Spring naar inhoud

- - - - -

Zino weer thuis en doet het super goed.

• Log in om te reageren
207 reacties op dit onderwerp
wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#31 Geplaatst 17 september 2013 - 22:03

Veel beterschap voor zino.
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#32 Geplaatst 17 september 2013 - 22:06

Merciekes iedereen, deze avond heb ik hem kunnen verleiden met tonijn, toch al iets. Straks voor het slapen gaan nog effe proberen en anders morgen opnieuw.
In de namiddag krijgt hij zijne ab en in de vroege avond een uurke voor het natvoer eten zijn metacam, wil het niet samen geven vooral omdat zijn maagje niet veel gevuld is.

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#33 Geplaatst 17 september 2013 - 22:13

Oei...lees dit nu pas...ocharme Zino ! :(

Hopelijk is het niet te ernstig en is hij vlug terug beter !! :pray: :pray:

Toch al goed nieuws dat hij een beetje tonijn heeft willen eten... :heart:

Heel veel beterschap voor lieve Zino en veel sterkte voor jullie :hug: :hug:
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#34 Geplaatst 18 september 2013 - 10:49

Vandaag nog niet wat het moet zijn, heb hem hills a/d gegeven heb het wel op mijn vinger moeten zetten zodat hij het oplikte.
Raar dat hij zo moeilijk eet van een longontsteking.
Heb zo met hem te doen.

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#35 Geplaatst 18 september 2013 - 15:33

Ocharme!
Op zich nog niet zo raar denk ik. Ik ken mensen die zelfs bij een simpele verkoudheid minder eetlust hebben... Hoop dat hij zich snel wat beter voelt!!
Mylo Banner

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#36 Geplaatst 18 september 2013 - 16:16

arme jongen ,

geef hem een dikke knuffel van me!!!

poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#37 Geplaatst 20 september 2013 - 10:54

Het gaat nog altijd niet goed, hij is heel stil, wil liefst van al in onze kelder in een kartonnen doos gaan slapen, eten moet ik echt mee aandringen. Niet simpel heb met hem zo te doen. De metacam geven gaat goed, de ab is een ander paar mouwen.
Elke dag 1 ml direkt met spuitje in de mond, en schuimen en kwijlen dat hij erop doet, dat was vorig jaar zo niet. Het is dezelfde siroop gemaakt op zijn gewicht. Ik moet die siroop 3 weken lang geven, verleden jaar heeft hij die 8 weken moeten nemen. Pffff zo zielig voor hem. Hij die zo graag achter elke vlieg of mug aanzit nu niks stil zitten of liggen meer doet hij niet. Vindt ook iets raar als hij eet dan schuurt hij zijn tanden zo tegen één echt naar geluid. Da heeft gekeken en ziet niks vond wel dat zijn tong er raar uitzag, in het midden zat er precies vuil op zijn tong, alé die was tss de rasp van de tong donkerder. Vroeg aan de da wat dit was en die zei dit is als een kat zich veel likt. Ik hmmm hij wast hem niet meer dan een andere, vondt het maar raar.

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#38 Geplaatst 20 september 2013 - 11:21

Oei, dit klinkt niet zo goed.
Als je niet zeker bent, kan je altijd een 2nd opinion vragen. Volg je gevoel daar maar in.
Ik blijf duimen voor Zino!

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#39 Geplaatst 20 september 2013 - 11:29

veel beterschap toegewenst voor je lieve sloeber
Dat op die tong, zou dat geen litteken kunnen zijn?
Onzen thor heeft een gat in zijn tong gehad bij de fokker waarschijnlijk van herpes (hij heeft daar bordatella/niesziekte ook gehad) en onze dierenarts zag dat dus aan t litteken op thor zijn tong en volgens mij is dat dus ook een soort van donkerder vlek dat je dan ziet op die tong want als ik thor zijn medicatie geef zie ik  zo in de verte precies ook een donkerder plaats en dat is dan denk ik toch dat litteken waarover de dierenarts sprak
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#40 Geplaatst 20 september 2013 - 13:32

Nee is geen lidteken, tss die rasp van de tond ziet het er donkerder uit.
Ik hoef geen tweede opinie weet al van in het begin dat het longontsteking is, straks effe bellen en overleggen met de da, want volgende week zijn ze een week in verlof.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#41 Geplaatst 21 september 2013 - 15:09

