Spring naar inhoud

- - - - -

Moon stelt zich voor...

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.109 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 17 september 2013 - 01:37

Het was niet gepland...
Maar een zwerfkatje kreeg vandaag bij ons een gouden mand :jump:
Van haar baasjes is ze momenteel nog redelijk schuw, gelukkig verliep de ontmoeting met onze Miloh héél goed.
Veilig in haar draagbakje kwam hij naar haar toe, héél geïnteresseerd begon ze te spinnen en Miloh is al even geïnteresseerd en vertederd door Moon :loveshower:
Dus dat is een mooi begin.
Nu nog wat wennen aan haar omgeving, ze beiden extra verwennen in de nieuwe situatie waar ze beiden onverwachts terecht gekomen zijn.

A new story started today :queen:

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_3078.jpg
  • IMG_3081.jpg

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 17 september 2013 - 04:11

Oooh, da's altijd leuk om te lezen...  Moon is met haar poezenpoepje in de boter gevallen !
Ze lijkt wel een pàk kleiner dan Miloh...
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 17 september 2013 - 06:00

Super dat je haar een tweede kans geeft. :flower: Moon heeft heel veel geluk gehad. :heart: Heb je haar toevallig gevonden?

Bewerkt door Mauricke, 17 september 2013 - 06:01.

:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

kika
kika
  • 3.844 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 17 september 2013 - 06:17

:loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower:
Geplaatste afbeelding

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 17 september 2013 - 07:18

Oh, toch weer eentje die een goede thuis gevonden heeft!
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.109 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 17 september 2013 - 13:06

Bekijk berichtMarjananas, op 17 september 2013 - 04:11, zei:

Oooh, da's altijd leuk om te lezen...  Moon is met haar poezenpoepje in de boter gevallen !
Ze lijkt wel een pàk kleiner dan Miloh...
Hihi, met haar poezenpoepje :eDance: Dat denken we op het eerste zicht ; ze laat zich nog niet vast nemen en het is enkel gokken op het zicht momenteel. Daar ze nog zo schuw is willen we haar eerst wat laten bekomen bij ons, voordat we ermee naar de dierenarts gaan. Hij moet ze namelijk ook kunnen vast pakken. Dan zullen we een beter idee hebben hoe oud ze is, wij schatten een 10-tal weken.

Bekijk berichtMauricke, op 17 september 2013 - 06:00, zei:

Super dat je haar een tweede kans geeft. :flower: Moon heeft heel veel geluk gehad. :heart: Heb je haar toevallig gevonden?
Een paar weken geleden zag ik haar rond en weglopen in de tuin van mijn moeder.
Sinds een drietal dagen gaf mijn moeder haar eten onder de veranda, bleef ze er ook slapen...
Gisteren gingen we er langs en besloten haar mee te nemen.
Dat was niet evident ; we mochten er redelijk dichtbij komen, ze bleef mooi zitten als we praatten, maar schrikt (nog) als we haar willen vastnemen/aaien.
Met eten hebben we ze toch naar binnen kunnen lokken en later in haar draagbak kunnen steken (dat was met handschoenen, krabben en bijten) om haar met de auto bij ons thuis te krijgen.

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 17 september 2013 - 14:45

Wat een schatje :loveshower: :loveshower: :loveshower:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 17 september 2013 - 17:37

Super dat jullie dat dutske een gouden mandje geven :flower:
En 't is een schoontje :heart:

Het zal wat wennen zijn voor de kleine schat maar dat komt wel goed. Vooral als Nonkel Miloh dan ook zijn best doet om het kleintje onder zijn vleugels (of pootjes ;) ) te nemen :thumb:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.109 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 19 september 2013 - 00:12

Bekijk berichtSabine2, op 17 september 2013 - 17:37, zei:

Super dat jullie dat dutske een gouden mandje geven :flower:
En 't is een schoontje :heart:

Het zal wat wennen zijn voor de kleine schat maar dat komt wel goed. Vooral als Nonkel Miloh dan ook zijn best doet om het kleintje onder zijn vleugels (of pootjes ;) ) te nemen :thumb:

