Spring naar inhoud

- - - - -

pestkopjes

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
prittje
prittje
  • 4.655 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 22 september 2013 - 20:15

al 2 maanden komen hier kinderen van ongeveer 7 jaar wekelijks belletje trek doen
vooral bij onze demente overbuurvrouw
daarstraks zag ik ze op hun fiets passeren en ze waren haar aan het uitschelden
toen ze een 2de keer voorbij kwamen ben ik hen meteen achterna gelopen en een jongen die aan het joggen was kwam mee helpen :)  pfff ik heb nog nooit zo hard gelopen :lachen:
2 van de 6 hadden we toch te pakken
we hebben de kinderen eens goed de les gespeld (wel op een rustige manier)
ik denk dat ze nu toch wel eens 2 keer nadenken voor ze hier in de straat nog eens lastig komen doen, ik hoop het toch...

ik ben ook jong geweest en heb toen ook al wel eens belletje trek gedaan :engel:  maar dit mag natuurlijk niet blijven duren en al zeker geen demente vrouw uitschelden!

hebben jullie ook al eens last gehad van pestkopjes? of misschien zelf eentje geweest vroeger? :)

:hart:Het geluk ligt in een klein mandje :hart:
Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#2 Geplaatst 22 september 2013 - 20:41

Ik moet bekennen...ik heb vroeger ook belletje trek gedaan, na een paar maal waren we het beu en voor de rest was ik een braveke hoor :p
Geplaatste afbeelding

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.915 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 22 september 2013 - 21:10

Er is nog een groot verschil tussen belleke trek doen en iemand uitschelden. Toont weinig respect. Ik hoop dat ze hun lesje hebben geleerd.

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 22 september 2013 - 21:13

Ik denk dat bijna iedereen in zijn kinderjaren wel eens belletje trek gedaan heeft.
Maar idd, schelden gaat er over!

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 22 september 2013 - 21:16

Iedereen doet wel eens belletje trek als plagerij (alhoewel ik mij eigenlijk niet kan herinneren dat ik dat zelf ooit gedaan heb, behalve aan onze eigen deurbel :p). Maar wat jij beschrijft klinkt eerder als pesterijen (2 maanden aan een stuk en dan nog een demente vrouw uitschelden :s). Ik hoop inderdaad dat ze de volgende keer 2 keer nadenken.
Mylo Banner

fieke0509
fieke0509
  • 1.122 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 23 september 2013 - 08:50

Hier al een paar keer belleke trek gehad, en eerlijk gezegd, ik kon daar niet mee lachen.  De eerste keer was om een uur op 12 's nachts, maar de keren daarna was tussen 2:00 en 3:00 's nachts.  En dan vind ik dat héél wat minder leuk.  Het zijn een paar jongens van wat huizen verder, allemaal rond de 16 jaar.  En telkens bij ons en nog een paar huizen verder.  Ik weet niet waarom.

Bij die andere vrouw waar ze aanbellen hebben ze een grote cola-fles vol urine schuin tegen de deur gezet zodat die zou omvallen als ze de deur open deed.  Gelukkig was ze gaan kijken via de achterdeur.  T zou nogal plezant geweest zijn.

De laatste keer was mijn man zo kwaad dat hij achter ze aan gegaan is.  En dan zetten ze nog ne grote mond op ook nog.  Maar toen ik beloofde dat als ze dat nog eens zouden doen, ik gelijk naar hun huis zou lopen en bij hun ouders aan zou bellen was het precies gedaan.  Voorlopig zijn ze niet meer terug geweest.

Ik kan heus wel tegen wat streek, maar niet midden in de nacht en niet zoals bij de buurvrouw met die fles urine.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 23 september 2013 - 09:22

:lachen: Kinderen he maar idd er zijn grenzen, je hebt dat goed gedaan en hopelijk heeft het geholpen. :)

Auryn
Auryn
  • 1.253 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 23 september 2013 - 10:35

Gelukkig is het hier niet mogelijk.
Ik woon in een appartemensblok waar je eerst 3 cijfers en dan een belknopje moet indrukken om te bellen.
Dus het is niet even op het knopje drukken en dan gaan lopen.

Ik vind het ook een beetje erover dat ze die vrouw gaan uitschelden of al 2 maanden belletje trek doen.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 23 september 2013 - 10:36

'k Heb ook wel eens belleke-trek gedaan toen ik kind was :oops:
Toen waren er nog geen gas-boetes :lachen: En 't was gewoon onschuldig (in ons ogen toch...)

