Spring naar inhoud

- - - - -

Nel en het kattenluik ...

kattenluik

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Pegske
Pegske
  • 581 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 18 september 2013 - 11:04

Hallo iedereen,

We hebben een kattenluik geplaatst want het begon nu toch echt wel te koud te worden om de deuren open te laten staan.
Maar Nel wil er niets van weten, aaaaargh ! Ik heb al geprobeerd met snoepjes enz, maar ze durft niet. Ja, wanneer ik voor mevrouwtje het deurtje openhoud zal ze er, mits beloning, voorzichtig doorstappen. Maar dat is niet echt de bedoeling he !
Indien iemand tips zou hebben, laat gerust iets horen, bedankt. :goofy:

Veel liefs

Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 18 september 2013 - 11:10

beginnen met het klepje weg te laten en belonen met snoepjes, daarna klepje er aan maar omhoog gebonden, terug belonen met snoepjes, dan klepje lossen en open doen voor de poezel en terug belonen met snoepjes, tenslotte klepje gewoon loslaten en uiteraard terug snoepjes... voila getrainde poezel maar wel een week of 2 tijd en 4 zakjes snoepjes kwijt :d

Pegske
Pegske
  • 581 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 18 september 2013 - 11:18

Bekijk berichtStijn_Poezenpaleis:-), op 18 september 2013 - 11:10, zei:

beginnen met het klepje weg te laten en belonen met snoepjes, daarna klepje er aan maar omhoog gebonden, terug belonen met snoepjes, dan klepje lossen en open doen voor de poezel en terug belonen met snoepjes, tenslotte klepje gewoon loslaten en uiteraard terug snoepjes... voila getrainde poezel maar wel een week of 2 tijd en 4 zakjes snoepjes kwijt :d
Hahaha, het zal een dikke Nellebel worden, maar dat geeft niet. :catwalk
Bedankt voor de tips !

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 18 september 2013 - 11:28

Bekijk berichtPegske, op 18 september 2013 - 11:18, zei:

Hahaha, het zal een dikke Nellebel worden, maar dat geeft niet. :catwalk

Zie maar dat ze daarna nog door het luikje kan :lachen: :lachen:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Pegske
Pegske
  • 581 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 18 september 2013 - 11:31

Bekijk berichtSabine2, op 18 september 2013 - 11:28, zei:

Zie maar dat ze daarna nog door het luikje kan :lachen: :lachen:
Ja, eigenlijk ... Bwa, dan geef ik haar wel een duwtje, komt wel in orde ! Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#6 Geplaatst 18 september 2013 - 11:33

Bekijk berichtStijn_Poezenpaleis:-), op 18 september 2013 - 11:10, zei:

het helpt ook als je tussendoor er iets van lichte plastiek voorhangt, dus dat klepje omhoog binden en in de plaats zo een doorzichtig plastic farde/map hangen, zodanig dat ze het gewoon worden dat ze met hun hoofd ergens moeten tegenduwen om erdoor te geraken
Je hangt dan eerst zo een half mapke ervoor zodat de helft van de opening van t luik nog openstaat en ze gewoon geraken dat er toch iets voor de opening hangt maar ze er nog door kunnen zonder daar tegen te moeten duwen en nadien hang je dan een volledig mapke zodat de hele opening bedekt is en ze met hun hoofd wel tegen de plastic moeten duwen, later laat je het klepje dan gewoon zakken en weten ze dat ze daar met hun hoofd moeten tegenduwen
Zo hebben wij het gedaan en het lukte
Geplaatste afbeelding

Pegske
Pegske
  • 581 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 18 september 2013 - 11:56

Bekijk berichtlathyrus, op 18 september 2013 - 11:33, zei:

het helpt ook als je tussendoor er iets van lichte plastiek voorhangt, dus dat klepje omhoog binden en in de plaats zo een doorzichtig plastic farde/map hangen, zodanig dat ze het gewoon worden dat ze met hun hoofd ergens moeten tegenduwen om erdoor te geraken
Je hangt dan eerst zo een half mapke ervoor zodat de helft van de opening van t luik nog openstaat en ze gewoon geraken dat er toch iets voor de opening hangt maar ze er nog door kunnen zonder daar tegen te moeten duwen en nadien hang je dan een volledig mapke zodat de hele opening bedekt is en ze met hun hoofd wel tegen de plastic moeten duwen, later laat je het klepje dan gewoon zakken en weten ze dat ze daar met hun hoofd moeten tegenduwen
Zo hebben wij het gedaan en het lukte