Wij noemen onze katten altijd broers of zussen van elkaar, ook al komen ze niet uit hetzelfde nest :d . Ben eigenlijk best wel fier op onze Miloh ; ondanks hij zo hyper en soms agressief kon zijn naar ons toe (hem hebben we gevonden toen hij ongeveer 5 weken oud was) als hij niet mee naar boven mocht slapen, is hij zo geduldig en lief voor Moon. Ook t.o.v. mij (ik had meestal van de lat bij het bijten) is hij zachtaardiger geworden ; mag hem vaker strelen, krijg veel meer kusjes als ik erbij ga :goofy:

Bekijk berichtNashota, op 17 september 2013 - 14:45, zei:

Wat een schatje :loveshower: :loveshower: :loveshower:
Ja hé :duim: ... Buiten het kleurverschil lijkt hij ook qua strepen nogal op Miloh :d

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.109 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 19 september 2013 - 01:23

Om eerlijk te zijn vragen we ons af in hoeverre Moon ooit een streelbare kat/gemakkelijk vast te nemen zal worden.
Momenteel kan het nog niet, het (laat ik haar/hem even zo noemen aangezien we nog niet zeker weten wat het wordt) schrikt wanneer we nog maar ons hand ernaar toe bewegen ook al is het niet de bedoeling om vast te nemen.

Uiteraard is het beestje uit de natuurlijke omgeving gehaald, in de veranda gelokt om nadien in paniek langs alle kanten te springen in de hoop terug buiten te kunnen.
Zo snel, zich wentelen, bijten, krabben dat mijn vriendin er uiteindelijk handschoenen moest voor aantrekken.
Eénmaal in de draagbak werd het gelukkig rustig, ook in de auto en thuis verborg het zich wel onder zetel maar bleef rustiger.

Ik kan me best voorstellen dat dit op zich een traumatische ervaring is voor ons hummeltje.
Het wist uiteindelijk niet dat het gevangen werd met de bedoeling niets te kort te komen + met de bedoeling een leven te krijgen met meer kansen dan de zwervertjes.

We beseffen dus héél goed dat geduld + aandacht met mate de beste optie is.
En ja, dat houdt in : ook als het onder de bureau of achter de kast zit, er op ons gat gaan bij zitten en tegen praten.
Ook al zit/ligt dat niet altijd comfortabel, wanneer je die oogjes ziet en ze knipperen smelt je en zou je er uren kunnen zitten :loveshower:

Maar op een paar dagen tijd heeft Moon al grote stappen gezet vind ik !
Behalve dat hij uit de schuilplaatsen komt om zich tegen Miloh te vleien, ging hij van de eerste keer al in de kattenbak :duim:
Gaat uit zichzelf eten en drinken en gisterenavond durfde het zelf al dichter komen op de salontafel.
Miloh kreeg zijn "verwenmoment" : sporadisch kopen we kattenmelk en vullen een papflesje waarvan hij drinkt in mijn armen (zoals hij deed toen hij mini was).
Dit schouwspel lokte veel interesse bij Moon...
Toen de fles op de tafel stond ging hij er naartoe, maar alleen drinken uit de papfles dat gaat niet hé.
Vanuit de zetel nam ik de fles, rekte me over de salontafel en na wat aarzelen dronk Moon ook uit de fles.
Met één vinger streelde ik het lief tootje :goofy:
Vermoedelijk merkte het niets, maar toch...

En vandaag hadden we zelfs een speelmoment :jump:
Uit de Wibra bracht mijn vriendin een hengeltje mee met een ster aan.
We haalden het boven terwijl hij bij Miloh vleide ; en ja hoor...de oogjes volgden de ster en de pootjes gingen tekeer.
Zo met wat spelen (afleiding), veel tegen praten terwijl het kijkt zonder te dicht te komen denk ik wel dat er besef komt dat we zo kwaadaardig nog niet zijn :cheer:

Het schrikken zit er nog steeds in wanneer we langs lopen, maar ik merk toch al verandering : even blijven staan voor zich opnieuw te verstoppen, van op afstand door de venster van de keukendeur naar ons kijken als we buiten een sigaret roken.

