Spring naar inhoud

- - - - -

Medium

• Log in om te reageren
77 reacties op dit onderwerp
Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 24 september 2013 - 10:28

Hey allemaal,

ik weet dat hier vrij veel reactie op zal komen van mensen die dit allemaal onzin vinden, maar ik wil het toch vragen.

Ik ben op zoek naar een betrouwbaar medium (als dit al bestaat).

Ik zal eventjes uitleggen waarom, gewoon ook omdat ik er al een hele tijd mee zit en ik moet het eens van me af kunnen schrijven.
Ik kijk vaak naar van die horror films, ben er wel geïnteresseerd in, maar om het dan ook nog zelf te geloven? Nee dat niet.
Als ik zo van die films/serie's zie dan denk ik altijd 'hoe overdreven is dat wel niet?'
Ik denk wel dat er 'iets' is na de dood, maar om dat dan gelijk te gaan vertalen naar geesten, demonen e.d. Dat is voor mij echt wel ver gezocht.

Maar ik denk dat ik hier wel op terug zal moeten komen.
Het is ongeveer een jaar geleden begonnen toen ik uit de douche kwam en ik het haar uit de douche wou spoelen toen ik ineens vreemd genoeg precies het cijfer 10 zag staan. Ik heb er toen een foto van genomen, maar die staat op m'n andere gsm waarvan ik de oplader niet meer vind. Dus ik kan de foto niet meer bekijken of delen.
En zo stilletjes aan is dat beginnen af tellen. Ik heb 9 gezien, 8 en dan een hele lange tijd niets meer dan een 6 en toen ik op m'n werk ben begonnen heb ik een 3 gezien en gisteren een 2.
Ik ben ondertussen op van de zenuwen en heb gisteren een half hysterische huilbui bij m'n vriend gehad omdat ik echt heel erg veel schrik heb.
Het zijn geen echte getallen die ik zie, voor alle duidelijkheid. Dus het is niet dat ik die cijfers in nummerplaten, huisnummers, ... zie
Maar in haar, karton, stof, ...
Op m'n werk zijn er ondertussen ook een aantal dingen gebeurd waarvan ik denk dat ik echt gek aan het worden ben.
Deuren die opengaan of ineens openstaan zonder dat ik er aan ben geweest of er iemand anders in het magazijn is. Terwijl die deuren anders stevig in het slot zitten. Lichten die ineens weer aan zijn als ik weer in het magazijn ben. En het engste in het magazijn is een fles water die er al eventjes staat, die van een collega is.
Ik kwam die ochtend binnen en zag de fles voor de lift staan, half vol en aangedampt vanbinnen. Ik heb die fles dan in de keuken gezet omdat die in de weg zat.
Toen ik iets later weer in de keuken kwam was de fles bijna leeg, maar alle damp zat nog wel in de fles.
En dit terwijl er niemand anders in het magazijn was en je kunt er enkel binnen met een code, dus er kan niet zomaar iemand binnen zijn gewandeld en ervan gedronken hebben. En m'n collega van vooraan in de winkel het fruit aan het aanvullen en die is niet naar het magazijn gegaan in al die tijd.
Ik ben iemand die achter alles een verklaring gaat zoeken en niet zomaar dingen aanneemt.
Maar bij deze dingen kan ik echt geen logische verklaring vinden. Voor de deuren kan het misschien zijn dat ik de deur niet goed heb dichtgedaan, alhoewel je daar op den duur heel erg hard op gaat letten en ik zeker weet dat die deur echt dicht is en niet zomaar open kan. Het licht, misschien heb ik dat aangelaten? Maar op den duur ga je daar ook meer aandacht aan besteden en ik weet zeker dat ik het licht heb uitgedaan en het 'vanzelf' terug aanspringt zonder dat ik of iemand anders eraan is geweest.
Die dingen gebeuren ook alleen als er niemand anders in het magazijn is, dus als er een collega is dan blijven de deuren dicht, de fles water blijft onaangeroerd en de lichten blijven aan of uit.
Dus dan begin ik te denken dat ik het me allemaal inbeeld en stilletjes aan gek aan het worden ben en op den duur weet je het gewoon niet meer.
Een collega van me vroeg me een tijdje geleden of ik al naar 'The Conjuring' was gaan kijken, ik zeg van wel, maar dat ik het echt een flauwe film vind. Had er echt veel meer van verwacht. En we waren er een beetje over bezig en ineens zegt ze 'Er zijn mensen die hier vroeger gewerkt hebben die zeggen dat het hier spookt'. Ik stond eventjes aan de grond genageld. Ik heb haar niets verteld van alles wat ik had meegemaakt en ineens zegt ze zoiets....

