Spring naar inhoud

- - - - -

Kaarsjes

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 25 september 2013 - 09:04

Hoe doen jullie dat met de poezen?

Ik heb in de winter altijd kaarsjes aan om het binnen gezellig te maken, maar hoe gaat dat met de poezen?
Ik wil ook een brandertje met scentchips laten branden.

Enige tips?

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 25 september 2013 - 09:24

net zoals ik dus, kaarsjes in de lange winteravonden, héérlijk genieten...

ik riskeer het ook niet meer om kaarsen te branden waar de katten aankunnen! zo heb ik het geprobeerd op de salontafel als je in de zetel zit, maar dan ben je ff naar het wc of ff naar de keuken, en ze zitten al naast de vlam gefixeerd te kijken
dus vind ik het té gevaarlijk!

ik zet nu mijn kaarsen op de schouw (kunnen ze niet op) en op een hoge kast (waar ze ook niet op kunnen springen)
wel oppassen dat je er dan geen "opstapmogelijkheid" naast zet, zodat ze er toch nog geraken, zoals een kleiner meubel, stoel ofzo

wat ik ook van plan ben om te doen, is een heel mooi theelicht-houdertje op de muur hangen (khad eentje in de vorm van een soort geaderde bladvorm/ tak, maar met de verhuis is die nog niet terug aan het licht gekomen (als ik die een dezer vind maak ik er wel een foto van...)

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 25 september 2013 - 09:43

Hier gaan er enkel kaarsjes aan als Kali het niet kan zien. Kita doet er niets aan, maar Kali die Moet gewoon gaan kijken. Veel kaarsjes gaan er hier dus niet meer aan.
Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#4 Geplaatst 25 september 2013 - 09:48

Hier worden ze ook wat hoger gezet, of in een stolp dan komt cloe er ook niet aan
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 25 september 2013 - 10:03

Ik heb kaarsen in een glazen glas of ergens in en nog geen problemen ondervonden, ik laat ze wel nooit alleen.

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 25 september 2013 - 10:07

Hier ook geen problemen met kaarsjes. Ze staan op tafel, op de kast, op een koffer... Ze blijven er gelukkig af, misschien omdat ze de vlammen associëren met de vlammen van de gaskachel, daar blijven ze ook vanaf.
Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 25 september 2013 - 10:16

Mijne Winston heeft de gewoonte om naar de vlammen van kaarsjes te meppen dus hier staan ze ook goed afgeschermd zonder "opstapplaats"
Ik heb hier nu een sfeerhaard op bio-ethanol en die heb ik tot nu toe maar één keer laten branden onder strikte supervisie. Buiten wat nieuwsgierige blikken was er niets aan de hand. Die vlammen geven toch wat warmte af en ik veronderstel dat ze wel zo slim gaan zijn van er niet te dicht bij te komen zodra ze de warmte voelen. Maar zo'n haard is heel gemakkelijk aan- en uitgezet.

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 25 september 2013 - 10:29

Oh daar had ik nog niet aan gedacht. Ik vind kaarsjes supergezellig, dus hoop dat Mylo geen interesse heeft om ermee te gaan spelen ofzo
Mylo Banner

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 25 september 2013 - 11:12

Hier bijna nooit kaarsen. Ik vind het te lastig om iedere keer als je de kamer uitgaat (wc of zo) ze terug uit te doen;)

lientj
lientj
  • 1.154 berichten

#10 Geplaatst 25 september 2013 - 12:11

Mijn poezen kijken daar totaal niet naar :p en als ze binnen zijn in de winter liggen ze voor de kachel :p
Maar paar jaar geleden moesten we eens gaan eten met nieuwjaar bij mijn vriend zijn meme, er stonden 3 kaarsjes op tafel, en iedereen zat aan tafel, hun poes (toen nog kitten) kwam op de persoon naast me haar schoot zitten, maar verschoot opeens van iets en sprong de tafel op, met haar pootje in die kaars :( poes natuurlijk serieus verschoten, overal kaarsvet (mijn vriend heeft er zelf in zijn oog gekregen) gelukkig heeft poes er niets aan over gehouden, we hebben meteen haar pootje verzorgt, en sinds dien geen kaarsjes meer te zien daar

fieke0509
fieke0509
  • 1.122 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 25 september 2013 - 12:16

Zino is eens te dicht langs een kaars gelopen op het tv-meubel, nu gaat hij in een grote bocht er om heen.

Gelukkig brand haar niet, maar smeult dit alleen.  Heeft alleen twee dagen naar BBQ geroken :louche:

Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 25 september 2013 - 15:11

Heb het kaarsje met waxje wat hoger gezet, daar waar ze niet komt.
Maar in de winter gaat hier dagelijks de kachel aan, denk dat ze wel zal leren om daar af te blijven...

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 25 september 2013 - 18:40

Ik zet kaarsjes waar ik wil hoor. Ik ben zo iemand die haar ding nog wil kunnen doen (bv. kleding op stoel hangen, kaarsjes branden, plant zetten,...) zonder telkens angst te hebben voor de poezen.
Uiteraard branden er enkel kaarsjes als we thuis zijn, maar soms branden er in de keuken of living en ben ik boven.

Nog nooit geen probleem mee gehad. Als kitten vond Sloeber zo'n vlam fascinerend en Kiara heeft wel eens een haartje verbrand als kitten. Maar dat kwam door hare plumeau staart. Wel zetten we de kaarsjes niet op de rand van de tafel (zodoende dat wanneer Kiara gewoon voorbij loopt niet al 'prijs' heeft).
Maar voorts branden hier dagelijks lekker gezellig kaarsjes!

Carolientjee
Carolientjee
  • 133 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 02 oktober 2013 - 16:47

zalig kaarsen!! heb hier winter en zomer de kaarsen branden :p
De katten hier vinden het wel heel mooi om naar te kijken, en af en toe komen ze er ook wel wat kortbij maar dat is hun snel over :p
Ze hebben zich gelukkig wel nog niet verbrand!!
Kaarsen zijn hier nog niet echt een probleem.
Wierook daarentegen... haha