Bedankt !
Goh seg, moeilijke bevalling he, hihihi ... :goofy:

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 18 september 2013 - 13:36

ik wou dat de mijne het leerde van er niet door te gaan. De buitenmonsters leren het gewoon aan de binnenkatten door aan de andere kant te gaan zitten en telkens tegen het luikje te duwen.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 18 september 2013 - 14:24

Hier waren ze dat van dag 1 gewoon, tja mss associeren ze het luik met het luik van de kattenbak.
Enfin wie buiten wil moest erdoor en anders pech bleef die binnen, heeft niet lang geduurd zunne iedereen ging rap buiten genieten. Heb nooit moeten lokken met snoep ed.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 18 september 2013 - 15:09

Hier heeft het zo'n 2 weken geduurt voordat Balou het snapte. Heb in het begin het klepje open laten staan, en dan ging ze er gewoon doorheen...na een paar dagen het klepje iets laten zakken, zodat haar hoofd/lichaam het klepje zou raken, en daarna nog meer laten zakken zodat ze er echt zelf tegen moest duwen, maar wel de buitenlucht rook...dat ging ook goed. Alleen terug naar binnen was dan weer lastig, omdat het klepje vast zat...dus dan zette ik hem weer open. Dus in het begin snapte ze van binnen naar buiten, maar andersom weer niet..dus op dezelfde manier geleerd.
Echt soepel gaat Balou er nog steeds niet door hoor haha, tis echt een grappig gezicht...soms duwt ze eerst met haar pootje, andere keer met haar snuitje.
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 18 september 2013 - 16:55

Hangt ook van kat tot kat af, de meeste kennen het hier van dag 1 maar ik heb hier een siamees en die heeft er 6 maand over gedaan :lachen:

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#12 Geplaatst 18 september 2013 - 17:01

Bekijk berichtSolotje, op 18 september 2013 - 16:55, zei:

Hangt ook van kat tot kat af, de meeste kennen het hier van dag 1 maar ik heb hier een siamees en die heeft er 6 maand over gedaan :lachen:
zo met Sala lachen :p:d
wat deed ze dan eigenlijk in die maanden? :d

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 18 september 2013 - 18:18

6 maanden haha, die nam haar tijd zeg!! Ik gaf na 2 weken de moed eigenlijk al op....en toen ineens vanuit het niets ging ze erdoor. Moet zeggen dat ik in het begin heel soft was en de deur voor haar open deed, want mevrouw ging uit protest bij de voordeur staan (kattenleuk zit bij de achterdeur), maarja dan leert ze het nooit he. Heb haar 2x binnengehouden toen ik ging werken en toen moest ze echt door het luikje...maar hielp niet, bij thuiskomst lag ze lekker te slapen op de bank haha. Laatst stond ze bij de achterdeur en ik hoor het klikje van het luikje...stond in de keuken dus dacht doe de deur wel open, ze bleef lang voor het luikje staan...dus ik de deur open doen, wat doet mevrouw....gaat alsnog heel moeilijk doen en door het luikje naar binnen haha...snap je toch af en toe niets van.
Geplaatste afbeelding

Pegske
Pegske
  • 581 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 19 september 2013 - 12:23

Bekijk berichtTaptrut, op 18 september 2013 - 13:36, zei:

ik wou dat de mijne het leerde van er niet door te gaan. De buitenmonsters leren het gewoon aan de binnenkatten door aan de andere kant te gaan zitten en telkens tegen het luikje te duwen.

:eDance:

Bekijk berichtSolotje, op 18 september 2013 - 16:55, zei:

:lachen:

Ik hoop dat Nel er iets sneller mee weg zal zijn :jump:
Ik heb jullie raad opgevolgd en het luikje helemaal opengezet, het is op kousevoetjes maar ze gaat er toch door. :catwalk
Ik denk dat het nu tijd is voor de stap met het plastic mapje :proost:

Pegske
Pegske
  • 581 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 23 september 2013 - 09:18

Ik heb jullie stappenplan opgevolgd en ... het is gelukt !!
Heel heel erg bedankt iedereen ! :rub:

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: kattenluik