Ik dacht, zolang het op het werk blijft, goed. Ik ben toch nooit zo vaak alleen.
Maar een paar weken geleden is het hier thuis ook gebeurd.
Het licht in de keuken gaat continue aan en uit, ondanks dat we al nieuwe lampen zijn gaan halen. Het licht begint te knipperen als ik in de keuken bezig ben of valt ineens uit en als m'n vriend het licht dan aandoet werkt dat perfect, maar als ik dat doe niet.
En vorige week stond ik te koken, het licht begint weer te knipperen, de katten beginnen heel erg vreemd te doen (keken naar buiten en stonden daar beiden met ontplofte staart en deden heel vreemd terwijl er niets was) en ik voel ineens in m'n nek een ijskoude plek.
Precies of iemand met z'n ijskoude vinger in m'n nek getikt had.
Dat moment springt de radio gewoon op een andere zender, terwijl die op de frigo staat en ik of m'n vriend of de katten er niet aan geweest zijn. Ik loop naar de living en als ik terug kom staat de radio gewoon weer op de juiste zender.
De radio heeft dit nog 2 x gedaan en beiden waren momenten dat er niemand aangekomen is.
En dan als kers op de taart begin ik dingen te horen, vooral heel luid 'Hallo!' , 'Goeiedag!' Terwijl er niemand is, of niemand iets gezegd heeft en schimmen te zien. Ik weet dat als je je hoofd snel draait je sowieso een zwarte schim in je ooghoek ziet, foutje van de ogen denk ik.
Maar ik zie echt precies mensen achter me voorbij lopen of naast me staan en als ik dan kijk is er niets.

Ik zeg dit niet allemaal omdat ik aandacht zoek, maar ik moet het eventjes van me afschrijven en ik ben eigenlijk ten einde raad.
Ik zoek achter alles een logische verklaring, maar ik kan echt achter bijna niets meer een logische verklaring vinden, buiten dan het feit dat ik denk dat ik volledig gek aan het worden ben.

Ik heb het gisteren allemaal tegen m'n vriend verteld, want ik durfde het tegen niemand zeggen. Maar toen ik gisteren die 2 heb gezien zijn een beetje de stoppen doorgeslagen.
M'n vriend is ook heel geïnteresseerd in die dingen, maar hij zei ook dat achter alles een logische verklaring zat. En ik zou hem heel erg graag willen geloven, maar ik kan geen logische verklaringen meer vinden. En je kan dat natuurlijk moeilijk geloven tot je het zelf hebt gezien.
Ik ga nu met hem in oktober naar de para-astro beurs. Ik weet dat ik daar heeeeeel erg veel kwakzalvers zal aantreffen, maar een mens moet ergens beginnen nietwaar?
Ik wil nu gewoon z.s.m. de raad krijgen van iemand die er wat meer ervaring mee heeft, want ik weet echt niet meer wat te doen.

Kennis van me heeft een vriendin die medium is en ik heb haar ook gecontacteerd voor een reading.
Zij vraagt eigenlijk geen geld, dus het is haar niet om de inkomsten te doen en dat is voor mij al een goed teken.

Ik ben ook aan het denken om een afspraak bij de psy te maken en alles uit te leggen. Maar ik heb schrik dat die mij allerhande medicatie gaat toedienen of een ziektebeeld op me gaat plakken. Ik ben sowieso al tegen medicatie, dus als het niet hoognodig is dan neem ik niets. En ik heb geen zin om al die chemische rommel in m'n lichaam te hebben.