Maar bij een demente vrouw en die dan nog uitschelden, dat vind ik er echt wel over.
En die fles urine zijn echt wel baldadige streken :evil:
Misschien doen zoals Fieke en zeggen dat je naar de ouders zal gaan.

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 23 september 2013 - 10:45

Heel lief dat je het voor die vrouw opnam, hopelijk werkt het?!!
Ben zelf ook niet onschuldig ;) deden het vaakst een ander soort belletje trek met een groepje :rolleyes: Gingen sparappels zoeken en daar mee de nonnetjes pesten door ze vanuit de struiken tegen de ramen van het klooster te mikken, hihi :oops:

sorry laatste keer

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 23 september 2013 - 18:41

Ik heb enkel belleke trek bij mijn ouders thuis gedaan :lachen:
Voor de rest was ik echt een heel braveke.

Jongeren hebben tegenwoordig bitter weinig respect voor anderen ondervind ik. Niet allemaal natuurlijk, maar velen boeit het niet meer wat je zegt, die doen toch lekker hun zin.
En als je iets durft te zeggen trekken ze inderdaad gelijk hun mond open.ookt

M'n vriend daarentegen was niet zo braaf. Heeft zo ooit eens een vuurtje gestookt voor een brandweerkazerne :zweep:

Time spent with cats is never wasted

prittje
prittje
  • 4.655 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 24 september 2013 - 20:27

daarnet stonden ze hier weer in de straat en maar wijzen naar het huis van de overbuurvrouw
daarna gingen ze gewoon weg
ik vertrouw het toch niet helemaal dus ik ga het zeker in de gaten houden
de 1ste keer was ik nog vriendelijk maar een 2de keer gaan ze er niet zo gemakkelijk vanaf komen...

ze moeten die vrouw echt met rust laten
sinds het voorval raakt ze helemaal in paniek als ze nog maar kinderen in de straat hoort
pfff ik kan hier zo kwaad om worden

Geplaatste afbeelding

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 27 september 2013 - 12:16

Pff, dat arme menske!
Ik vind het ook maar bizar, zo langsgaan en enkel maar wijzen.
Gelukkig hou jij een oogje in het zijl!

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#14 Geplaatst 27 september 2013 - 14:04

Bekijk berichtfieke0509, op 23 september 2013 - 08:50, zei:

Bij die andere vrouw waar ze aanbellen hebben ze een grote cola-fles vol urine schuin tegen de deur gezet zodat die zou omvallen als ze de deur open deed.  Gelukkig was ze gaan kijken via de achterdeur.  T zou nogal plezant geweest zijn.

amai, ik zou mij wel amuseren ... de volgende keer dat ze belleke trek kwamen doen bij mij dan kregen ze wel NE EMMER urine over hunne kop :p

Ni te doen :(  Ik weet dat nog van vroeger, op plaatsen in de buurt van uitgaansbuurten waar ze in de brievenbus urineren of in het portaal en zo van die dingen ...

Bekijk berichtprittje, op 24 september 2013 - 20:27, zei:

daarnet stonden ze hier weer in de straat en maar wijzen naar het huis van de overbuurvrouw
daarna gingen ze gewoon weg
ik vertrouw het toch niet helemaal dus ik ga het zeker in de gaten houden
de 1ste keer was ik nog vriendelijk maar een 2de keer gaan ze er niet zo gemakkelijk vanaf komen...

ze moeten die vrouw echt met rust laten
sinds het voorval raakt ze helemaal in paniek als ze nog maar kinderen in de straat hoort
pfff ik kan hier zo kwaad om worden

Ook die kinderen zou ik dus echt wel is een loer draaien, als dat al 2 maanden aan de gang is ...
En een deftig gesprek met de ouders voeren.

Bewerkt door *bonnie*, 27 september 2013 - 14:03.

prittje
prittje
  • 4.655 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 27 september 2013 - 15:11

Bekijk bericht*bonnie*, op 27 september 2013 - 14:04, zei:

Ook die kinderen zou ik dus echt wel is een loer draaien, als dat al 2 maanden aan de gang is ...
En een deftig gesprek met de ouders voeren.

amai ik zou bij jou toch geen belletje trek durven doen :lachen:
ik heb gezegd dat als ik het de volgende keer nog zie dat ze kunnen kiezen tussen hun ouders of de politie
volgens mij heeft dat ze wat afgeschrikt
ze zijn hier ook niet meer in de straat geweest, maarja het is nu school en het weekend moet nog beginnen dus het zal afwachten worden

Geplaatste afbeelding