Spring naar inhoud

- - - - -

Catproof zetel

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 22 september 2013 - 22:47

Ik heb een paar weken geleden mijn contract getekend voor een nieuwbouwappartement. Als alles goed gaat is het volgend jaar tegen augustus af en kunnen de poezen en ik dus verhuizen.
Een nieuw appartement is een goede gelegenheid om een nieuwe zetel te kopen, want de mijne begint te verslijten.

Ik heb momenteel een stoffen zetel, het is zo een soort geweven stofje. Heel handig voor kattenpoten (want ze gebruiken regelmatig hun nageltjes als ze er op of in kruipen) maar de zetel is al 1 week na ik hem in huis gehaald heb beginnen pluizen. Op de plaatsen waar ik het meest zit zit het zitvlak eigenlijk vol van die kleine wollekes (zoals je ook op een trui kan hebben als hij uit de droogkast komt).

Ik zoek zou dus graag een zetel kopen die er niet na 1 week al versleten uitziet en die ook een beetje catproof is (ik bedoel niet dat ze er werkelijk aan kunnen krabben natuurlijk, maar dat als ze bij het springen hun nagels in de rugleuning zetten dat er niet te veel sporen op achterblijven).

Alles komt in aanmerking buiten echt leer.

Wat voor materiaal zetel hebben jullie en is die resistent aan kattenpoten?
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 22 september 2013 - 23:41

Denk dat er niks resitent aan kattenpoten is.
Wij hebben een eiken zetel met dikke kussens in stof, pas nieuwe kussens laten maken op maat. De verkoper liet me heel veel stoffen zien toen en er was één materiaal bij dat geen draadjes trekt. Trekt op een soort fijne daim, ik heb het wel niet gekocht want de kleuren stonden me niet aan, maar naar gelang hem was dat stof het ideaalste.

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 22 september 2013 - 23:43

Bekijk berichtcatherine, op 22 september 2013 - 23:41, zei:

Denk dat er niks resitent aan kattenpoten is.
Wij hebben een eiken zetel met dikke kussens in stof, pas nieuwe kussens laten maken op maat. De verkoper liet me heel veel stoffen zien toen en er was één materiaal bij dat geen draadjes trekt. Trekt op een soort fijne daim, ik heb het wel niet gekocht want de kleuren stonden me niet aan, maar naar gelang hem was dat stof het ideaalste.

Mijn stofke is dus echt wel catproof omdat het zo een geweven stofke is met natuurlijke gaten waar je geen extra kattennagelkes in ziet, maar het probleem is dan weer dat het door er op te zitten gewoon pluist...
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#4 Geplaatst 22 september 2013 - 23:49

die pluisjes eens proberen te verwijderen met zo'n pluisjeverwijderaar, of scheermesje. mss dat dat de oplossing is ;)
ik zweer bij leer, niet ideaal omdat je wel krassen ziet, maar wel op perfect proper te houden, en haar blijft er niet op plakken ;)
Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 23 september 2013 - 01:33

ik had vroeger ook stoffen zetels, die zijn inderdaad beter bestand tegen de nageltjes
maar het nadeel was dat als je met je "nette" kledij der wou gaan inzitten je die eerst moest stofzuigen, of je zat onder de witte haren

nu heb ik met de verhuis, twee jaar terug, lederen gekocht, en niks makkelijker!
er blijven geen haartjes in plakken, en kleine nagelsporen verdwijnen in de dikte van het leder
natuurlijk heb je dan wel de pech het risico te hebben krassen te blijven zien
ook overgeven of andere kleine ongelukjes zijn een pak makkelijker af gewassen
naar onderhoud toe, vind ik leder het makkelijkst!

en catherine, de stof die jij bedoelt zal wel alcantara zijn. is een kunststof die wel vaker gebruikt wordt als alternatief voor suède in de kledingindustrie en meubelmakerij

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 23 september 2013 - 05:05

Die alcantara is wel een complete ramp.Nooit meer.Alle kattenharen blijven erin plakken en stofzuigen duurt eens zo lang.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 23 september 2013 - 07:05

Bekijk berichtDORIS, op 23 september 2013 - 05:05, zei:

Die alcantara is wel een complete ramp.Nooit meer.Alle kattenharen blijven erin plakken en stofzuigen duurt eens zo lang.
Oei die alcantara hebben ze mij ook aanbevolen maar ik vond die persoonlijk nogal duur. Ik ben ook nog steeds op zoek naar een goede stof voor mijn zetel te laten overtrekken. :onzeker:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 23 september 2013 - 08:07

Die alcantara is wel heel sterk en je kunt gewoon de plekken er uit wassen.Maar het is niet te doen qua kuis.Ik heb wel 3 half langharige hier rondlopen.Mss met enkel kort harige dat het gemakkelijker is.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Kimporters
Kimporters
  • 465 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 23 september 2013 - 11:53

Wij hebben een stoffen zetel met zo van die ribbelkes.. Gin heeft er nog nooit z'n nagels ingezet, en die zetel gaat nu toch al een paar jaar mee :d
Liefdevolle pootjes van Gin*, Latté en Lou

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#10 Geplaatst 23 september 2013 - 12:23

Bekijk berichtDORIS, op 23 september 2013 - 08:07, zei:

Die alcantara is wel heel sterk en je kunt gewoon de plekken er uit wassen.Maar het is niet te doen qua kuis.Ik heb wel 3 half langharige hier rondlopen.Mss met enkel kort harige dat het gemakkelijker is.

de vorige zetel hier was een blauwe alcantara,en idd, gemakkelijk om iets af te wassen, weinig krassen of haakjes, maar het stofzuigen en het haar die eraan plakte was echt een ramp!! zelfs met kortharige katten hoor.

Bewerkt door Nele, 23 september 2013 - 12:23.

Geplaatste afbeelding

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 23 september 2013 - 12:32

Wij hebben een zetel van Natuzzi in een soort van bruine daim .Haren blijven er niet ophangen en geen enkele nagel gaatjes te zien heb hier nochtans 6 jaar in totaal kittens opgevangen en als je er zo een 12 in huis hebt en ze beginnen te spelen amai hoor voor alles maar niets te zien in de zetel . Nu zitten er nog alle dagen 4 poezen en 1 hond in en waar er plaats is nog eens 3 personen ;).
Als er bij ons een nieuwe zetel in huis komt is het dezelfde of nu maar wel in een ander kleurtje eens wij zijn er heel content van .