Spring naar inhoud

- - - - -

Wat eet jullie kat vandaag?

• Log in om te reageren
76 reacties op dit onderwerp
Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#31 Geplaatst 29 augustus 2009 - 14:41

tof tof ,

alles mag je raw geven van vlees he?
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#32 Geplaatst 29 augustus 2009 - 14:43

Ellenita zei:

tof tof ,

alles mag je raw geven van vlees he?

nee, geen varkensvlees

Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#33 Geplaatst 29 augustus 2009 - 14:45

maar kip enzo wel dus ,
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#34 Geplaatst 29 augustus 2009 - 14:47

ester, kan het geen kwaad dat ik hun geen rauw geef van organen? dus enkel het "beste" vlees eten ze hier, organen zoals niertjes en lever daar halen ze hun neus voor op
Ze krijgen wel elke dag hun brokjes die de ganse dag blijven staan en dagelijks hun almo of bozita
Maar het kan geen kwaad hé dat ik hun dan eigenlijk enkel spiervlees geef? (buiten mijn portefeuille, want al dat filetvlees is ni echt goedkoop vlees natuurlijk ;) ;) :oops: )
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#35 Geplaatst 29 augustus 2009 - 14:49

tash zei:

ester, kan het geen kwaad dat ik hun geen rauw geef van organen? dus enkel het "beste" vlees eten ze hier, organen zoals niertjes en lever daar halen ze hun neus voor op
Ze krijgen wel elke dag hun brokjes die de ganse dag blijven staan en dagelijks hun almo of bozita
Maar het kan geen kwaad hé dat ik hun dan eigenlijk enkel spiervlees geef? (buiten mijn portefeuille, want al dat filetvlees is ni echt goedkoop vlees natuurlijk ;) ;) :oops: )

Zolang je nog een complete voeding ernaast geeft maakt dat niets uit. :) Lusten ze ook hart? In plaats van lever kun je ook eens schelvislever proberen, dat is vis uit een blikje, kun je vaak in de supermarkt kopen.
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#36 Geplaatst 29 augustus 2009 - 14:49

Ellenita zei:

maar kip enzo wel dus ,

Ja, alles behalve varken en zwijn. :)
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#37 Geplaatst 29 augustus 2009 - 14:55

ben ze nu dus wat kip aan t geven , sommige eten er van ;)

unnen ze daar normaal geen diarree van krijgen?
Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#38 Geplaatst 29 augustus 2009 - 14:59

Nee, normaal gesproken niet hoor. Er zijn wel katten die even moeten wennen aan het verse voer (vraagt meer energie van hun spijsvertering) maar de meeste katten hebben nergens last van. Sommige katten kunnen niet goed tegen de combinatie brok en rauw, maar ook dat zijn er echt maar een paar.
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#39 Geplaatst 29 augustus 2009 - 15:01

is het mss zelfs beter voor de stoelgang?
ben eens benieuwd ,
ik heb nu een beetje gegeven , 5 vd 7 hebben er van gegeten en t is op ,

Bewerkt door Ellenita, 29 augustus 2009 - 15:11.

Geplaatste afbeelding

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#40 Geplaatst 29 augustus 2009 - 15:02

Ester zei:

Zolang je nog een complete voeding ernaast geeft maakt dat niets uit. :) Lusten ze ook hart? In plaats van lever kun je ook eens schelvislever proberen, dat is vis uit een blikje, kun je vaak in de supermarkt kopen.

wel, ik heb hier hart in de diepvries liggen, kleine porties apart, dat ga ik nog es proberen morgen of overmorgen
voor die schelvislever, daar ga k es naar zoeken straks. dank je wel ester!!!

Guest_poppymieke_*
Guest_poppymieke_*

#41 Geplaatst 29 augustus 2009 - 15:05

ik ben toch wel verbaasd : ik geef mijn kat ook regelmatig rauw rundsvlees, maar op advies van mijn DA nooit rauw kippenvlees omwille van salmonella- en andere bacteriëen die er op zitten ...

En geven jullie nog iets bij ? want rauw vlees alleen is toch vrij beperkt ? Zelfs wilde katten eten ook andere dingen ( zoals maaginhouden ed van gevangen prooien... )

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#42 Geplaatst 29 augustus 2009 - 15:11

Momenteel staan er brokjes van Hill's en zo meteen krijgen ze wat Animonda Carny natvoer.

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#43 Geplaatst 29 augustus 2009 - 15:38

Ellenita zei:

is het mss zelfs beter voor de stoelgang?
ben eens benieuwd ,
ik heb nu een beetje gegeven , 5 vd 7 hebben er van gegeten en t is op ,

Ja zeker weten! Rauwe voeding heeft een zeer hoge verteerbaarheid, doordat de voeding weinig "overige stoffen" bevat waar een kat weinig aan heeft. Een kat is natuurlijk een carnivoor en kan rauwe voeding dus het beste benutten. Katten op rauw hebben vaak nauwelijks ruikende ontlasting en ook veel minder.
Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#44 Geplaatst 29 augustus 2009 - 15:43

tash zei:

wel, ik heb hier hart in de diepvries liggen, kleine porties apart, dat ga ik nog es proberen morgen of overmorgen
voor die schelvislever, daar ga k es naar zoeken straks. dank je wel ester!!!
Ik ben heel benieuwd! Ik weet niet van welk dier het hart is, maar soms lusten katten het hart van een andere diersoort wel.

poppymieke zei:

ik ben toch wel verbaasd : ik geef mijn kat ook regelmatig rauw rundsvlees, maar op advies van mijn DA nooit rauw kippenvlees omwille van salmonella- en andere bacteriëen die er op zitten ...

poppymieke zei:

En geven jullie nog iets bij ? want rauw vlees alleen is toch vrij beperkt ? Zelfs wilde katten eten ook andere dingen ( zoals maaginhouden ed van gevangen prooien... )
In het topic over Royal Canin heb ik er ook al een stukje over geschreven, vlees alleen is inderdaad niet genoeg. ;)
http://www.kattensit...al-canin-2.html
Een kat eet overigens geen maaginhoud van grotere prooidieren, ze hebben namelijk niets plantaardigs nodig, alleen ruwe vezel. De dunne darm eten ze wel omdat daarin vetzuren zitten. Om diezelfde reden is het gezond om een paar keer per week een beetje biogarde/kefir aan een kat te geven, om die vetzuren/probiotica na te bootsen.

Bewerkt door Ester, 29 augustus 2009 - 15:44.

Geplaatste afbeelding

technozino
technozino
  • 2.923 berichten

#45 Geplaatst 29 augustus 2009 - 16:47

Vandaag op het menu; een blikje almo nature, deze middag hun brokjes rc en deze avond een fijn gesneden kalkoentje met fijn gesneden konijntje met stukken bot bij, overgoten met hun natuurlijke jus en stukjes kippenhart. :dancer:

Bewerkt door technozino, 29 augustus 2009 - 16:50.

Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina