Spring naar inhoud

- - - - -

Mijn eerste 2 kittens!

• Log in om te reageren
33 reacties op dit onderwerp
snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#16 Geplaatst 23 september 2013 - 11:49

Schattige schatjes heb je uitgekozen...en groot gelijk dat je er 2 genomen hebt, ze hebben zoveel aan mekaar  :thumb:
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#17 Geplaatst 23 september 2013 - 12:57

Wat een scheetjes :love4:  het is idd heel goed dat je er ineens twee hebt gekozen, proficiat :flower:  en succes met het aftellen.

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 23 september 2013 - 13:12

Wat zijn ze mooi :loveshower: :loveshower: :loveshower: heel veel plezier met je 2 schatjes :d
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Valerie
Valerie
  • 29 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 24 september 2013 - 13:13

Dank voor de vele fijne reactie!
Ik denk intussen toch de namen te veranderen. Vond ze wel ok, maar zou ze zelf niet kiezen en aangezien ze nog kleintjes zijn, kan ik het wel nog veranderen.

Kan alleen echt maar niet beslissen.
Voorlopig zit ik met Miro en Malou in m'n hoofd.
Alles in die aard vind ik meestel wel tof, maar nog niets doorslaggevend :(

Valerie
Valerie
  • 29 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 25 september 2013 - 22:38

Help - kan niet kiezen welke namen!

Ik dacht aan deze combinatie :

Milo en Luna
of
Miro en Malou

Eig hoor ik het liefst Milo en Malou, maar dat lijkt misschien teveel op elkaar? :)

Adviesjes welkom :)
Heb nog 2 daagjes eer ze hier zijn hehe.

Bijgevoegde thumbnails

• DSC01238.JPG

Bewerkt door Valerie, 25 september 2013 - 22:39.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#21 Geplaatst 26 september 2013 - 15:07

Of die namen nu heel veel op elkaar lijken, ik weet niet of dat voor hen echt een probleem zal zijn. Eerder een probleem voor jezelf omdat je dat in één mond 2 namen wilt roepen.

Hier hebben we er verschillende die beginnen met de J: Dat is met toeval begonnen en nu proberen we daar verder mee te bouwen. Jack, Jules, Jefke, Joske, Jeanke (oorspronkeijk Jeanneke, maar 't was toch een jongen ;)), Justin En de rest is  Flora, Belle, Lientje en Tommeke. Intussen woont Jules niet meer hier, maar bij oma om de hoek.
Soms is het wel moeilijk met de J: maar dan sta ik al te roepen: JJJJJ ... en dan komt de naam uiteindelijk wel !!! ;)

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#22 Geplaatst 26 september 2013 - 15:15

Ooh die foto aan het raam is superschattig :love3: :love3:

Ik vind Milo en Malou ook wel mooi en denk ook niet per se dat dat problemen gaat geven... Aan een nieuwe naam wennen ze trouwens wel snel hoor. Ik heb een volwassen kater uit het asiel gehaald en ook een andere naam gegeven (in het asiel noemde ze hem Rambo, maar het is eigenlijk net een softie :p) en hij kent die ondertussen wel :)

Begint af te korten!! :thumb:
Mylo Banner

Valerie
Valerie
  • 29 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 26 september 2013 - 20:07

Hehe,

ik ben m'n appartement zoveel mogelijk kitten-proof aan het maken, voor zover dat lukt :)

Ik heb een stemmingsronde gehouden in m'n klas (3de leerjaar) en zij hielden wel van Milo en Malou dus ik denk dat ik daarvoor ga :)

sonia63
sonia63
  • 82 berichten

#24 Geplaatst 26 september 2013 - 20:35

Wat een lieve schatjes.Veel succes ermee.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#25 Geplaatst 28 september 2013 - 19:29

En hoe zijn ze nu? Vallen ze mee in je appartement of zijn ze de boel al aan het slopen?
Ik hoop dat je een leuke tijd mag beleven met je 2 poezelige katjes. Veel plezier !!!

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#26 Geplaatst 28 september 2013 - 21:31

ik ben ook wel nieuwsgierig! Leuk dat je de kinderen van je klas hun mening hebt gevraagd. De waarheid komt ten slotte uit een kindermond hé ;)
Mylo Banner

Valerie
Valerie
  • 29 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 29 september 2013 - 13:32

Hey!
Goed gestart hoor :)
Ze waren zeer rustig in de auto.
Bij thuiskomst heb ik ze allebei op de kattenbak gezet, en sindsdien hebben ze die nog niet gemist :).

Eventjes onder de kast gekropen, maar binnen de 10 minuten waren ze al op verkenning.
Malou is een stuk banger van aard.. al valt het veel beter mee dan ik dacht.
Ze loopt zo laag tegen de grond maar is toch te nieuwsgierig en loopt dus ook mee rond :)

Ze zijn heel erg fan van m'n stoelen om te slapen, ... helaas ook van m'n gordijnen.
Ze hangen er nog niet in, maar vinden dat de perfecte speellocatie om achter elkaar aan te zitten.
Daar moet ik dus nog iets op vinden :)

Ze slapen ook vrij veel, maar als ze wakker zijn- is tikkertje en met de hengel hun favoriete bezigheid.

En deze voormiddag kwam Milo bij mij in de zetel zich nestelen om te slapen.
Vind dat super! Uiteindelijk zijn ze hier nog maar 2 dagen!

Al bij al, zeer goed gestart dus :)

Bijgevoegde thumbnails

• Milo & Malou.jpg

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#28 Geplaatst 29 september 2013 - 13:46

Het zijn echte 2 scheetjes ...
Ja, spelen met de gordijnen ... ik heb die in ons huis tot een minimum beperkt. Enkel aan de voorkant (buro) en daar zie je wel haperingen in, maar als ik die was en strijk dan kan ik dat grotendeels verdoezelen. Maar ja dat is katjes hebben, daar zul je wel mee leren leven hoor !!!

Slapen op de stoelen dat doen, denk ik toch, de meeste katjes wel graag. Ik denk dat dat komt omdat de tafel hen van bovenaf wat "onzichtbaarder" maakt.  En zij zien toch echt wel veel vanuit hun veilige plaatsje.

Je ziet aan de foto van Malou dat die wat banger is dan Milo. Milo ziet er uit als onze Justin, net zo'n ondeugende kapoen die van niets en niemand bang is. Maar tegelijk is hij ook heel lief en dan vergeef je hen zo veel.

Ik wens je nog veel succes met je katjes en hoop dat we hier regelmatig wat verse fotootjes kunnen bewonderen ;)

Bewerkt door Joske123, 29 september 2013 - 13:47.

Valerie
Valerie
  • 29 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 17 november 2013 - 21:16

DSC02408.JPG

DSC02407.JPG

Intussen zijn m'n schatjes al 4.5 maand!
Deze foto's vond ik te snoezig om niet te delen :)

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#30 Geplaatst 18 november 2013 - 11:06

Wat lijken ze toch wel goed op elkaar.

En onze Justin (4 maanden) kan er zowaar een broertje van zijn ;)DSC_1197.jpg