Spring naar inhoud

- - - - -

Zino weer thuis en doet het super goed.

• Log in om te reageren
207 reacties op dit onderwerp
Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#46 Geplaatst 22 september 2013 - 19:06

Ocharme, lijkt me lastig om zo machteloos te moeten toekijken :hug:  Al heb ik de indruk dat je echt wel alles eraan doet om hem beter te krijgen.
Mylo Banner

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#47 Geplaatst 22 september 2013 - 22:08

Mijne rooie is echt mijne lieverd, als kitten blaasde hij altijd naar me en was hij redelijk boos, maar nu is hij echt mijne schat. Wil hem echt niet kwijt.

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#48 Geplaatst 22 september 2013 - 22:16

Je doet nu alles wat je kan doen. Geloof er nu maar even in dat de DA gelijk heeft en dat de AB tijd nodig heeft.
:hug:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#49 Geplaatst 22 september 2013 - 22:35

dikke knuffel!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#50 Geplaatst 24 september 2013 - 13:28

Dag 2 van het dwangvoederen.
Het gekke is dat hij wel alert maar wil niet eten. Dus maak ik een papje van de koffiemelk en de hills a/d. Probeer hem per dag 100 ml ervan te geven. Zou naar een andere da willen gaan want de mijne is in verlof maar welke is nog te vertrouwen. Nu slaapt hij in het zonneke.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#51 Geplaatst 24 september 2013 - 15:10

:rub: :rub:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#52 Geplaatst 24 september 2013 - 18:06

Vandaag echt hard moeten zoeken naar een andere da, de mijne is op verlof.
De ene hier in de buurt zei tegen me als ik een afspraak wou dat ik maar om 9u moest bellen en anders op de vrije raadpleging moest komen. Ik zei mevr de kat is doodziek kan ik toch niet tss al die anderen daar gaan zitten wil hem dat niet aan doen, tja zit niks anders op dan wachten. Dus die al afgeschreven.
Dan een paar andere gebeld die waren allemaal ook in verlof.
Een andere wou me niet nemen omdat ik niet in zijn praktijk klant was.
Dan eentje gevonden die mevr was ook niet super enthousiast maar begreep het wel, ze werkt alleen op afspraak en ze had 19u nog vrij. Dus strakjes zien wat ze zegt al weet ik nu al dat het verdict niet goed gaat zijn.
Zino laat hem helemaal gaan laat ik hem zo dan is hij deze week overleden. Hem dwingen met de spuit doe ik nu al 2 dagen maar is geen oplossing. Pff ben kapot ervan dat hij zich zo laat gaan. Mss kan ze hem aan een infuus leggen zodat medicatie en voeding sneller doel bereikt enfin ik weet het niet meer, dit is de tweede keer dat we met hem dit meemaken. Hopelijk kan ze hem terug aan het eten krijgen en sterkere medicatie geven. Update volgt straks.

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#53 Geplaatst 24 september 2013 - 18:10

Veel succes straks bij de DA. Ik hoop dat ze jullie kan helpen!
:hug:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#54 Geplaatst 24 september 2013 - 20:05

:hug: :hug: :hug: :hug:  ik denk aan jullie!
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#55 Geplaatst 24 september 2013 - 20:59

We zijn terug thuis, hij had 39,8° koorts dus nog meer dan verleden week zijn klieren in zijn keel zijn opgezwollen en zijn slokdarm geirriteerd, want als ze eraan komt doe hij braak neigingen.
Op zijn longen hoort ze niks meer hij ademt wel te snel dat had ik thuis ook gezien, maar dat is door de koorts.
De siroop die ze me gemaakt hadden bij de andere da mag ik niet meer geven, ze kan zelf niet zien wat het is, ze was snip verkouden en ze rook nog de vieze geur van die siroop. Zo slecht echt niet normaal, kan het geloven dat hij er op zat te schuimen.
Hij heeft een spuit metacam gehad en een ab inspuiting.
Ik moet hem meloxivet geven, dat is hetzelfde als metacam maar eigenlijk voor honden maar mits aanpassing van de dosering staat ook zo in de bijsluiter mogen katten dat ook krijgen en is het pakken goedkoper dan die metacam. Van ab moet ik 10 dagen bytril geven een half per dag, is hij na 5 dagen weer de oude dan mag ik ermee stoppen.
Nu is het afwachten of alles aanslaat, daarnet wou hij wat saus gaan likken dus dat is al iets. Hopelijk moet ik niet meer dwangvoederen. Heb een goed gevoel met deze da ook, bij mijn vorige ook dus nu heb ik er twee waar ik op kan terug vallen. Duimen dat hij snel beter wordt nu.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#56 Geplaatst 25 september 2013 - 09:55

duimen staan omhoog!!!
hoe is de nacht en de morgend verlopen?

Geplaatste afbeelding

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#57 Geplaatst 25 september 2013 - 11:57

Oh wat een zorgen voor je Zino, hopelijk knap hij nu snel op!
  Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#58 Geplaatst 25 september 2013 - 14:06

Deze morgend heeft hij heel klein beetje zelf gegeten. Koorts is ook gezakt nog niet zoals het hoort maar toch gezakt.
Geef hem zijne viyo herstellend die lust hij graag, en kracht van de kat tube daar is hij niet zo zot van maar smeer het op zijn mondje en dan likt hij het wel op.
Hij is terug buiten liggen in de schaduw want in de zon is het warm.
Straks medicatie geven en hopen dat het snel beterd.

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#59 Geplaatst 25 september 2013 - 14:11

Dit klinkt toch al iets beter. En het zonnetje zal zeker deugd doen. Dat hebben ze graag, de katjes.
Ik blijf verder duimen voor hem. En voor jou ook nog een :hug: . Moet niet makkelijk zijn voor je.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#60 Geplaatst 25 september 2013 - 23:10

Stuur maar allemaal energie naar hem want hij wil niet eten uit zijn eigen heb hem gedwangvoederd maar eerlijk gezegd kan dit niet blijven doen. Het is tijd dat het tij keerd.
Hij is alert met zijn hoofd ogen groot open maar zonderd zich af. Geen diarree. Da denkt dat het die keel is dat hij bang is om te eten. Tandvlees ziet heel bleek doordat hij niet eet krijgt hij bloedarmoede. Als het zo voort gaat zie ik het slecht aflopen. :(