Spring naar inhoud

- - - - -

Gaat dit nog om de dieren?

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
fieke0509
fieke0509
  • 1.122 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 23 september 2013 - 11:11

http://www.hbvl.be/l...elkaar-aan.aspx

Oh jee, waar zijn we mee bezig?

Over de dierenarts geen goed woord, een gezond dier laat je niet inslapen, waar zijn we mee bezig?  En ook het Felixproject: dikke pluim voor al jullie goede werk.

Dit loopt wel uit de hand.  Ik had het zien passeren op facebook, maar mensen gaan hier zo fel op in.  Ik wil die man niet goedpraten, maar het loopt vaak zo uit de hand online.

Ik vrees dat dit eerder een veearts was dan een dierenarts.  Anders had hij haar niet zomaar laten gaan.

Bewerkt door fieke0509, 23 september 2013 - 11:43.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#2 Geplaatst 23 september 2013 - 11:15

Van het Felix-project uit hebben ze gebeld met die dierenarts met de vraag: waarom?
Het antwoord was: omdat ze doof is.

Dit is de tekst bij de foto van Witje:

BEGRIJPT U DE WERELD NOG? WANT WIJ ALVAST NIET MEER!

Dit WAS Witje.

Witje WAS een prachtige kat, door ons van straat gehaald omdat ze doof bleek te zijn.

Ze werd geplaatst bij een Mevr X.

Mevrouw X heeft de kat buiten ons weten om aan andere personen doorgegeven, terwijl we haar diverse malen aangeboden hebben om de kat terug op te nemen in onze opvang (het is verboden om geadopteerde katten van Felix door te geven of te verkopen).

Zogezegd kon deze kat 'zich niet aanpassen'. En had ze 'mentale problemen'. Neen, ze had geen problemen!! Ze was verdorie gewoon doof! En om ze dan aan verschillende personen door te geven op een paar maanden, dat gaat het dier zeker niet helpen bij haar handicap, integendeel!!

Wat vernemen wij nu deze avond?

Dat de laatste persoon waar Witje terecht is gekomen, haar doodvonnis heeft getekend. Witje kon zich niet aanpassen, dus Witje moest dood.

Zij ging naar een beruchte dierenarts, waarschijnlijk ook de enige in de omgeving die een gezonde kat laat inslapen, en daar heeft ze dus haar dodelijk spuitje gekregen.

Zonet even gebeld met de dierenarts: hij vond het de normaalste zaak van de wereld deze kat te laten inslapen. Ah ja waarom?
"Ja ze was doof he".
Begrijpen jullie de wereld nog? Want wij niet meer.. !!!!

Binnenkort durven we echt geen enkele kat nog plaatsen, de meerderheid van de mensen is gewoon niet te vertrouwen!

21/09: in Het Laatste Nieuws stond vandaag een artikel dat Witje een agressieve kat zou zijn geweest, die veel pijn leed, en ziekelijk was. Wij willen benadrukken dat deze kat in zeer goede gezondheid was, niet agressief, alleen doof. Zij was geplaatst om in een binnenhuisomgeving te leven (appartement) en hoorde dan ook niet buiten te zitten. Het was ZEKER geen kat om in te laten slapen. Mevr Bollen wist ook dat de kat van Felix kwam voor zij ze had laten inslapen. Elke dierenarts uit Maasmechelen weet dat een kat met een knipje in het oor onder de bevoegdheid van Felix valt. Een andere dierenarts had ons kunnen verwittigen, of advies kunnen geven over hoe om te gaan met een dove kat. Dit allemaal, met nog andere feiten, werden verklaard aan de krant, maar deze kozen er uitdrukkelijk voor de dierenarts en Mevr Bollen aan het woord te laten, die uiteraard de waarheid proberen verbloemen. Niet erg objectief van de krant. En oneerlijk, om Witje af te schilderen als een 'agressief' dier. Zou een agressieve kat zo braaf in de lens kijken als op deze foto? Echt niet. Witje was een rustig, lief dier, en niets anders.

Bewerkt door Evyke81, 23 september 2013 - 11:17.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 23 september 2013 - 11:21

Ik vind het sowieso niet kunnen, een dier moet niet dood omdat het doof is. Dutske :(
Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

mijnbengaaltjes
mijnbengaaltjes
  • 811 berichten
  • 11 katten

#4 Geplaatst 23 september 2013 - 11:36

:cry: het arme diertje heeft niet eens de kans gekregen om zich aan te kunnen passen..
Als je niet voor een dier wilt en of kunt zorgen laat staan voor een dier met een "handicap" NEEM ER DAN GEEN!!!
Of breng het op z'n minst terug of bel wat je het beste kunt doen. Van de ene naar de andere en dan komt het bij een "verkeerd persoon" terecht met alle gevolgen van dien....

