Spring naar inhoud

- - - - -

Buitenaards leven

• Log in om te reageren
28 reacties op dit onderwerp
anne58
anne58
  • 2.021 berichten

#16 Geplaatst 14 november 2013 - 11:48

dinsdag 5 nov 2013 :
De kans dat we de enigen zijn in het grote heelal blijkt weer wat kleiner. Wetenschappers hebben op basis van de gegevens van de NASA berekend dat alleen al in ons eigen melkwegstelsel 8,8 planeten zouden moeten zijn die lijken op de aarde en waar de temperaturen zich bevinden binnen de bewoonbare grenzen. Die gegevens zijn gisteren gepubliceerd in de Proceedings of the National Academy of Science. Ter vergelijking: er zijn dus meer ‘aarde’-achtige planeten in het melkwegstelsel dan er mensen leven op aarde.
“Dat betekent dat de dobbelstenen 8,8 miljard keer zo kunnen zijn gevallen dat er leven is,” zegt Geoff Marcy, een van de auteurs van de studie. Of anders gezegd: die kans is meer dan reëel.
De volgende stap is onderzoek met zeer krachtige telescopen om te zien welke van die 8,8 miljard planeten een dampkring hebben. Zulke telescopen bestaan nu nog niet.
Maar een goede vraag volgens de onderzoekers is wel waarom het in het heelal zo oorverdovend stil is, als er veel planeten bewoond zijn. :rolleyes:

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 14 november 2013 - 12:56

Nja tis niet omdat wij op een bepaalde manier communiceren dat die andere dat dan ook zo doen. Dus is het mogelijk dat wij gewoon elkaar niet begrijpen. Als je al kijkt naar hoeveel talen er alleen al op onze planeet gebruikt worden, en dan heb ik het nog niet over non-verbale communicatie.
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 14 november 2013 - 13:31

Ik zou persoonlijk niet zo blij zijn ontdekt te worden door mensen van deze planeet...

Ik heb zo mn eigen kijk en mening op die dingen en ga zeker en vast geen contact gaan zoeken met die "3th kind". Meer ga ik er niet over kwijt spelen. ;)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#19 Geplaatst 14 november 2013 - 15:03

Super :)

Ik geloof nooit dat wij alleen zijn, als je weet hoe groot het heelal is dan kunnen wij onmogelijk alleen zijn.

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#20 Geplaatst 14 november 2013 - 21:36

Ik geloof ook dat wij niet de enige zijn, maar ik zit ook niet te wachten tot er iets van een andere planeet in mijn tuin staat ;)
Geplaatste afbeelding

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 14 november 2013 - 22:56

Waarom zouden wij idd wel de enige zijn in dit heelal :d maar ik denk daar echt niet verder over na , doet E.T ook niet denk ik :ha
Nee maar ik ga me niet afvragen hoe ze eruit zouden zien en of ze vleesetende creeps zijn :ha

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#22 Geplaatst 14 november 2013 - 23:27

Brenda..., op 14 november 2013 - 22:56, zei:

Waarom zouden wij idd wel de enige zijn in dit heelal :d maar ik denk daar echt niet verder over na , doet E.T ook niet denk ik :ha
Nee maar ik ga me niet afvragen hoe ze eruit zouden zien en of ze vleesetende creeps zijn :ha

De mens is zelf een vleesetende creep :p :)

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#23 Geplaatst 15 november 2013 - 01:35

Eibhlin, op 14 november 2013 - 23:27, zei:

De mens is zelf een vleesetende creep :p :)

inderdaad
t is te hopen dat als er aliens bestaan dat ze dan wat menselijker zijn dan de mensen hier op aarde
Kan me niet voorstellen dat er ooit buitenaardse wezens gaan langskomen die onze wereld een mooie wereld vinden, kan niet anders dan dat ze ons allemaal maar gedrochten vinden, prima om als voedselvoorraad te dienen maar in ieder geval niet iets om van te leren...
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 15 november 2013 - 10:08

lathyrus, op 15 november 2013 - 01:35, zei:

inderdaad
t is te hopen dat als er aliens bestaan dat ze dan wat menselijker zijn dan de mensen hier op aarde
Kan me niet voorstellen dat er ooit buitenaardse wezens gaan langskomen die onze wereld een mooie wereld vinden, kan niet anders dan dat ze ons allemaal maar gedrochten vinden, prima om als voedselvoorraad te dienen maar in ieder geval niet iets om van te leren...
Daarom dat ze nooit landen he. :d vermakelijk van ver en houden zo.

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 15 november 2013 - 10:22

Ik vermoed dat er sowieso leven is, was of zal komen op Gliese 581c. Is een planeet rond een rode dwerg die zich in de "goldilock-zone" bevind. De leefbare zone dus.
Ik denk, ben er bijna zeker van, dat het onmogelijk is dat wij het enige leven zijn.
Maar de vraag is dan, hoe ziet dat andere leven er uit? Is dat ook een ontwikkelde levensvorm of is het bacterieel leven.
En het universum/multiversum bestaat al zoooo lang. De kans dat er leven is dat nu bestaat op een planeet 'dicht' bij ons is bijna nihil.
Ik denk eerder dat er op verschillende planeten al leven is geweest en al is uitgestorven of dat er planeten zijn die zich aan het klaarmaken zijn om leven te hebben.

Ik had ooit zo iets gelezen van Stephen Hawking en dat vond ik wel super interessant.
Die mens denkt enorm buiten de lijntjes en die zei 'wat als er nu eens leven in het binnenste van sterren was?'
Leven dat maar een fractie van een seconde leeft, te snel om waargenomen te worden.
Dat zit alles dus vol met leven, maar hebben wij gewoon de technologie of de verbeeldingskracht niet om het te onderzoeken.

Ik vind dit in elk geval een heel interessant onderwerp.
Maar zoals me nu bezig is....
Men heeft dan die schijf in de ruimte gezet (die gouden plaat met een afbeelding van man en vrouw op, de 'route' naar onze planeet en geluiden van de aarde).
Maar stel nu dat die toch gevonden wordt, op een moment dat er nog leven is op aarde. Ik zou niet willen weten welke beschaving er naar ons komt.
Ik denk dat we daar dan heel erg veel schrik voor moeten hebben, want zoals hierboven al gezegd. Die gaan ons zeker niet als een 'beschaafde' cultuur zien.

Time spent with cats is never wasted

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#26 Geplaatst 15 november 2013 - 10:23

Jammer genoeg kraamt die Stephen Hawking even veel onzin uit als zinnige dingen. Dat noemen ze dan een genie...

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 15 november 2013 - 10:26

Ja sommige van de dingen die hij zegt daar trek ik ook mijn wenkbrauwen eens voor op hoor.
Maar er zitten soms wel (voor mij) interessante theorieën tussen.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#28 Geplaatst 15 november 2013 - 10:27

En wat vinden jullie dan van verhalen van mensen die zeggen dat ze ontvoerd zijn of benaderd?

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 15 november 2013 - 10:31

Ik weet niet goed wat ik daar van moet denken. Ergens heb ik zo iets van 'larie!'.
Maar langs de andere kant, als zoveel mensen hetzelfde zeggen, dan moet er toch 'iets' zijn?
Of dat dat aliens zijn, geen idee.