Tong ziet er weer normaal uit, heel raar.
Erop vooruitgaan doet hij niet als ik hem niet wat dwing met eten dan eet hij niet. Ligt ofwel buiten op de tuinstoelen beneden in de tuin of binnen op de mat in de gang. 's Avonds neem ik hem op schoot en blijft hij wel liggen maar in een mandje of zetel wil hij niet liggen. Pfff hopeloos.
Ik weet dat longontsteking kan voort komen uit fiv of felv maar die testen waren december verleden jaar negatief. Zelfs geen corona.
Zijn metacam geef ik hem in de voormiddag en in de namiddag zijn ab gemengd in melkkoffie. Zie geen verergering maar ook geen verbetering, weet niet wat ik ervan moet denken.

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#42 Geplaatst 21 september 2013 - 15:13

Ik wou dat ik je kon helpen met raad of tips, maar heb hier zelf ook totaal geen ervaring mee. Gisteren schreef je dat je nog eens ging bellen naar de dierenarts. Wat heeft die er nog van gezegd?
Ik duim dat het toch snel beter wordt hoor!
Mylo Banner

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#43 Geplaatst 21 september 2013 - 15:35

Bekijk berichtcatherine, op 21 september 2013 - 15:09, zei:

Tong ziet er weer normaal uit, heel raar.
Erop vooruitgaan doet hij niet als ik hem niet wat dwing met eten dan eet hij niet. Ligt ofwel buiten op de tuinstoelen beneden in de tuin of binnen op de mat in de gang. 's Avonds neem ik hem op schoot en blijft hij wel liggen maar in een mandje of zetel wil hij niet liggen. Pfff hopeloos.
Ik weet dat longontsteking kan voort komen uit fiv of felv maar die testen waren december verleden jaar negatief. Zelfs geen corona.
Zijn metacam geef ik hem in de voormiddag en in de namiddag zijn ab gemengd in melkkoffie. Zie geen verergering maar ook geen verbetering, weet niet wat ik ervan moet denken.

misschien een domme vraag, maar hoe kan een kat longontsteking oplopen? Is dit iets chronisch misschien(specifieke kattenziekte?)? Of gewoon zoals wij dat kunnen oplopen?
spoedig herstel ! :(

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#44 Geplaatst 22 september 2013 - 08:13

Ocharme Zino, veel beterschap voor hem! Heeft de dierenarts erbij gezegd hoe lang het duurt eer hij beter zou moeten zijn?
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#45 Geplaatst 22 september 2013 - 19:00

Da heeft me gezegd de medicatie te blijven geven en zolang hij eet het er niet zo slecht uit ziet.
De ab heeft tijd nodig om aan te slaan, ze doet haar werk wel hij gaat niet achteruit. Gisterenavond kwam hij zelf om eten vragen, vandaag alweer niet meer. Dus loop ik om de paar uur met een natvoer bakje naar hem toe en dan eet hij wel een deel op.
Heb hem betrapt van aan de modder te likken, waarom hij dit doet geen idee verleden jaar deed hij dit ook bij zijn longontsteking. Water staat er binnen en zelfs buiten overal dus daar is geen gebrek aan.
Hoe hij die longontsteking weer heeft opgelopen geen idee hij gaat niet uit de tuin en de tuin is omheind met houten schuttingen.
Fiv en felv kunnen dit als bijwerking geven maar daar is hij negatief verleden jaar op getest dus dit kan het niet zijn.
Da hoorde geruis in de rechter long en zei direkt het is terug longontsteking.
Ik vraag me af of dit niet iets genetisch is want zijn zusje hoest soms ook maar daar vindt de da niks, zijn zus mira heeft ook reverse sneezing soms maar dat ook kan geen kwaad.
Is het omdat ze buiten in een tuintje zijn geboren, van 2 straatkatten? Ik ben ze gaan ophalen toen ze 8 weken waren omdat waar ze zaten dat meisje haar pa de katten ging vermoorden als ze niet direkt weg gingen dus hebben wij ze gaan halen zonder aarzelen, ze waren ontwormd gevaccineerd allemaal op kosten van dat meisje.
Enfin ik weet het niet meer, zie ik dat het van de week toch achteruit gaat dan ga ik naar een andere da want de mijne is een week op verlof. Voel me zo hopeloos.