Wat een vreeslijke DA :evil: "omdat het doof is?" Dieren kunnen hartstikke gelukkig zijn en gewoon oud worden zonder verdere problemen. Heeft die DA zijn diploma gespaard bij een pakje boter ofzo? :o AGGH

Ontzettend triest en zeer jammer dat er zo'n mooi beestje onterecht ingeslapen is .. volgens mij gebeurt dit soort dingen veel vaker dan dat wij denken. Het is nu dat ze van het FELIX-Project erachter gekomen zijn en ze bekend zijn met de ware gezondheid van het katje maar anders hoor je dit soort dingen niet. :(

RIP witje

Bewerkt door mijnbengaaltjes, 23 september 2013 - 11:37.

cattery One in a Million www.cattery-oneinamillion.nl info@cattery-oneinamillion.nl

fieke0509
fieke0509
  • 1.122 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 23 september 2013 - 11:39

Zo jammer, maar wel jammer dat het uitgevochten moet worden op facebook.  Maar ik snap die dierenarts niet hoor, begrijp met niet verkeerd, een dove kat kan een perfect gelukkig leven hebben, net zoals een hond.  Onze maltezer Prutske hoort ook niks meer, maar het beest is gelukkig.

mijnbengaaltjes
mijnbengaaltjes
  • 811 berichten
  • 11 katten

#6 Geplaatst 23 september 2013 - 11:49

het is inderdaad jammer dat het op zo'n manier uitgevochten word maar bekijk het ook eens langs de andere kant.
iedereen die dit verhaal leest of ervan hoort zal hopelijk zelf zo'n probleem als het zich voordoet anders aanpakken (naja dat hoop ik dan he ;) ) Niet iedereen is zo begaan met dieren als wij op KS maar er zijn vast nog een heleboel diereneigenaren die het in dit geval ook met ons eens zou zijn (en met het FELIX-project)

Rare mensen blijf je altijd houden en sommige kun je niet veranderen maar er zijn er gelukkig ook een heleboel die zo'n verhaal als dat van Witje zullen onthouden. Hopelijk zet dat mensen aan het denken en is de dood van Witje niet helemaal voor niets geweest.

(begrijp me niet verkeerd he want dit is vreeslijk! maar hopelijk trekt men er een les uit...)

cattery One in a Million www.cattery-oneinamillion.nl info@cattery-oneinamillion.nl

fieke0509
fieke0509
  • 1.122 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 23 september 2013 - 11:53

Bekijk berichtmijnbengaaltjes, op 23 september 2013 - 11:49, zei:

(begrijp me niet verkeerd he want dit is vreeslijk! maar hopelijk trekt men er een les uit...)

Daar heb je idd wel gelijk, als Witje als voorbeeld kan dienen hoe het niet moet, dan zijn we op de goede weg.  Maar mensen moeten het ook willen zien.  Ik hoop dat hiermee, al is het maar een paar, mensen eens verder gaan nadenken.

mijnbengaaltjes
mijnbengaaltjes
  • 811 berichten
  • 11 katten

#8 Geplaatst 23 september 2013 - 11:54

Ja laten we het hopen...

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 23 september 2013 - 13:32

Het arme beestje :(
Die kerel moesten ze zijn diploma etc afpakken!!!

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 23 september 2013 - 13:47

Ik vind dat het in alle kranten zou moeten staan,op" mensenhoge" affiches gezet worden.Zo'n dierenarts maakt mij misselijk.
En die mensen ook.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

nouschie
nouschie
  • 131 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 23 september 2013 - 14:13

Als je niet voor een huisdier kan of wil zorgen, neem er dan gewoon geen in huis. Echt goooooh... kwaad word ik er van. Kwaad.

Kiera&Tiffan
Kiera&Tiffan
  • 652 berichten

#12 Geplaatst 23 september 2013 - 22:24

Hoe KUN Je zoiets doen :cry: ?!! Je laat zo een mooie kat toch niet inslapen :evil: :evil: :evil: !! Is die dierenarts soms gek ofzo :gek: ??

Ik kan nu best wel geloven dat die mensen van het FELIX-project hun katten niet meer willen geven!!

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 24 september 2013 - 08:36

Die mevrouw waar het katje oorspronkelijk was is al dik in de fout gegaan door het katje aan iemand anders te geven. :evil: Ik weet niet of daar daadwerkelijk iets aan te doen is want dit is wel contractbreuk. :evil: Ik ben wel benieuwd of ze hier een gevolg aan gaan geven. :onzeker: Rust zacht lief witje. :hug:  Het leven was je niet gegund en hopelijk krijgen de daders hun verdiende loon. :(
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk