Spring naar inhoud

- - - - -

Zino weer thuis en doet het super goed.

• Log in om te reageren
207 reacties op dit onderwerp
Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#166 Geplaatst 02 oktober 2013 - 09:15

Goed nieuws dat hij terug al wat beter is. Minder goed nieuws dat hij levenslang medicatie moet blijven nemen. Nu je moet de bluts bij de buil pakken en heel blij zijn dat hij er nog is en dat je hem nog liefdevol kunt vertroetelen. Nog veel succes en Zino en natuurlijk ook met al de rest !!!

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#167 Geplaatst 02 oktober 2013 - 11:02

Ons prutske staat voorlopig ook nog op een half pilleke p. om de 2 dagen en enige bijwerking dat ze heeft is idd ook dat ete (en in haar geval is dat ook goed want ze is ook vermagerd)  
Maar ik denk dat zino er ook wel goed door
Vooruit zal gaan ;-)

Veel succes voor zino en ww duimen mee dat hij er helemaal doorkomt  :d

Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#168 Geplaatst 02 oktober 2013 - 11:44

ik ben zo blij dat het positief vorderd ,
Go Zino Go ,
don t give up!!!!

poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#169 Geplaatst 02 oktober 2013 - 17:05

blij om dit te lezen! hij heeft aan een zijden draadje gehangen.
Prednisol levenslang is niet niks, maar als het een immuniteitsprobleem is, dan kan het niet anders. Dat is ook bij mensen zo.

Ik had daar al van gelezen van een immuunzuekte bij katten waarbij hematocriet wordt afgebroken. dat is niet niks.
zo zie je maar dat Zino het echt treft bij jou, want bij teveel andere had hij het niet gered....

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#170 Geplaatst 04 oktober 2013 - 20:05

Hoe is het met Zino?
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#171 Geplaatst 04 oktober 2013 - 21:00

Hoop ook zo dat het intussen allemaal de goede richting uitgaat voor lieve Zino !! :hug: :hug:
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#172 Geplaatst 04 oktober 2013 - 22:45

Het gaat goed maar weet ook dat dit dank zij die prednison is, daar worden ze gelukkiger van eten veel beter. En idd hij vraagt heel dikwijls natvoer, droogvoer laat hij meer links liggen. Enfin maakt niet uit hij vraagt wij draaien. Heb van alle lekkere voeding in huis voor hem gehaald, het is niet simpel want de andere eten graag mee.
Geef hem ook gemalen biefstuk daar zit veel ijzer in dus is goed voor het bloed.

Woensdag om 10u moeten we terug op controle in de kliniek. Dan gaan ze zijn hematocriet meten en hopelijk gaat dat goed omhoog.
Ik hoop dat ze meer kan zeggen of het nu imunitair is of niet, ik denk dat het dat wel is en dat verleden jaar december hij toen ook zo iets heeft gehad en geen long ontsteking. Toen was zijn tandvlees ook zo wit, da zei me toen ja ma dat komt door ziek te zijn. Ja idd kan maar twijfel nu toch hard hoor, vooral omdat we weten dat het terug opflakkert.

Het kan zijn dat we de prednison levenslang moeten geven bv een half of minder om de twee dagen. Moesten ze ermee stoppen dan moet hij heel veel op controle om te zien of hematocriet niet zakt, want zoals we nu denken breekt hij zijn eigen rode bloedcellen af. En eens katten voor tweede of derde keer zo laag liggen als zino kan het wel eens heel snel ermee gedaan zijn. 7 van hematocriet is zo goed als stervende, ze noemden hem de wonderkat daar.

Het is nog afwachten allemaal en van dag tot dag nemen, hij moet vooral dikker worden terug en aansterken, merk dat dit wel goed komt hij kan terug de kast opspringen wat hij niet meer kon.
Heb ook op papier een deel vragen gezet waar ik graag antwoord op krijg van de da, heb ook wat voorstellen als het aida zou zijn.

Ik weet ook levenslang prednison kan bijwerkingen geven zoals suikerziekte en nog aandoeningen, maar dat zullen we dan moeten zien.

Ik ben zoooooooooo blij dat hij er is heb altijd wat een speciale band met hem gehad, zijn zus hangt meer aan mijn zoon.
Ben ook heel dankbaar dat we nog mogen genieten van mekaar, we doen er alles aan om hem het goed te maken en gelukkig vooral. Dus nu is het afwachten naar woensdag morgend.