Dus als er iemand al ervaring heeft gehad met zulke dingen, dan hoor ik het heel graag.
Ik wil niet bij een of andere kwakzalver terecht komen die mij heel algemene antwoorden geeft en me dan belachelijk veel geld gaat vragen.

Time spent with cats is never wasted

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 24 september 2013 - 10:42

Ik ben er zelf ook wel mee bezig. Kan niet zeggen of het bestaat of niet. Daarvoor weet ik zelf dat ik helemaal niets weet. Maar van wat ik online al gelezen heb, is het belangrijk te weten dat als het inderdaad zo is dat er iets is, je vooral niet bang bent. Gemakkelijk gezegd natuurlijk. Ik kan het eigenlijk niet goed uitleggen. Misschien is een spiritueel forum wel de plek waar ze je kunnen helpen.
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 24 september 2013 - 10:48

Ik probeer ook altijd te denken dat het 'iets' goeds is, maar dat is niet zo makkelijk. Want eerlijk gezegd, it freaks me out.
Ja misschien is het wel interessant om me op zulk een forum aan te melden.
Al vrees ik dat daar ook veel mensen gaan zitten die alles beter lijken te weten en reclame gaan maken voor vanalles en nog wat.

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 24 september 2013 - 10:58

goh ik heb gemerkt dat ze vooral gewoon advies geven. Zo heb ik gelezen dat je een entiteit altijd kan vragen om weg te gaan. Nu ben ik eigenlijk zelf wat gaan zoeken omdat ik de voorbije maanden af en toe mijn naam hoor fluisteren, op de bus, op school enz. nu probeer ik wel zo objectief mogelijk te blijven en er een "logische" verklaring aan te geven. maar ik moet zelf ook aanvaarden dat ik gewoon niet alles weet en dat zoiets altijd mogelijk kan zijn. Als het moet zijn, zal ik het uiteindelijk wel weten, veronderstel ik.
Misschien is het voor jou gewoon tijd om te kunnen aanvaarden dat er wel entiteiten zijn, maar dat ze daarom niet kwaadaardig zijn. Je zegt dat je veel horrorfilms ziet en ja de dingen die daar in voorgesteld worden zijn per definitie altijd slecht. Dat beinvloedt wellicht ook jouw beeld hiervan
Geplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 24 september 2013 - 11:03

Klinkt inderdaad heel eng allemaal.
Ik ben ook iemand die zelf eigenlijk altijd gewoon naar de logische verklaring zoekt.
Sommige dingen zoals de lichten die knipperen en vanzelf aan en uitgaan, lijken me nog redelijk normaal logisch te verklaren. Hier thuis hebben we ook zowel in de keuken als in de eetkamer lichten die soms knipperen, vanzelf uitgaan, vanzelf weer aangaan, opeens harder en zachter schijnen. En dat is gewoon iets met onze elektriciteit aan die lichten. Dus lampen vervangen helpt niet omdat het de elektriciteit erachter is die ervoor zorgt.
Ook bvb de radio zou nog gewoon een teken kunnen zijn dat de radio stuk is, vind ik. En de katten die geschrokken zijn van een spinnetje of iets kleins dat je niet(meer) ziet.

Maar sommige dingen zoals die fles en dat je mensen hoort, kunnen natuurlijk niet zo makkelijk logisch verklaard worden.
Je moet er wel rekening mee houden dat eens je daarop begint te letten dat je je sneller dingen inbeeldt. Is wat onduidelijk gezegd, maar ik bedoel bvb toen mijn kat vermist was. Overal en overal zag ik haar opeens. Vooral in mijn ooghoeken, maar ook gewoon als ik wandelde zag ik overal een rood met witte kat in. Terwijl dat dan uiteindelijk iets anders bleek te zijn. Ik had ook altijd het gevoel dat ik haar hoorde miauwen. Terwijl andere mensen dan niets gehoord hadden. Uiteindelijk bleek ze ook gewoon bij mensen in de buurt te zitten.
Maar ik bedoel dus dat eens je je erop focust sneller dingen gaat zien als weer iets verdachts en dat je perceptie misschien wel vervormt. Maar ik geloof wel dat je dit niet gewoon verzint. Dus het lijkt mij inderdaad ook heel eng en ik hoop dat iemand je daarbij kan helpen.

