Spring naar inhoud

- - - - -

allergisch aan katten ?

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp
tillyh
tillyh
  • 10 berichten

#1 Geplaatst 13 september 2013 - 14:20

We hebben sinds 4 weken een Maine Coon kitten in huis. Na een dag of zo begon ik te niezen en  licht hoesten als ik thuis bij het kitten ben.
Hebben, tot een half jaar geleden, altijd een kat in huis gehad (HTK - 19 j) en had soms een klein beetje last van niesbuien (meestal in de winter, bij het kammen van de kat en als ik aan het stofzuigen was)  maar nooit hoesten en niet voortdurend.
Heeft iemand hier ervaring hiermee en/of tips ?  Voortdurend antihistaminne nemen zie ik ook niet zitten !

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 13 september 2013 - 14:38

Zou het de niesziekte niet kunnen zijn?

Ze trekt heel erg op mijn Roos. :loveshower:

Bewerkt door Taptrut, 13 september 2013 - 14:38.

tillyh
tillyh
  • 10 berichten

#3 Geplaatst 13 september 2013 - 14:43

Ik ben degene die niest (mens) niet mijn kat !!

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 13 september 2013 - 14:45

Bekijk berichtTaptrut, op 13 september 2013 - 14:38, zei:

Zou het de niesziekte niet kunnen zijn?

Ik denk dat TS vooral last heeft van het niezen, niet zozeer het kitten. ;)

Ik kan je niet helpen. Ik meen wel gehoord te hebben, dat, ook al ben je allergisch, je na een aantal weken toch een zekere vorm van immuniteit kan ontwikkelen als je in contact blijft komen met dat katje. Dus het zou kunnen dat je je eigen katje 'leert' verdragen. Ik hoop dat anderen je hier meer raad over kunnen geven.
Succes en hopelijk kan je toch nog wat genieten van jullie nieuwe katje!

Bekijk berichttillyh, op 13 september 2013 - 14:43, zei:

Ik ben degene die niest (mens) niet mijn kat !!

:slach:

Bewerkt door Dorothea, 13 september 2013 - 14:44.

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 13 september 2013 - 14:55

Hier is ergens een topic (vrij recent nog dacht ik) van een moeder die met haar dochter naar een allergie arts geweest is daarmee. Misschien kan je aan haar wat tips vragen?
Mylo Banner

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 13 september 2013 - 15:29

oeps dacht het katje. Amaai het wordt tijd dat het weekend is, dag duurt hier te lang precies :wall:

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 13 september 2013 - 15:32

Hier lukt het alleen met continue medicatie

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#8 Geplaatst 13 september 2013 - 16:05

Mijn vriendis ook allergich aan katten , neemt 14 dagen medicatie en tegen dan is hij z egewend,
en hoeft dan geen pillekes mee rte nemen, zo gata het iedere keer er nieuwe katten zijn (heb er 9) ,
wat we wel merken is dat het erger is als ze bij ons slapen en als de kattenbakken in zijn buurt staan,
de bakken staan dus geen enkele meer boven , ze slapen bijna allemaal beneden (af en to emag er eentje mee boven ) en zodra men vriend vertrekt komen ze bij mij slapen,
de lakens worden zo wel elke dag gewassen, de bakken extra uitgekuist en staan niet in d ebuurt van zijn bureau hie rin huis en gene enkele boven,
ook was ik al mijn katten 1 keer in de maand /2 maand max,
en dat lijkt ook verschil te geven ;)
veel succes alleszinds ;)
Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

#9 Geplaatst 13 september 2013 - 16:23

Mijne man is ook allergisch, als er eentje bijkomt heeft hij er efkes last van maar na een paar weken is het over.
Het is wel veel gebeterd sinds we de katjes niet meer buiten laten.

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 13 september 2013 - 17:29

Bekijk bericht*bonnie*, op 13 september 2013 - 15:32, zei:

Hier lukt het alleen met continue medicatie

Ik kreeg - nadat ik reeds katten had - ook te horen dat ik zeer zwaar allergisch was aan katten. Ik was precies constant verkouden en kreeg na een tijd ook precies zandkorrels in mijn ogen. Toen ben ik me toch maar eens laten onderzoeken.
Conclusie van de dokter was dat ik elk contact met een kat absoluut moest vermijden. :louche: :louche: :louche:
Ik zei dat dit wel eens moeilijk zou worden, aangezien ik er toen 5 had 8) . Je kan al raden naar zijn antwoord.
Op mijn vraag of ik niet gewoon medicatie kon nemen, zei hij dat bij deze mate van allergie medicatie niet meer hielp.

Ik neem nu elke dat een allergiepil en het helpt wel. Mag het wel absoluut niet vergeten. Ik heb nog last hoor, maar het is goed leefbaar. Af en toe heb ik meer last. Tijger komt de laatste tijd altijd bij mij slapen (aan mijn hoofd) en dan zit mijn neus vast, maar ik vind het zo zalig dat hij bij mij slaapt.
Ook van Snoes heb ik precies meer last dan de anderen. Geen idee hoe dit komt Misschien wel omdat zij altijd met haar kop in mijn gezicht zit te kroelen :loveshower: :loveshower: .

