Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenbandje

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 13 september 2013 - 20:24

Ik zoek een heel smal kattenbandje, echt heel smal (maximum 2 mm) ik weet dat ze voor honden heel smalle bandjes hebben in leder en vraag me af of ze dit ook maken voor katten.  Lemoni heeft nu een bandje om, maar dat staat echt niet mooi met haar kort pelske, dat staat helemaal open. Met een smal leren bandje of nylon bandje zou dat netjes tussen de haren vallen.

Een vbtje van een nylon smal bandje voor de hond, maar ik zou zoiets willen voor een poes met dan een veiligheid erin en zonder al die franjes.

Geplaatste afbeelding

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 13 september 2013 - 21:29

Wat een toeval! Ik zei vandaag ook nog hier thuis dat ik liever een veel smaller bandje voor Mylo zou willen. Vind het ook maar niks dat zijn pelsje daardoor openstaat en lijkt me ook aangenamer voor hem om een smaller bandje te hebben :).
Dus ik lees even mee en hoop dat er mensen zijn die ideeën hebben
Mylo Banner

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 13 september 2013 - 22:27

Kittenbandjes zijn smaller en sommigen kunnen heel ver opengezet worden zodat ze ook voor een volwassen kat passen. :-)
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 14 september 2013 - 00:12

Geen bandje, dan wordt de vacht niet lelijk op die plaats. ;)

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 14 september 2013 - 09:20

Bekijk berichtstareyedkitten, op 13 september 2013 - 22:27, zei:

Kittenbandjes zijn smaller en sommigen kunnen heel ver opengezet worden zodat ze ook voor een volwassen kat passen. :-)

Ik had ook eerst een kittenbandje en dat is inderdaad smaller, maar dat slotje kreeg hij altijd direct los :louche:  Misschien moet ik nog eens zoeken achter een kittenbandje met een beter slotje...

Bekijk berichtcatherine, op 14 september 2013 - 00:12, zei:

Geen bandje, dan wordt de vacht niet lelijk op die plaats. ;)

Zou ik ook veel liever hebben hoor, maar is hier geen optie. Mylo gaat buiten en ik zou niet graag hebben dat ze hem zien als een zwerfkat. Zeker omdat hij een kapje uit zijn oor heeft (wat ook gedaan wordt bij gesteriliseerde zwerfkatten). Helaas denken de meeste mensen nog altijd dat als een kat geen bandje aanheeft, hij geen baasje heeft en ze die dan gewoon in huis kunnen nemen... En dan heb ik toch liever een iets minder mooie vacht dan geen kat ;)
Mylo Banner

Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 14 september 2013 - 18:38

Denk dat ik eens ga vragen om zo een bandje voor Lemoni te maken, resultaat laat ik dan wel zien.
Ik wou eigenlijk geen bandje voor haar, ze is gechipt, maar stel je voor dat ze toch eens weg geraakt en de mensen die haar dan vinden er niet aan denken om dat te laten controleren.

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 14 september 2013 - 21:36

Bekijk berichtKaszi, op 14 september 2013 - 18:38, zei:

Denk dat ik eens ga vragen om zo een bandje voor Lemoni te maken, resultaat laat ik dan wel zien.
Ik wou eigenlijk geen bandje voor haar, ze is gechipt, maar stel je voor dat ze toch eens weg geraakt en de mensen die haar dan vinden er niet aan denken om dat te laten controleren.

Ja, daar ben ik ook bang voor bij Mylo. De meeste mensen weten jammer genoeg niet dat katten tegenwoordig ook gechipt worden...
Benieuwd naar het resultaat :)
Mylo Banner