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 24 september 2013 - 11:10

Bekijk berichtLilia2055, op 24 september 2013 - 10:58, zei:

goh ik heb gemerkt dat ze vooral gewoon advies geven. Zo heb ik gelezen dat je een entiteit altijd kan vragen om weg te gaan. Nu ben ik eigenlijk zelf wat gaan zoeken omdat ik de voorbije maanden af en toe mijn naam hoor fluisteren, op de bus, op school enz. nu probeer ik wel zo objectief mogelijk te blijven en er een "logische" verklaring aan te geven. maar ik moet zelf ook aanvaarden dat ik gewoon niet alles weet en dat zoiets altijd mogelijk kan zijn. Als het moet zijn, zal ik het uiteindelijk wel weten, veronderstel ik.
Misschien is het voor jou gewoon tijd om te kunnen aanvaarden dat er wel entiteiten zijn, maar dat ze daarom niet kwaadaardig zijn. Je zegt dat je veel horrorfilms ziet en ja de dingen die daar in voorgesteld worden zijn per definitie altijd slecht. Dat beinvloedt wellicht ook jouw beeld hiervan
Ik kijk inderdaad veel van die films. Ik denk dat we zowat alle films hebben gezien waarin een slechte entiteit komt en we kijken ook elke zondag Super Natural.
Er komen natuurlijk ook veel engelen en goede entiteiten in voor, maar bij die serie heeft alles wat goed is toch ook een slecht kantje. Zo zijn de Engelen bv echte eikels.
Ik probeer ook zo objectief mogelijk te zijn, maar bij sommige dingen lukt dat niet meer. Gewoon omdat je er zo hard op letten er toch dingen gebeuren die je niet kan verklaren.
Ik denk wel dat dit de reden is dat als er 'iets' is dat ik automatisch denk dat het slecht is, terwijl dat (hopelijk) niet zo is.

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 24 september 2013 - 11:15

Bekijk berichtSyntara, op 24 september 2013 - 11:03, zei:

Klinkt inderdaad heel eng allemaal.
Ik ben ook iemand die zelf eigenlijk altijd gewoon naar de logische verklaring zoekt.
Sommige dingen zoals de lichten die knipperen en vanzelf aan en uitgaan, lijken me nog redelijk normaal logisch te verklaren. Hier thuis hebben we ook zowel in de keuken als in de eetkamer lichten die soms knipperen, vanzelf uitgaan, vanzelf weer aangaan, opeens harder en zachter schijnen. En dat is gewoon iets met onze elektriciteit aan die lichten. Dus lampen vervangen helpt niet omdat het de elektriciteit erachter is die ervoor zorgt.
Ook bvb de radio zou nog gewoon een teken kunnen zijn dat de radio stuk is, vind ik. En de katten die geschrokken zijn van een spinnetje of iets kleins dat je niet(meer) ziet.