Bekijk berichtmellemeis, op 13 september 2013 - 16:05, zei:

Mijn vriendis ook allergich aan katten , neemt 14 dagen medicatie en tegen dan is hij z egewend,
en hoeft dan geen pillekes mee rte nemen, zo gata het iedere keer er nieuwe katten zijn (heb er 9) ,
wat we wel merken is dat het erger is als ze bij ons slapen en als de kattenbakken in zijn buurt staan,
de bakken staan dus geen enkele meer boven , ze slapen bijna allemaal beneden (af en to emag er eentje mee boven ) en zodra men vriend vertrekt komen ze bij mij slapen,
de lakens worden zo wel elke dag gewassen, de bakken extra uitgekuist en staan niet in d ebuurt van zijn bureau hie rin huis en gene enkele boven,
ook was ik al mijn katten 1 keer in de maand /2 maand max,
en dat lijkt ook verschil te geven ;)
veel succes alleszinds ;)

Elke dag lakens verversen :o :o :o . Phoeh, dat krijg ik nooit rondgewassen (heb ook geen droogkast).Gewoon 1x/week verversen. In de zomer 2x/week, maar da's meer omdat manlief ongelofelijk zweet. Wat ik wel doe, is dagelijks stofzuigen en dan ga ik met de stofzuiger (op lichte stand) over mijn dekbed 8) . De bakken worden hier niet meer of minder dan voorheen uitgewassen (denk nu niet dat je allergie daar meer of minder op reageert) en wassen doe ik ook niet :s .
Oei, begin me lui te voelen :lachen: .

Bewerkt door dolfjeweerwolfje, 13 september 2013 - 17:26.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#11 Geplaatst 13 september 2013 - 18:57

Waarschijnlijk was je zo gewoon aan je vorige kat dat die allergie niet meer zo opwekte. Maar nu bij een nieuwe kat in huis te nemen begint dat opnieuw, heb al meerdere keren gehoord dat mensen met katten allergie wennen aan de kat in huis en de allergie niet meer zo fel is.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 13 september 2013 - 18:58

Bekijk berichtcatherine, op 13 september 2013 - 18:57, zei:

Waarschijnlijk was je zo gewoon aan je vorige kat dat die allergie niet meer zo opwekte. Maar nu bij een nieuwe kat in huis te nemen begint dat opnieuw, heb al meerdere keren gehoord dat mensen met katten allergie wennen aan de kat in huis en de allergie niet meer zo fel is.

Ja, dat is inderdaad zo. Ik moest overlaatst de katten van mijn broer gaan eten geven voor een week en manlief.... ik heb het geweten hoor!

tillyh
tillyh
  • 10 berichten

#13 Geplaatst 13 september 2013 - 19:39

Neem reeds 2 dagen Aerius, dat is een anti-allergiemiddel, wel meer tegen pollen in de lucht enz denk ik.  Tot nu toe doet het niet veel.  Ik vraag me af of er echt een medicijn is tegen specifiek kattenallergie ? Hopelijk went het zoals sommige mensen zeggen, we hebben hem nu 4 weken, hij is wel heel levendig en doet letterlijk veel stof opwaaien !!  Zal nog even afwachten en als het niet betert zal ik toch naar de dokter moeten !!?

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 13 september 2013 - 19:59

Bekijk berichttillyh, op 13 september 2013 - 19:39, zei:

Neem reeds 2 dagen Aerius, dat is een anti-allergiemiddel, wel meer tegen pollen in de lucht enz denk ik.  Tot nu toe doet het niet veel.  Ik vraag me af of er echt een medicijn is tegen specifiek kattenallergie ? Hopelijk went het zoals sommige mensen zeggen, we hebben hem nu 4 weken, hij is wel heel levendig en doet letterlijk veel stof opwaaien !!  Zal nog even afwachten en als het niet betert zal ik toch naar de dokter moeten !!?

Als je het lange tijd niet genomen hebt, duurt het even tegen je iets merkt. Is hier ook zo (neem dat ook). Heb even iets anders genomen, maar werd daar ongelofelijk suf van. Dat werkte wel dadelijk, maar zat ook een bestanddeel in (waarvan ik de naam niet meer weet) dat niet zo goed is, om dagdagelijks binnen te krijgen.  Ik mag het dus geen dag overslagen, anders heb ik het zitten en moet ik weer enkele dagen wachten voor een optimale werking.
(Maar ik moet toegeven dat ik soms raar reageer op medicatie.)

Bewerkt door dolfjeweerwolfje, 13 september 2013 - 20:01.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#15 Geplaatst 13 september 2013 - 20:34

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 13 september 2013 - 17:29, zei:

Ik neem nu elke dat een allergiepil en het helpt wel. Mag het wel absoluut niet vergeten. Ik heb nog last hoor, maar het is goed leefbaar. Af en toe heb ik meer last. Tijger komt de laatste tijd altijd bij mij slapen (aan mijn hoofd) en dan zit mijn neus vast, maar ik vind het zo zalig dat hij bij mij slaapt.

Wat neem je van medicatie ?
Ik kreeg naast mijn antihistamine een neusspray van de neus/keel/oor arts , oorspronkelijk omwille van oorsuizen en poliepen in mijn neus maar dat was blijkbaar ook tegen allergie (omdat die poliepen waarschijnlijk te wijten waar aan mijn allergie) en toen merkte ik dat al mijn klachten aan neus en ogen verdwenen en sindsdien ben ik het blijven gebruiken.

Bewerkt door *bonnie*, 13 september 2013 - 20:36.