Maar het zit hier nog geen week, en vertrouwen wordt beter traag en goed opgebouwd.
We kunnen het in zekere mate wat bevorderen, maar uiteindelijk zal hij/zij het tempo zelf bepalen.
Het is spannend en tevens zo mooi om te zien hoe het stap voor stap angst overwint.
Vertederend hoe Moon en Miloh met mekaar omgaan.
Niets is zeker op vlak van aanhankelijkheid en later gedrag, net dat maakt het zo speciaal...elke kat die we hadden tot hiertoe was een vondelingetje/asielkat/kat die thuis niet meer wou blijven en voor ons koos.
Elk van hen heeft zich kunnen ontwikkelen op eigen manier, elk van hen zo speciaal :hug:

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 19 september 2013 - 01:24.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.109 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 20 september 2013 - 00:04

Vandaag zette onze Moon opnieuw een flinke kattepoot verder in de overwinning van angst :catattackball
Aangezien er best nog kittenvoeding gebruikt wordt maar onze Miloh op Hill's cd staat voor z'n blaasje is het uitkijken als ze samen eten.
Zo zat ik daarstraks bij beiden : Miloh wilt natuurlijk liever de kittenvoeding eten en Moon verkiest de Hill's cd :louche:
Miloh kan ik gerust vast pakken en terug zetten voor z'n bord (al weigert die momenteel wel om te eten), streel hem om te motiveren en ondertussen komt mini-Moon ook naar Miloh's bord.
Die durf ik niet vastnemen, ben bang dat ie het interpreteert als "eten mag niet". Is ook nog magertjes bovendien...
Dus Miloh vleien en ondertussen Moon ook gevleid :jump:
En nog eens, en nog eens :goofy:  Uiteindelijk ook een paar keer kunnen vastnemen om voor eigen bordje met kattenvoeding te zetten.

Ook nieuw : hij durft nu al op een stoel te liggen en heeft de krabpaal ontdekt :cheer:

Ik weet, dit klinkt allemaal zo normaal voor katten, maar voor een zwervertje die niet meer piep is en de eerste dagen zich meestal verstopte zijn dit heel grote kattepootjes-stappen.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.109 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 22 september 2013 - 01:15

En...tada...we kunnen haar al vast nemen terwijl ze eet :jump:
Ik nam haar daarstraks zelfs even van haar eten op, zette haar op mijn bil waar ze een tijdje mooi bleef liggen terwijl ik haar streelde :goofy:

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#13 Geplaatst 28 september 2013 - 08:42

We hebben hier ook zwervertjes gevonden deze zomer, om eerlijk te zijn, meer dan genoeg ;) Op 4 weken tijd, 13 stuks, gaande van 2 kittens van 10/11 weken over kittens van  3 weken , naar kleine 7 prutskes van 3 dagen.
Er was er eentje van 10 weken Jeanke, en die moesten we ook vastpakken met de handschoenen aan, de eerste dag waren de handen van mijn dochter bijna opengekrabd. Maar nu na 2 maandjes ongeveer is hij al heel lief geworden, hij komt spontaan bij ons liggen en spint als een gek ;)
Het was geen katje om zonder handschoenen vast te pakken, letterlijk dan, maar uiteindelijk heeft hij zich er maar bij neer gelegd en voor de gemakkelijkste oplossing gekozen nl Meedoen met de rest ;)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 28 september 2013 - 14:38

Super :thumb:  veel succes en plezier met haar!

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.109 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 29 september 2013 - 16:03

Bekijk berichtJoske123, op 28 september 2013 - 08:42, zei:

We hebben hier ook zwervertjes gevonden deze zomer, om eerlijk te zijn, meer dan genoeg ;) Op 4 weken tijd, 13 stuks, gaande van 2 kittens van 10/11 weken over kittens van  3 weken , naar kleine 7 prutskes van 3 dagen.
Er was er eentje van 10 weken Jeanke, en die moesten we ook vastpakken met de handschoenen aan, de eerste dag waren de handen van mijn dochter bijna opengekrabd. Maar nu na 2 maandjes ongeveer is hij al heel lief geworden, hij komt spontaan bij ons liggen en spint als een gek ;)
Het was geen katje om zonder handschoenen vast te pakken, letterlijk dan, maar uiteindelijk heeft hij zich er maar bij neer gelegd en voor de gemakkelijkste oplossing gekozen nl Meedoen met de rest ;)
Amaï Joske, je zal ook je handen vol gehad hebben.
Jeanke zal ook wel weten dat hij daar goed zit als hij zich aanpast, wordt waarschijnlijk een super-aanhankelijk diertje :thumb:

Bekijk berichtSolotje, op 28 september 2013 - 14:38, zei:

Super :thumb:  veel succes en plezier met haar!
Bedankt Solo ;)

Vandaag gaan we eens nieuwe foto's nemen ; ze groeit zo snel... :catattackball