Spring naar inhoud

- - - - -

electrische fiets, verzekering nodig?

• Log in om te reageren
48 reacties op dit onderwerp
Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.229 berichten

#46 Geplaatst 01 juni 2016 - 18:28

Bekijk berichtAnja, op 01 juni 2016 - 16:52, zei:

Heb het hele topic vlug eens doorlezen en vond het wel interessant.

Ik ben namelijk aan het twijfelen tussen een elektrische fiets of een brommer te kopen.  Met al die wegenwerken in Antwerpen en de gratis parking die gaat verdwijnen (de kaaien) ben ik soms meer als een uur onderweg om te gaan werken (en betalend parkeren is schandalig duur in Antwerpen).  Mijn auto wegdoen is ook niet echt een optie, daar mijn vriend ook regelmatig zijn auto nodig heeft om naar klanten en werven te rijden.

We zijn zondag ook langs de fietsenwinkel geweest en ik zou sowieso ook al een testrit met een elektrische fiets mogen doen.  Zou nog eens moeten navragen wat de verzekering voor een brommer zou kosten en of dit invloed zou hebben op mijn huidige autoverzekering (daar ik veel minder met de auto zou rijden).

Het gaat natuurlijk over veel geld he!

Ik dacht dat je een electrische fiets ook kon inbrengen bij je belastingen, moet je eens navragen. Ik kan me vergissen maar heb het eens ergens opgepikt

Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.228 berichten
  • 3 katten

#47 Geplaatst 01 juni 2016 - 18:35

Der zijn wel nieuwe wetten op komst voor elektrische fietsen die tot 45km/u kunnen
Er zou een verzekering voor moeten zoals bromfietsen, evenals een soort rijbewijs en een helm dragen…
Al zijn t nù nog voorstellen van wetten…

Je kan wel je auto en je bromfiets in één polis hebben, waarbij je maar met één van de twee op de baan bent als één chauffeur

Carowlina
Carowlina

Mooiste (half)langharige HTK/kruising 2016

• 8.178 berichten
  • 3 katten

#48 Geplaatst 02 juni 2016 - 12:50

Ik heb ook een auto en een brommer. Wel bij 2 verschillende verzekeringen.
Vroeger had ik ook een brommer en die zat wel in een combipack met de auto.

Ik persoonlijk zou kiezen voor een brommer.

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.228 berichten
  • 3 katten

#49 Geplaatst 17 januari 2017 - 19:08

Heeft u een knopje? Dan is een verzekering voor elektrische fiets niet nodig - http://www.nieuwsbla...170117_02679742