Spring naar inhoud

- - - - -

ziek na vaccinatie?

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
leentje83
leentje83
  • 335 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 18 september 2013 - 13:00

Gisteren avond met onze twee poezen naar de dierenarts geweest voor hun jaarlijkse vaccinatie, heb nog nooit echt problemen erna gehad, maar nu is Rani ziek :catsad
Ze wilt niet eten (heeft normaal altijd honger) en drink ook bijna niets, is lusteloos, echt zo zielig, ze likt ook regelmatig over haar lipjes , is dit teken dat ze misselijk is?   Ze spint ook niet meer als ik haar over haal bolleke wrijf, ze kijkt mij alleen zo zielig aan.
Wanneer moet ik me eigenlijk zorgen maken?  Ik heb gelezen in een oud topic dat dit meestal na een dag beter moet zijn, of zou ik van de avond voor de zekerheid naar de dierenarts bellen als ze nog niet beter is?
Ik heb gekeken naar de vaccins dat ze gekregen hebben, het zijn dezelfde als vorig jaar, dus vind het wel raar dat ze er nu wel op reageert...
Pfff, ik ben echt niet gewoon dat onze poezen ziek zijn :catsad   maak me misschien zorgen om niets, maar het is toch niet leuk.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 18 september 2013 - 13:05

Ik heb het ook al voorgehad en ik heb hem gewoon gerust gelaten, na een paar dagen was hij helemaal de oude.

Als je zeker wil zijn kan je altijd eens even bellen naar je dierenarts en het uitleggen en waarschijnlijk zal hij wel zeggen dat het een entreactie is.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#3 Geplaatst 18 september 2013 - 13:20

Ik heb het vorige week nog voor gehad. Lilly heeft vorig jaar ook niet gereageerd. Nu donderdag vroege avond naar de dierenarts voor vaccinatie en ze was pas tegen vrijdagavond laat terug haarzelf. Ik heb naar de dierenarts gebeld en die zei dat ik niets moest doen als ze de dag zelf en de volledige dag erna nog niet ok was. Mocht ze zaterdag nog niet ok geweest zijn, had ik moeten gaan.

't Is zielig om ze zo te zien hé. Hopelijk is je katje snel terug de oude!

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 18 september 2013 - 14:29

Hier had Charlie de laatste keer ook een reactie. Hij was heel gestresseerd want was kort ervoor ook al naar "Madam Stek" moeten gaan en zijn castratie was hij blijkbaar ook nog niet vergeten :(
'k Heb dan ook naar de DA gebeld die mij hetzelfde advies gaf zoals hierboven. Na een goeie dag was hij weer aan het eten en was hij al terug zijn oude zelve aan het worden. Hij had ook een bultje in zijn nek en die is ook spontaan na een week of zo volledig verdwenen.

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

leentje83
leentje83
  • 335 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 18 september 2013 - 18:50

Hey bedankt voor jullie reactie heeft mij van de middag weer wat minder ongerust gemaakt, en toen ik net thuis kwam van het werk hoorde ik haar met haar Pipolino in de weer, ze is weer haarzelf, lekker gulzig eten, met als gevolg dat er alles is uit gekomen :louche:   maar zo ken ik haar, dus ik denk dat ze al weer bijna de oude is...
heb me voor niets zorgen gemaakt...

Dat bultje  heb ik met Pebbles ook gehad, 2jaar geleden, een bult van 3cm was dat is na een paar weken verdwenen...

Bewerkt door leentje83, 18 september 2013 - 18:51.

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 18 september 2013 - 23:38

Fijn dat ze al opgeknapt is :thumb:
Bij Charlie was die bult ook wel een cm of 3 maar die was na een goeie week (10 dagen maximum) weg. Hij was wel enorm gestresseerd voor naar de DA te gaan en ergens denk ik dat het ermee te maken had... :catnoknow

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

leentje83
leentje83
  • 335 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 19 september 2013 - 07:59

ja dierenarts bezoeken met de poezen is nooit leuk,  hier begint het al in de auto, pebbles die zit gewoon te huilen van als we vertrekken tot als we  aankomen, echt zielig...  Maar ja het is voor hun eigen gezondheid hé
Rani is volledig de oude, weer levend en veel honger :catangel  zoals altijd...

Wolverina
Wolverina
  • 98 berichten

#8 Geplaatst 19 september 2013 - 12:36

Blij te horen dat het beter met haar is ;)

Die van ons zijn grappig, ze kruipen met plezier in die mand...
En als ze terug komen van de DA, staan ze heel de tijd te zingen in de wagen...
Als ze thuis komen, loopt gizmo er makkelijk uit ( de kleinste )
en Eros die blijft er nog even in.. bang dat hij nog bij de DA is? :)

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 27 september 2013 - 16:47

De meesten van mijn katjes zijn altijd één dag apatisch; Ze doen dan niks anders dan slapen en nog eens slapen.
Eten doen ze dan zo goed als niet, ze liggen daar maar de hele dag in hun mandje....
Ik zeg dan steeds "als het morgen niet beter is, dan ga ik naar de DA!", maar ze zijn altijd weer gelijk normal de volgende dag!