Spring naar inhoud

- - - - -

babyborrel kado'ke (KADO te bewonderen op P.3) Borrel gedaan SCHOL

• Log in om te reageren
75 reacties op dit onderwerp
dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 20 augustus 2009 - 16:43

De neef van mijn echtgenoot heeft een zoontje gekocht. Ik heb hem nog nooit gezien en we zijn toch al een paar jaar samen. :louche: Nu hebben we een kaartje gekregen en een uitnodiging voor de babyborrel. Het kaartje is trouwens bij de ouders van mijn echtgenoot aangekomen en wij wonen hier dus al lang, ze hadden toch minstens ons adres en mijn naam kunnen vragen (ipv drie puntjes). :evil:

Ik vind zo'n babyborrel een fantastische uitvinding om niet iedereen thuis over de vloer te krijgen maar om dan de familie te gaan uitnodigen die je al 10j of langen niet meer hebt gezien, vind ik echt schrokken, schuirpen (in mijn dialect dan) naar kado'kes en geld. Die krijgen van mij dus geen kaartje als ik ook het geluk heb er bengels uit te krijgen.

De dingen die in de geboortelijst staan vind ik veel te duur om aan iemand te geven die je eigenlijk niet kent. 30 euro was het goedkoopste! :o (Ik verwacht niet dat de goedkopere al weg zijn)

Wat kan een goed alternatief zijn als 'goedkoop' kado. Ik wil wel geen kousjes geven en ook geen geld?

Bewerkt door dorien_951, 12 september 2009 - 21:15.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 20 augustus 2009 - 16:47

Is niet leuk zo'n situatie en zelfs een hele bekende situatie, ik denk dat het veel voor valt ;) maar wat ik zou doen is mijn eigen niet laten kennen en gewoon een cadeau kopen, ga eens naar c&a of zo daar hebben ze leuke kleedjes zelfs goedkoop, ik ben er zeker van dat je daar iets gaat vinden :)

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 20 augustus 2009 - 16:56

Oeje!  Da's een moeilijke!  

Wij moeten volgende week ook naar een babyborrel van mensen van mijn ventje zijn werk.  Ik heb ook niet zoveel zin om daar veel aan uit te geven, ook al omdat het geen familie is, maar anderzijds omdat wij die mensen uiteindelijk ook niet zoooo goed kennen.  Bij kameraden is dat weeral iets anders hé.  Wij gaan gewoon een envelopje geven met een euro of 30.  Ik vind het nog meer als genoeg eerlijk gezegd maar minder durf ik niet geven.
Je kan anders ook gewoon een bedrag schenken voor die geboortelijst die je zelf wel wil geven, ik denk wel dat dit mag.  
Of anders, is er geen pamperrekening?  Of geef ze ineens een doos pampers met een strik rond, 't zal nog goed van pas komen ook (al weet ik niet wat zoiets kost eigenlijk).
Of ja, in een goedkopere winkel eens rondneuzen of in premaman een klein bonnetje...  kweetniet...
Ik vind zoiets zelf altijd moeilijk, ik kan moeilijk op veel ideeen komen.  

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 20 augustus 2009 - 17:05

Ik ben niet naar de borrel geweest van mijn nicht, ik ben eens op bezoek geweest als die massa er niet was O:) heb haar dan wat geld gegeven en 2 boekjes, ik geloof dat eentje ging over "massage voor je kind" of zoiets, ze was er in elk geval blij mee (op dat moment toch)
Ik heb ook altijd mijn twijfels over zo'n borrelgedoe, sommige zijn inderdaad enkel en alleen maar uit op kdo's

Bewerkt door Spanishke, 20 augustus 2009 - 17:22.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 20 augustus 2009 - 17:05

Sorry, ik mag u eigenlijk niet op het verkeerde pad brengen maar ik ga toch mijn ongezouten mening zeggen: in uw plaats, volgens die situatie, ik denk dat ik zelfs gewoon niet zou gaan. Per slot van rekening kennen ze jullie (bijna) niet. Als ze zo uitgeweid hebben wat invitaties betreft, zou het zo hard opvallen dat jullie er niet zijn? Er zal vast een massa volk zijn die ze niet kennen of maar zo-zo.
Maar misschien moet je maar niet luisteren naar mijn gedachten. Ik heb het zelf niet zo voor bepaalde mensen in mijn familie. Ik hecht veel meer belang aan goede vrienden, daar kom je veel verder mee in't leven vind ik. En ik trek mij enkel aan wat mensen zeggen of vinden die ik zelf ontzettend graag zie, niet voor onnozele familie waar je nooit iets aan hebt.

Bewerkt door Marieke, 20 augustus 2009 - 17:06.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 20 augustus 2009 - 17:07

Cadeaubon van bij prémaman, of van bij de C & A. Of uit een speelgoedwinkel.
Dan maak je het zo duur als je zelf wil natuurlijk. Een geboortelijst is geen verplichting.

