan het eten kan en beloon haar daar (in die nieuwe plaats). Het tweede deel wordt zo een Positieve Bekrachtiging, dwz: het gedrag neemt toe door het toedienen van een voor het dier aangename prikkel. Dus de kat zal na verloop van tijd met plezier naar de andere kamer gaan tijdens het eten... :eat