Spring naar inhoud

- - - - -

Behandeld met pipetje maar toch teken...

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 16 september 2013 - 15:37

Ik heb de katten een tweetal weken geleden hun pipetje gegeven tegen vlooien en teken. (pipetje van Flevox)  Maar toch heb ik gisteren bij Bas en vandaag bij Lies een teek verwijderd.  Bas heeft lang haar dus dat zie je amper.  Wat doen jullie tegen teken ?
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 16 september 2013 - 15:41

Pipetje van Frontline Combo helpt heel goed tegen teken, maar is wel op voorschrift geworden.

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 16 september 2013 - 15:43

Bekijk berichtcatherine, op 16 september 2013 - 15:41, zei:

Pipetje van Frontline Combo helpt heel goed tegen teken, maar is wel op voorschrift geworden.

Op voorschrift? Ik heb dat pas nog bij zooplus gekocht...
Mylo Banner

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 16 september 2013 - 15:52

bij medpets is ie ook nog te verkrijgen hoor !

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 16 september 2013 - 15:53

Dit was ook met voorschrift...
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten

#6 Geplaatst 16 september 2013 - 16:23

Ik heb dat ook al gehad, maar dan met de gewone Frontline waarvan sowieso wel gekend is dat dat niet meer zo goed helpt.
Ik gebruik nu een Serestobandje (kan je bestellen op medpets.be of bij de dierenarts halen) omdat dat heel lang meegaat en heel goed helpt (nooit nog een teek gehad sinds dat bandje).
Fibrospot zou ook een goed middel zijn, maar heb ik zelf nog nooit gebruikt.

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#7 Geplaatst 16 september 2013 - 17:02

Hier heeft mijn zus bij 1 ontsnapper een Seresto-band aangedaan; voorheen telkens 4-5 teken, sindsdien geen 1 meer :-)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 16 september 2013 - 17:34

dat weet ik ook dat je ze online kan bestellen maar bij de apotheker is het met voorschrift net als stronghold.
Dat is omdat je besteld in nederland, bij zooplus.be kan je frontline niet kopen.

Bewerkt door catherine, 16 september 2013 - 17:36.

Freggel
Freggel
  • 318 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 16 september 2013 - 21:37

Leefden de teken nog en waren ze al gegroeid? Bij veel van die middelen word de teek pas vergiftigd bij het voeden en sterven ze voordat ze ziektes kunnen doorgeven. Dan kun je dus wel hebben dat je dode, of nog hele kleine levenden (die er dan nog maar pas opzitten) kunt vinden op je kat.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#10 Geplaatst 16 september 2013 - 21:44

Da zei daarstraks tegen me (had de vraag gesteld) dat advantage pipetten ook goed is tegen teken. Die kan je vrij kopen bij de apotheek.

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 16 september 2013 - 22:27

Bekijk berichtFreggel, op 16 september 2013 - 21:37, zei:

Leefden de teken nog en waren ze al gegroeid? Bij veel van die middelen word de teek pas vergiftigd bij het voeden en sterven ze voordat ze ziektes kunnen doorgeven. Dan kun je dus wel hebben dat je dode, of nog hele kleine levenden (die er dan nog maar pas opzitten) kunt vinden op je kat.

Dat zou idd wel kunnen eigenlijk.  In beide gevallen waren ze nog klein maar helaas wel springlevend...

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten

#12 Geplaatst 16 september 2013 - 23:07

Bekijk berichtcatherine, op 16 september 2013 - 21:44, zei:

Da zei daarstraks tegen me (had de vraag gesteld) dat advantage pipetten ook goed is tegen teken. Die kan je vrij kopen bij de apotheek.

Ik dacht altijd dat Advantage alleen tegen vlooien was, niet tegen teken. Als ik het nu snel google, vind ik ook overal alleen maar dat het helpt tegen vlooien.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#13 Geplaatst 16 september 2013 - 23:13

Ze zei nog thans dat de stof die erin zit aktief is tegen teken. Ik wist het ook niet ik gebruik als het nodig is advantage. Geef eerlijk toe gebruik het bijna nooit omdat ze geen vlooien of teken hebben maar heb het wel in huis.
Preventief doe ik niet.