Spring naar inhoud

- - - - -
Gevonden

Grijze poes gevonden, omgeving Kinrooi

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
fierman
fierman
  • 3 berichten

#1 Geplaatst 21 september 2013 - 11:21

Poes GEVONDEN, omgeving Kinrooi (Limburg, Belgie): 1 tot 2 jaar oud. zilver/muisgrijs. Ze is aan komen lopen bij een boerderij in de regio, waar ik aan het werk was. Ze kon daar niet blijven ivm, de aanwezigheid van jachthonden, en ik wilde het lokale dierenasiel niet te zeer belasten.

We hebben de poes ter controle bij onze dierenarts gebracht: ze is vermoedelijk gesteriliseerd, niet gechipped. Wel een beetje vermagerd, en ze zat onder de teken. Ze is heel erg aanhankelijk en kalm. Lijkt prima met andere dieren en mensen om te kunnen gaan. Ze heeft nu een prima tijdelijk huis bij ons (in Nederland), maar wij zouden haar graag terugzien bij de oorspronkelijke eigenaren.

Bijgevoegde thumbnails

• midas.jpg

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 21 september 2013 - 13:46

wat een mooie poes, mooi kleur ook. Hopelijk komt de oplossing snel, ;)

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 21 september 2013 - 16:13

ik zou de foto zeker ook doormailen naar de asiels, dierenartsen, opvangs enz...zo is de kans groter dat ze bij haar eigenaar terecht komt !

http://www.pets.be/d...asielen/Limburg

Kiera&Tiffan
Kiera&Tiffan
  • 652 berichten

#4 Geplaatst 21 september 2013 - 17:49

Hopelijk vind je snel haar baasjes terug!

fierman
fierman
  • 3 berichten

#5 Geplaatst 21 september 2013 - 22:46

Bekijk berichtwendyv123, op 21 september 2013 - 16:13, zei:

ik zou de foto zeker ook doormailen naar de asiels, dierenartsen, opvangs enz...zo is de kans groter dat ze bij haar eigenaar terecht komt !

http://www.pets.be/d...asielen/Limburg

Dank voor de link! Net wat mails naar relevante organisaties en personen verstuurd.

kika
kika
  • 3.844 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 22 september 2013 - 08:39

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding

fierman
fierman
  • 3 berichten

#7 Geplaatst 01 oktober 2013 - 13:54

Kleine update:
zo'n beetje alle opties wel nagegaan om eigenaar te vinden, maar geen enkele reactie of wat dan ook wat er toe heeft geleid om poes te herenigen. We weten nu eigenlijk bijna 100% zeker dat ze de auto uit is gezet. De plek waar ze is aan komen lopen schijnt toch wel een bekende 'dumpplaats' te zijn voor katten. Gisteren op dezelfde plek weer een kat gevonden: die was een paar uur eerder door mensen uit een auto gezet en op een parkeerplaats achtergelaten...
Het kereltje heeft dezelfde dag nog een fijn huis kunnen vinden, gelukkig voor hem.
Ik kan er eigenlijk best heel erg boos om worden... aan de ene kant zie je mensen die intens verdrietig zijn omdat kun kat is gestolen of verloren geraakt, aan de andere kant zie je mensen die hun gezonde katten zonder pardon aan de kant van de weg zetten...

Wat onze grijze logeerpoes betreft: we hebben een liefdevol permanent huis voor haar gevonden. Als de poezen die al langer bij ons wonen wat beter met haar hadden kunnen opschieten was ze wellicht gebleven, maar dit is beter zo. De nieuwe eigenaar komt haar deze week ophalen, en daar gaat ze een prima leven tegemoet komen. Eind goed al goed.

Ik wil iedereen bedanken voor de tips en het meedenken!

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Gevonden