Maar sommige dingen zoals die fles en dat je mensen hoort, kunnen natuurlijk niet zo makkelijk logisch verklaard worden.
Je moet er wel rekening mee houden dat eens je daarop begint te letten dat je je sneller dingen inbeeldt. Is wat onduidelijk gezegd, maar ik bedoel bvb toen mijn kat vermist was. Overal en overal zag ik haar opeens. Vooral in mijn ooghoeken, maar ook gewoon als ik wandelde zag ik overal een rood met witte kat in. Terwijl dat dan uiteindelijk iets anders bleek te zijn. Ik had ook altijd het gevoel dat ik haar hoorde miauwen. Terwijl andere mensen dan niets gehoord hadden. Uiteindelijk bleek ze ook gewoon bij mensen in de buurt te zitten.
Maar ik bedoel dus dat eens je je erop focust sneller dingen gaat zien als weer iets verdachts en dat je perceptie misschien wel vervormt. Maar ik geloof wel dat je dit niet gewoon verzint. Dus het lijkt mij inderdaad ook heel eng en ik hoop dat iemand je daarbij kan helpen.
Wel ja ik dacht ook dat de elektriciteit gewoon slecht was, maar het is echt enkel in de keuken en we hebben de bedrading nagekeken, maar er is niets te zien.
En de rest van de lichten werkt gewoon perfect. De radio is al wel oud, maar die werkt eigenlijk nog perfect en ik zou niet direct kunnen verklaren waarom die zo vreemd begint te doen, buiten dan idd het feit dat hij aan het verslijten is.
De katten die zo vreemd doen, ik dacht eerst dat ze een andere kat hadden gezien, maar ik heb alle lichten op het koertje aangedaan en er was niets te zien. En beiden waren naar een punt op de muur aan het staren voor een tijdje. En daar was echt niets te zien. Als het een spin zou geweest zijn dan zou ons Nekko niet naar dat ene punt zijn blijven kijken als dat insect ergens anders naartoe zou zijn gekropen. Het zijn allemaal van die stomme dingen die logisch verklaard kunnen worden op bepaalde momenten, maar laat ze allemaal samen vallen en ik snap er niets meer van.
En ja als je zo van die dingen begint te denken dan wordt je er echt op geconditioneerd en dan kun je niets anders meer denken/zien.
Maar als je dan zo van die dingen zoals die fles meemaakt dan ga je toch serieus twijfelen of je je het allemaal wel inbeeld.

alas&emeth
alas&emeth
  • 498 berichten

#8 Geplaatst 24 september 2013 - 11:28

Wauw creepy.ik zou zelf enorm veel schrik krijgen,vooral ook omdat ik teveel horror kijk.
Ben vroeger zelf veel met van die dingen bezig geweest,en ook regelmatig naar readings geweest.

Ik hoop dat het aftellen op een blijde gebeurtenis bedoelt is.Ken je trouwens de achtergrond van de woning? Mss dat er iets gebeurt is..
soft kitty,warm kitty,little ball of fur
happy kitty,sleepy kitty,purr purr purr :)

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 24 september 2013 - 11:32

Bekijk berichtalas&emeth, op 24 september 2013 - 11:28, zei:

Wauw creepy.ik zou zelf enorm veel schrik krijgen,vooral ook omdat ik teveel horror kijk.
Ben vroeger zelf veel met van die dingen bezig geweest,en ook regelmatig naar readings geweest.

Ik hoop dat het aftellen op een blijde gebeurtenis bedoelt is.Ken je trouwens de achtergrond van de woning? Mss dat er iets gebeurt is..

Ik hoop ook echt dat het een aftelling is naar iets leuks.
Maar ik heb enorm veel schrik omdat ik denk dat het aftellen naar een einde is, mijn einde wel te verstaan.
En de moment dat ik dit neerschrijf komt er ineens een geluid uit m'n laptop alsof iemand z'n neus snuit ofzo en onze Léon is ineens heel klaagelijk beginnen miauwen.
Terwijl KS het enige is dat openstaat op m'n laptop.
Godverdekke toch...

Ik heb geen weet van het verleden van dit appartement of van het gebouw van m'n werk.
En ik heb tot nu toe nog nooit een vreemd gevoel of iets dergelijks gehad hier thuis en we wonen hier toch al bijna 5 jaar.

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 24 september 2013 - 11:43

Maar een einde hoeft toch ook niet slecht zijn? Een einde is steeds het begin van iets nieuws. Ik denk dat het hebben van een negatief beeld over deze dingen je ze ook zo doet zien. Ik ben nu zelf al enkele maanden aan het "experimenteren" maar dan vooral ivm gidsen enz. En ik probeer steeds positief te blijven, ook al is het iets dat ik niet begrijp of kan verklaren en wat me in de eerste plaats doet schrikken.

