Spring naar inhoud

- - - - -

Nagelriemen

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 16 september 2013 - 19:30

Iemand ervaring met nagelriemen?

Ik was namelijk sinds ik kind was een hardnekkige nagelbijter. Veel geprobeerd om ermee te stoppen, maar het was sterker dan mezelf. Ik ben nu sinds enkele weken ermee gestopt, en ze worden nu toch wel mooi lang. Maar die nagelriemen zijn een ramp...

Blijkbaar heb ik mijn nagelriemen beschadigd en bij sommige nagels zie je ze nog amper of zelf geen nagelriem meer.

Groeien deze nog terug, of ben ik deze voor altijd kwijt. En kan je de teruggroei van nagelriemen stimuleren?

Auryn
Auryn
  • 1.253 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 16 september 2013 - 20:16

Of je echt je nagelriemen volledig kan kwijt zijn weet ik niet. Sommige van mij zie je ook nauwelijks, maar ze zijn wel goed verzorgd bij mij ;)

Je kan verschillende nagelriem verzorgingsproducten (olies, cremes, boters,...) krijgen die ervoor zorgen dat je gezonde nagelriemen krijgt/houd.
Zoals bij het kruidvat, betere make-up winkels en dergelijke.

Zo heb ik vorige week eens de lush lemony flutter cuticle butter gekocht, ik heb daar al zo veel goeie reviews over gelezen, ik wou het ook eens proberen, ook al was het eigenlijk net iets boven mijn budget.

Of je kan ook huishoudmiddelen gebruiken. Een druppeltje olijfolie of amandelolie op je nagel en in masseren, doe dit dagelijks en je zal wel verbetering merken.

Natuurlijk gaat het niet direct opgelost zijn maar met een beetje geduld beter het toch.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 16 september 2013 - 20:18

Zou het kunnen dat Bio Oil ook werkt om op je nagelriemen te doen? Dat is ook olie-achtig en vrij vettig? Of doe ik dit beter niet? :)

Bewerkt door Kyetje, 16 september 2013 - 20:19.

Auryn
Auryn
  • 1.253 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 16 september 2013 - 20:24

Goh ik weet eigenlijk niet direct wat dat is.
Het belangrijkste is dat je ze goed hydrateert.
In geval van "nood" kan je altijd degelijke lippenbalsem gebruiken, die is gemaakt om je lippen te hydrateren en dat kan ook nooit kwaad voor je nagelriemen

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 16 september 2013 - 20:25

Ga eens bepaalde productjes proberen ;). Ik zal wel ergens goed mee zijn hoop ik? Mag ik eens vragen waar je die Lush Lemony Butter gekocht hebt?

Bewerkt door Kyetje, 16 september 2013 - 20:26.

Auryn
Auryn
  • 1.253 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 16 september 2013 - 20:34

In de Lush winkel hier in Antwerpen.

In Belgie heb je spijtig genoeg wel enkel Lush winkels in Antwerpen, Brussel en Gent en online moet je via de nederlandse site. En daar zijn de verzendkosten niet bepaald goedkoop.

Maar ik weet dat je bijvoorbeeld in het kruidvat van zowel het huismerk, Herome en Essence verschillende nagelriemolieën, zalfjes en dergelijke kan krijgen. En ook de Hema heeft zijn eigen nagelriemolie bij hun nagellakken assortiment of van OPI kan je bij Planet Parfum ook wel een verzorgende olie krijgen.

Het belangrijkste is dat je natuurlijk zelf uitzoekt wat voor jou het beste werkt. Ikzelf ben enorm met mijn nagels bezig en ik heb een gigantische collectie nagellakken, nail-art materiaal en verschillende soorten verzorgingsproducten. Bij mij is het eigenlijk best overdreven.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 16 september 2013 - 21:43

Mss ook eens vitamines specifiek voor de nagels nemen, meestal zijn die voor nagels en haren.
Ik ben ook een bijterke sommige nagelriemen zijn bij mij weg en andere heel klein en plat.

fieke0509
fieke0509
  • 1.122 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 17 september 2013 - 08:37

Ik gebruik voor mijn nagels en nagelriemen ook heel graag dit productje:

http://www.yves-roch...?cmSrc=Category

Ben daar héél tevreden van en komt lang toe.  Verder gebruik ik ook regelmatig nagelolie.  Die van Kruidvat eigen merk is niet slecht.

Lemony Flutter van Lush werkt ook héél goed, maar ik vind het duur en t stinkt zo erg.  Heb mijn eerste potje bijna op, maar weet niet of ik het nog eens zou kopen.

Die van Sally Hansen is ook super!:

http://www.bol.com/n...00000005248947/

http://www.bol.com/n...00000007042357/

Herome heeft ook héél goede producten.  Kan ik ook nooit over klagen.

Ik lak mijn nagels 2 - 3 keer per week in een ander kleurtje dus mijn nagelriemen kunnen wel wat verzorging gebruiken, maar met bovenstaande producten zien ze er goed gevoed en gezond uit.

Zoals je misschien al kan afleiden, ik ben ook veel met mijn nagels bezig.  Heb een berg nagelverzorging en nagellak.  Is zooooo verslavend :Ooops:

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 17 september 2013 - 20:48

Met al deze tips kan ik al een heel eindje op weg! Bedankt! :d