Spring naar inhoud

- - - - -

Hoeveel eten per dag?

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
sonia63
sonia63
  • 82 berichten

#1 Geplaatst 16 september 2013 - 23:22

Mijn katertje Ziva is nu vier maanden oud en is een goed eetertje.Nu is mijn vraag ,hoeveel mag hij per dag eten?Hij krijgt nat en droogvoer.
Van het natvoer geef ik hem ongeveer een 150gr per dag ,en dan eet hij ook nog droogvoer.Is dit te weinig of te veel?

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 17 september 2013 - 12:33

Ik zou een kitten laten eten wat hij op kan, die moet nog goed groeien en veel spelen hé !

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 17 september 2013 - 12:41

Hangt dat ook niet af van het merk voer dat je geeft? En idd, kittens moeten natuurlijk nog groeien, dus beter iets teveel dan te weinig denk ik...
Mylo Banner

Freggel
Freggel
  • 318 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 17 september 2013 - 12:59

Hier staan er eigenlijk de hele dag brokjes en 's avonds krijgen ze dan elk een klein blikje natvoer (70 gram denk ik dat dat is).

Kittens gewoon laten eten zoveel ze willen. Als ze uitgegroeid zijn kun je je aan afgewogen hoeveelheden houden als ze de neiging hebben snel dik te worden.

Lunake
Lunake
  • 798 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 17 september 2013 - 17:13

Onze Beau eet al sinds hij bij ons is een groot potje Almo van 140 gram per dag en verder droog graanvrij voer a volonté. Doet hij het perfect mee :)

Valerie
Valerie
  • 29 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 23 oktober 2013 - 20:34

Ik heb 2 kittens van 4 maanden.
Nu begint me meer en meer op te vallen dat Milo meer eet dan Malou.
Niet dat Malou zich moet haasten om nog iets te hebben. Er liggen altijd wel nog korrels in het bakje, alleen merk ik dat Milo echt een pak dikker is dan Malou.

Niet alarmerend denk ik :) want kittens moeten veel eten?
Maar als je 2 katjes hebt is het natuurlijk moeilijk om in de gaten te houden wie wat eet...

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 23 oktober 2013 - 20:45

Kittens moeten perse veel eten, maar ze mogen wel gewoon zoveel brokjes en vleesvoer eten als ze willen...meestal overeten ze zich niet. Maar mn vader heeft een katje van 1 van mijn katten (is inmiddels al 3 jaar oud), maar die heeft een moeilijke start gehad, waarbij die wel echt moest vechten om zijn eten (de melkbar delen met nog 6 andere katjes, waarvan 4 kittens 2 weken ouder waren), en dat is nu wel duidelijk te merken, die kat is geobserdeerd door eten...hij is dan ook wel te zwaar, maja mn pa geeft hem niets minder of meer dan zijn andere katten (al wil hij nog wel eens eten van de andere katten afpakken).

Hier gaf ik ze gewoon 24 uur per dag brokjes en dan savonds wat natvoer zo';n 50 gram..en tussendoor vaak nog wel wat lekkers.
Geplaatste afbeelding

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 24 oktober 2013 - 09:54

150gr lijkt mij wel veel... maar is ook afhankelijk wel natvoer het is.

Hier krijgt ze 70gram Almo Nature en graanvrije brokken a volonté

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 24 oktober 2013 - 10:26

zoals al gezegd hé,
hij is amper vier maand, nog volledig in zijn groei en ontwikkelingsfase
ik zou zo verder doen, en pas al hij een jaar of ouder is, in de gaten houden als hij te dik zou worden.
dan kan je altijd zijn natvoer wat minderen en hem meer droge brokjes laten eten
en zijn maaltijden meer gaan afwegen, al zijn er hier ook veel die 24/7 droge brokjes krijgen en het er heel goed op doen

nu zou ik me zeker nog geen zorgen maken...
laat hem maar een grote sterke kater worden :d

Carolientjee
Carolientjee
  • 133 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 24 oktober 2013 - 12:21

Bekijk berichtValerie, op 23 oktober 2013 - 20:34, zei:

Ik heb 2 kittens van 4 maanden.
Nu begint me meer en meer op te vallen dat Milo meer eet dan Malou.
Niet dat Malou zich moet haasten om nog iets te hebben. Er liggen altijd wel nog korrels in het bakje, alleen merk ik dat Milo echt een pak dikker is dan Malou.

Niet alarmerend denk ik :) want kittens moeten veel eten?
Maar als je 2 katjes hebt is het natuurlijk moeilijk om in de gaten te houden wie wat eet...

hier hetzelfde...
mijn katers zijn nu 6 maanden oud, een de ene is ook dikker dan de andere.
En ik heb ook niet echt het gevoel dat Aiki zijn eten moet "afgeven"