Guest_Suus_*
Guest_Suus_*

#7 Geplaatst 20 augustus 2009 - 17:08

Een luiertaart. Je kan hem versieren zo je wil

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

jannanas
jannanas
  • 1.081 berichten

#8 Geplaatst 20 augustus 2009 - 17:12

Als ik een beebje ga bezoeken dat ik niet goed ken, ga ik wat leuks halen in de Hema. Niet bepaald duur zoals de doorsnee babyspullenwinkel tegenwoordig, en toch heel schattig/leuk en vooral duurzaam.
Dan nog heel tof inpakken, zodat ze zien dat je moeite gedaan hebt (bijvoorbeeld in een luier vol veiligheidsspelden ofzo - een kadootje moet niet altijd in kadopapier ingepakt worden!)
Als je niet weet wat kiezen, kijk je op de originele lijst naar wat voor kleurtjes of stijl ze mooi vinden - en dan zoek je toch gewoon iets soortgelijks ergens anders?

Succes ermee!  

Groetjes! Janna, Nanno :catlick en Ræzir :catlick
Geplaatste afbeelding

Guest_Anida_*
Guest_Anida_*

#9 Geplaatst 20 augustus 2009 - 17:19

Ik geloof dat ik in dit geval niet eens zou gaan. Als zij de moeite niet eens nemen om naar een adres te vragen. Dan zou ik gewoon een kaartje sturen met felicitaties en met zo`n slabbetje erin ofzo. Mijn gevoel zegt ook dat ze alleen op de kado`s uit zijn.
Ik ben daar wat harder in geworden met dit soort dingen. Doen ze geen moeite voor mij dan doe ik ook geen moeite voor hun.

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 20 augustus 2009 - 17:24

Anida zei:

Ik geloof dat ik in dit geval niet eens zou gaan. Als zij de moeite niet eens nemen om naar een adres te vragen. Dan zou ik gewoon een kaartje sturen met felicitaties en met zo`n slabbetje erin ofzo. Mijn gevoel zegt ook dat ze alleen op de kado`s uit zijn.
Ik ben daar wat harder in geworden met dit soort dingen. Doen ze geen moeite voor mij dan doe ik ook geen moeite voor hun.

Wij zitten op dezelfde golflengte wat dit betreft!

Ik lees hier wel hele toffe ideetjes voor een babyborrel waar ik wel met plezier naartoe ga!  

Bewerkt door Marieke, 20 augustus 2009 - 17:25.

Geplaatste afbeelding

Guest_Ika Mc Evil_*
Guest_Ika Mc Evil_*

#11 Geplaatst 20 augustus 2009 - 17:26

Net als Marieke en Anida was ik ook niet gegaan 8)

Guest_anneke_*
Guest_anneke_*

#12 Geplaatst 20 augustus 2009 - 17:36

Ik zou ook niet gaan hoor, heb dat een half jaar geleden ook voorgehad.

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 20 augustus 2009 - 17:46

Marieke zei:

Sorry, ik mag u eigenlijk niet op het verkeerde pad brengen maar ik ga toch mijn ongezouten mening zeggen: in uw plaats, volgens die situatie, ik denk dat ik zelfs gewoon niet zou gaan. Per slot van rekening kennen ze jullie (bijna) niet. Als ze zo uitgeweid hebben wat invitaties betreft, zou het zo hard opvallen dat jullie er niet zijn? Er zal vast een massa volk zijn die ze niet kennen of maar zo-zo.
Maar misschien moet je maar niet luisteren naar mijn gedachten. Ik heb het zelf niet zo voor bepaalde mensen in mijn familie. Ik hecht veel meer belang aan goede vrienden, daar kom je veel verder mee in't leven vind ik. En ik trek mij enkel aan wat mensen zeggen of vinden die ik zelf ontzettend graag zie, niet voor onnozele familie waar je nooit iets aan hebt.

Anida zei:

Eigenlijk zouden we niet moeten gaan maar dan het :oops: zachte ik :oops: (het zit wel diep in mijn kleinste teen) zegt dan van 'dat kan je niet maken'
Zo'n pamper taart vind ik wel leuk (voor andere gelegenheid) maar kan je die dan in kleine hoeveelheden kopen?
Ik zou het er voor mezelf enorm moeilijk met hebben moest die doos hier staan met 10 pampers uit en geen kids (heb nu al bang dat die er niet gaan komen) :help:

Guest_jyotsna_*
Guest_jyotsna_*

#14 Geplaatst 20 augustus 2009 - 17:48

ik weet zeker dat ik niet zou gaan. Als je hem nog nooit hebt gezien, en ze zelfs niet eens de moeite nemen om jullie adres en jou naam even te vragen...
of wil je partner mss perse er naartoe?

Guest_Suus_*
Guest_Suus_*

#15 Geplaatst 20 augustus 2009 - 17:52

dorien_951 zei:

Eigenlijk zouden we niet moeten gaan maar dan het :oops: zachte ik :oops: (het zit wel diep in mijn kleinste teen) zegt dan van 'dat kan je niet maken'
Zo'n pamper taart vind ik wel leuk (voor andere gelegenheid) maar kan je die dan in kleine hoeveelheden kopen?
Ik zou het er voor mezelf enorm moeilijk met hebben moest die doos hier staan met 10 pampers uit en geen kids (heb nu al bang dat die er niet gaan komen) :help:

Daar gaat wel een doos in hoor
Want je rolt ze op
En dan de rolletjes tegen elkaar en dan kun je meerdere lagen maken
Strikje erom. ballonnen er aan en je hebt iets heel leuks!