En om het nu eens anders aan te pakken: het aftellen, zou dat ook niet kunnen zijn dat je onbewust aftelt naar je huwelijk en dat jullie dan samen een huisje kunnen kopen enz. Misschien ben je wel helemaal klaar met hoe je leven nu is en wil je echt beginnen aan het volgende hoofdstuk.
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 24 september 2013 - 11:50

Dat zou inderdaad heel goed kunnen, maar ik vraag me dan wel een beetje af waarom het nu al op 2 staat en vorig jaar nog op 10?
Ik hoop uit de grond van m'n hart dat het aftellen is naar iets leuks, een nieuw begin,...
Maar ergens zit die schrik zo ingeboezemd dat het aftellen is naar de dood.
Terwijl een nieuw begin veel en vee logischer zou zijn.

Ik ben inderdaad helemaal klaar met veel dingen en wil zo snel mogelijk getrouwd zijn en eindelijk echt een eigen leven opbouwen met m'n vriend in een woning die helemaal alleen van ons is.

Heb me net aangemeld op een spiritueel forum, hopelijk kan ik daar al wat raad verzamelen en mijn angst wat wegwerken.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#12 Geplaatst 24 september 2013 - 11:57

OMG hoe eng :s
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

alas&emeth
alas&emeth
  • 498 berichten

#13 Geplaatst 24 september 2013 - 11:59

En als je nu eens probeert te praten als je weer iets hoort? Zouden ze iets terugzeggen? Hoop dat je op het forum antwoorden kunt krijgen
soft kitty,warm kitty,little ball of fur
happy kitty,sleepy kitty,purr purr purr :)

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 24 september 2013 - 12:04

Bekijk berichtSteffie_G, op 24 september 2013 - 11:15, zei:

Wel ja ik dacht ook dat de elektriciteit gewoon slecht was, maar het is echt enkel in de keuken en we hebben de bedrading nagekeken, maar er is niets te zien.
En de rest van de lichten werkt gewoon perfect. De radio is al wel oud, maar die werkt eigenlijk nog perfect en ik zou niet direct kunnen verklaren waarom die zo vreemd begint te doen, buiten dan idd het feit dat hij aan het verslijten is.
De katten die zo vreemd doen, ik dacht eerst dat ze een andere kat hadden gezien, maar ik heb alle lichten op het koertje aangedaan en er was niets te zien. En beiden waren naar een punt op de muur aan het staren voor een tijdje. En daar was echt niets te zien. Als het een spin zou geweest zijn dan zou ons Nekko niet naar dat ene punt zijn blijven kijken als dat insect ergens anders naartoe zou zijn gekropen. Het zijn allemaal van die stomme dingen die logisch verklaard kunnen worden op bepaalde momenten, maar laat ze allemaal samen vallen en ik snap er niets meer van.
En ja als je zo van die dingen begint te denken dan wordt je er echt op geconditioneerd en dan kun je niets anders meer denken/zien.
Maar als je dan zo van die dingen zoals die fles meemaakt dan ga je toch serieus twijfelen of je je het allemaal wel inbeeld.

Ja inderdaad, het is natuurlijk ook meer de combinatie van al die dingen en dan ook de dingen die niet zo makkelijk logisch verklaard kunnen worden.
Bij de lichten is dat bij ons in huis ook maar op 2 plaatsen en al de rest werkt gewoon perfect, dus dat kan nog wel dat er alleen in de keuken iets mis is. Maar het is natuurlijk gewoon het feit dat dit bij alle andere dingen nog eens bij komt dat het eng maakt.

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 24 september 2013 - 12:06

Bekijk berichtalas&emeth, op 24 september 2013 - 11:59, zei:

En als je nu eens probeert te praten als je weer iets hoort? Zouden ze iets terugzeggen? Hoop dat je op het forum antwoorden kunt krijgen
Dat durf ik echt niet hoor :s
Als ik zoiets hoor of zie dan denk ik automatisch in mezelf 'Ik ben niet bang voor je! Hoepel op! Ga weg! Je kan mij niets maken!'

Maar misschien dat ik dat de volgende keer toch eens moet proberen als ik het durf. Al heb ik schrik om echt reactie te krijgen.