Spring naar inhoud

- - - - -

Kan een kat waken?

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
CVR
CVR
  • 572 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 14 september 2013 - 11:09

Dinsdag ging mijn zoon met de nacht werken dus dat is normaal van 22.00 u tot 6.00 elke dag,maar die nacht had mijn zoon 2u vroeger gedaan omdat hij ziek was .Dus om 4 u werd ik wakker van Baloe zijn gegrom en zat hij heel gespannen recht in ons bed.
Precies of hij wist dat er iemand in huis rond liep.Ik ben toen naar het wc geweest en inderdaad onze zoon was thuis dus Baloe is een waakkat :x Zijn er hier nog met waakkatjes ?P1080079.JPG Baloe de waakkat ligt op het middenste schap :love4:

Grtj Christine

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 14 september 2013 - 11:15

Ja hoor, hier heb ik onze waak-Belle. Ze sprong eerder deze week ook nog van de poef en liep grollend richting raam. Daar bleef ze staan grollen. Ikke met een ei in mijn broek de tuinverlichting aangestoken, bleek ze te reageren op de tuinparasol die nog op het terras stond en door de wind telkens een beetje open ging. Ze is dus duidelijk niet bang om zelfs grote dingen het hoofd te bieden  :lachen: :lachen: :lachen:
Geplaatste afbeelding

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 14 september 2013 - 11:19

Zo fijn om te horen dat waak katten bestaan! Zo voel je u toch steeds iets veiliger!
Zou ze ook naar de keelspringen moest het nodig zijn? :d

| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 14 september 2013 - 11:19

Het zijn prima wakers! hoor hier ook altijd grommen al voor de postbode aan mijn deur staat :thumb:
sorry laatste keer

CVR
CVR
  • 572 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 14 september 2013 - 11:21

Jo, op 14 september 2013 - 11:19, zei:

Zo fijn om te horen dat waak katten bestaan! Zo voel je u toch steeds iets veiliger!
Zou ze ook naar de keelspringen moest het nodig zijn? :d

Haha wie weet :lachen:

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 14 september 2013 - 11:31

Hier weet ik ook altijd op voorhand als er iemand gaat aanbellen. Dan begint vooral Loki te grommen, loopt effe richting raam en gaat dan zich boven gaan verstoppen. Fluffy kent het al en die bangerik is dan mee met hem haha.

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 14 september 2013 - 11:51

Hier gromt onze Léon als hij iets luid hoort op straat (bv de mustang van de overburen) of als er mensen luid aan het praten zijn voor ons raam.
Hij heeft ook ooit eens gegromd naar het geluid van mijn brommer.
Omdat m'n vriend ermee weg was en ik zat binnen als hij de brommer hoorde. Dus meneer wist dat er iets niet klopte :lachen:
En dan gaat hij ook met z'n hele lichaam gespannen staan en ontploft z'n staart een beetje.

Time spent with cats is never wasted

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 14 september 2013 - 11:59

Hier geen gegrom maar alle kopjes gaan richting venster.Zo weet ik dat er een onbekende aan de deur staat.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

CVR
CVR
  • 572 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 14 september 2013 - 12:07

Het rare is onze 2 hondjes slapen ook bij ons op de kamer en die gaven geen kik van waakhonden gesproken he :lachen:

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 14 september 2013 - 14:39

Trouwens er zijn al verhalen van katten de inbrekers of dieven hebben aangevallen....

Beware of the cat!

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Nakthis
Nakthis
  • 1.321 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 14 september 2013 - 15:08

Dido is mijn waakkatje hier :) Manlief stond een keer buiten te wachten aan het raam op zijn collega en tikte op de ruit, Dido vloog naar het geluid en gromde. En die zou wel degelijk nagels zetten, mijn madam :)

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#12 Geplaatst 14 september 2013 - 15:41

Zo'n 20 jaar geleden was ik bevallen van onze zoon. De eerste nacht thuis werd ik gewekt door onze kat, Pluche, die kwam aan mijn neus friemelen, om mij wakker te maken. On zoontje was aan het huilen, en ik had het niet gehoord :Ooops:
Dus volgens mij was hij toch wel een echte waakkat.... Hij is jammer genoeg al jaren geleden overleden

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 14 september 2013 - 21:57

CVR, op 14 september 2013 - 12:07, zei:

Het rare is onze 2 hondjes slapen ook bij ons op de kamer en die gaven geen kik van waakhonden gesproken he :lachen:

De wereld op zijn kop. ;)