Ik blijf hier posten hoe het met hem is en zijn updates van de kliniek. Super dat jullie zo begaan zijn die steun doet echt deugd. Daarom voor iedereen een dikke :hug

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#173 Geplaatst 05 oktober 2013 - 01:36

heel blij te lezen dat het beter met hem gaat.
Is de atopica geen optie?
Het begint wel maar te werken na een maand volgens onze  dierenarts, wij zijn er bij onzen thor mee gestart terwijl hij nog op prednisone stond, zo overlapte het mekaar, tegen dat de prednisone moest gestopt worden begon de atopica dan te werken...
Ge kunt t maar vragen hé, je weet maar nooit, die atopica heeft geen bijwerkingen.
Maar ik snap wel dat als het niet zeker zou zijn dat die atopica zou werken dat jullie dan toch kiezen voor de cortisones te blijven geven.
Want t is belangrijk dat Zino niet weer achteruitgaat natuurlijk
Ik hoop in ieder geval dat zijn hematocriet serieus gaat omhoog gaan en jullie hem nog lang bij jullie mogen houden
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#174 Geplaatst 05 oktober 2013 - 12:57

heel blij voor jou en zino!!!

ik blijf met mijn denken bij jullie en hoop op wat antwoorden en positieve resultaten voor je woensdag!

poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#175 Geplaatst 05 oktober 2013 - 23:10

Nadine@ heb op mijn brief atopica opgeschreven, heb een hele lijst met vragen, want ken mijn eigen als ik daar overdonderd wordt vergeet ik dit of dat weer te vragen.

Woensdag gaan we terug en wordt hematocriet gemeten, dus duimen.

Ellen@ Ik weet dat jij heel veel energie en kracht stuurt naar zino, je bent een heeeeel goede vriendin :hug:

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#176 Geplaatst 06 oktober 2013 - 10:55

Ik duim mee voor woensdag voor Zinoke. :duim:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#177 Geplaatst 09 oktober 2013 - 13:37

Zino is heel flink geweest, zijn hematocriet staat nu op 25,8 dus dat is heel goed omhoog gegaan van 7. Da was zo verwonderd en echt heel blij. Ze zei ook je ziet aan hem dat hij het goed doet zijn vacht blinkt terug, geen koorts meer. Normaal hematocriet is tss 25 en 40 dus het zou goed zijn mocht hij nog wat steigen daarin. Maar het kan evengoed zijn dat hij daar blijft schommelen.
Nu moet hij een maand lang een halfke prednison nemen en dan terug bloed laten testen, is dit nog zo goed dan wordt hij overgezet op een half om de 2 dagen levenslang.
Ze hoorde wel een lichte hartruis maar zei dat het miniem toch was. Dus vooruitzichten zijn goed, da was echt super blij dat hij het zo goed deed een wonderke noemde ze hem.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#178 Geplaatst 09 oktober 2013 - 13:40

goed nieuws van die hematocriet, ik ben heel blij voor je
Gaat er niet verder  gekeken worden naar die hartruis?
Of er sprake is van mogelijk hcm bijvoorbeeld? (bij hcm is cortisone geven niet goed, onzen diddl zou normaal gezien nooit cortisone mogen krijgen maar soms kunnen we niet anders dan het hem toch geven omdat hij anders gewoon geen kwaliteit van leven heeft...)
Wat dachten ze van die atopica?
Geplaatste afbeelding

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#179 Geplaatst 09 oktober 2013 - 13:43

Bekijk berichtcatherine, op 09 oktober 2013 - 13:37, zei:

Zino is heel flink geweest, zijn hematocriet staat nu op 25,8 dus dat is heel goed omhoog gegaan van 7. Da was zo verwonderd en echt heel blij. Ze zei ook je ziet aan hem dat hij het goed doet zijn vacht blinkt terug, geen koorts meer. Normaal hematocriet is tss 25 en 40 dus het zou goed zijn mocht hij nog wat steigen daarin. Maar het kan evengoed zijn dat hij daar blijft schommelen.
Nu moet hij een maand lang een halfke prednison nemen en dan terug bloed laten testen, is dit nog zo goed dan wordt hij overgezet op een half om de 2 dagen levenslang.
Ze hoorde wel een lichte hartruis maar zei dat het miniem toch was. Dus vooruitzichten zijn goed, da was echt super blij dat hij het zo goed deed een wonderke noemde ze hem.

Wat een supergoed nieuws!!!

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#180 Geplaatst 09 oktober 2013 - 14:17

Bekijk berichtlathyrus, op 09 oktober 2013 - 13:40, zei:

goed nieuws van die hematocriet, ik ben heel blij voor je
Gaat er niet verder  gekeken worden naar die hartruis?
Of er sprake is van mogelijk hcm bijvoorbeeld? (bij hcm is cortisone geven niet goed, onzen diddl zou normaal gezien nooit cortisone mogen krijgen maar soms kunnen we niet anders dan het hem toch geven omdat hij anders gewoon geen kwaliteit van leven heeft...)
Wat dachten ze van die atopica?

Ze zei dat atopica geen optie is dat dit wordt gebruikt bij huidziektes en allergenen. Zino heeft dat niet hij breekt zijn eigen bloedcellen af, daarom houden ze zijn weerstand lager zodat hij die niet afbreekt. Hij moet wel regelmatig gecontroleerd worden, want vroeg haar ook of hij diabetes kon krijgen door die prednison, ze zei dit kan bij grotere dosissen Zino zal op het minimum gezet worden dan is er minder risico. Maar controle van bloed blijft een noodzaak.
Ze heeft naar zijn hart gekeken bij de echo verleden keer en zag niks direkt mis, denk wel dat het iets aangeboren is want zijn zus mira kucht ook regelmatig. Maar die is vroeger al eens gecontroleerd en toen vonden ze ook niets. Kan zijn dat het hart af en toe bij haar een sprong maakt en ze daarom hoest maar is niet zeker.