Spring naar inhoud

- - - - -

Demente kater -> is beter, foute diagnose?

• Log in om te reageren
60 reacties op dit onderwerp
Kims
Kims
  • 340 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 22 november 2013 - 09:31

De blaasonsteking is stukken beter, maar een nieuw probleem heeft de kop opgestoken.
Sinds vandaag blaast hij naar dingen die er niet zijn en heeft hij vaak een dikke staart . Daarstraks probeerde hij mij (of ja eigenlijk in het wilde weg) ook te krabben omdat het dekentje, waar hij normaal zot van is, te dichtbij kwam (ik nam het dekentje gewoon bij me terwijl hij op m'n schoot zat).
Met momenten ook een echt klaaglijk miauwen en behoefte doen buiten de bak.

Ik vrees dat ik toch moet gaan inzien dat hij 'op' aan het geraken is. Hem zo bang zien is eigenlijk ook maar niks :catsad
Ik kijk het nog een tijdje aan...

Die agressie is ook een van de symptomen van een demente kat als ik google, naar het schijnt komt er een punt dat ze je niet meer herkennen. Zover wil ik het eigenlijk niet laten komen, want dan moet ik hem in angst laten gaan. :|
Geplaatste afbeelding

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#32 Geplaatst 22 november 2013 - 11:31

vind het heel erg, ik hoop voor jullie dat je nog even kan genieten van hem en hij van jullie.
Een geliefd katje opgeven is altijd heel erg. dikke knuffel

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#33 Geplaatst 22 november 2013 - 11:53

Dat hele proces hebben wij destijds doorgemaakt met de hond. Ik denk dat je op een bepaald punt zelf zal aanvoelen dat je het niet meer ok vindt, bij ons was dat toch zo.  Ik hoop dat je tot dan nog mooie momentjes met je katje hebt, het is duidelijk dat je er heel erg van houdt en vice versa :hug:

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#34 Geplaatst 22 november 2013 - 15:20

Wat jammer om te lezen. Sterkte! :hug:

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#35 Geplaatst 22 november 2013 - 17:58

Jammer dat het weer minder goed gaat...
Dat van agressief en niet meer herkennen, is bij ons nooit gebeurd. Moet idd moeilijk zijn om aan te zien...
Veel succes!
Those who don't believe in magic, will never find it

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#36 Geplaatst 23 november 2013 - 11:20

Jammer dat het met die blaasontsteking niet is opgelost. Waarschijnlijk is daar dan inderdaad het punt om het te laten gaan, hoe moeilijk dit ook is. Maar dat is iets wat jullie zelf moeten beslissen, dat is echt elk voor zich hé. Veel sterkte en moed ! :hug:

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#37 Geplaatst 23 november 2013 - 15:05

De vraag is of hij naast de bak plast omwille van de blaasontsteking of omwille van de dementie?
In elke geval, veel sterkte.

Ik denk dat je idd niet enkel moet zien hier naar lichamelijk lijden, maar ook geestelijk. Als hij zomaar stress heeft omdat hij de omgeving niet meer kent. Dat lijkt me ook vreselijk.

Dit is echt geen makkelijke beslissing waar je voor staat, maar je zal zelf wel merken als het teveel wordt. Goed eten en drinken, is een ding, levenskwaliteit is ook een ander belangrijk ding.

Ik vind dit echt heel erg voor je want dit is veel moeilijker om te beslissen dan wanneer je een kat echt ziet pijn lijden. Veel sterkte.

Bewerkt door wea, 23 november 2013 - 15:08.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Kims
Kims
  • 340 berichten
  • 2 katten

#38 Geplaatst 25 november 2013 - 11:24

Hallo! Had dit niet verwacht, maar het gaat terug stukken beter! Hij heeft geen dikke staart meer gehad, ook lijkt hij alerter en hij hoort precies ook terug beter. Eerst reageerde hij niet als we iets riepen, nu terug wel. En hij springt terug de zetel op! Volgens mij komt dat ook wel door die spuit, geeft toch een boost ofzo. Zullen zien hoe het is als deze helemaal uitgewerkt is. Dus ben wel blij, we zullen zien hoelang hij zo blijft maar hou wel in mijn achterhoofd dat een terugval snel kan gebeuren.

Zijn kamp is intussen afgebroken en hij heeft (nog) niets naast de bak gedaan. Ook overgeven heeft hij niet meer gedaan.

Geplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#39 Geplaatst 25 november 2013 - 12:13

:duim: :duim: :duim: :duim:

Kims
Kims
  • 340 berichten
  • 2 katten

#40 Geplaatst 25 november 2013 - 22:24

Lieve dames, ik heb jullie raad nodig...

Ik wil al heel lang een maine coon, heb hier ook al ooit topics over geopend. Liefst wil ik een grijze of bruine tabby kater.Ik ben nu zo'n twee jaar bezig met uitzoeken welke cattery geschikt is en ook relatief dichtbij zodat ik kan bezoeken. Ik ben daarbij op 2 catteries uit gekomen maar eentje daarvan heeft nu al even geen kittens meer gehad. De andere heeft pas een nestje gekregen en er zit een katertje bij én de kleur die ik wil.

Ik heb altijd geroepen dat er geen nieuwe komt zolang Misty er nog is, maar nu begin ik te twijfelen. Mijn broer zei me dat ik niet zo halstarrig moet vasthouden aan het idee van geen 2 tegelijk omdat ik niet weet hoelang het nog duurt eer er nog eens kans zich voordoet. Heb er eens goed over nagedacht en ik denk dat hij gelijk heeft.

Dit katertje zou ik wsl pas in februari krijgen, wie weet is Misty er dan al niet meer. Hopelijk wel natuurlijk, maar zouden ze dan niet kunnen samenleven? Vroeger had hij schrik van de buurkatten maar nu registreert hij die precies niet eens meer.

Wie heeft hier ervaring mee? Doe ik hem niet tekort?

Het is gewoon zo dat ik me een stuk gelukkiger voel nu ik weet dat dat katertje een mogelijkheid is. Ik heb eem heel zwaar jaar achter de rug en het is een mooi lichtpunt zeg maar. Ik moet er ook niet aan denken om een jaar katloos te zijn moest Misty er opeens niet meer zijn.

Ik post dit hier, omdat jullie weten hoe de situatie is en hoeveel ik geef om Misty. Dus ik denk dat jullie me mss zullen begrijpen :hug

Geplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#41 Geplaatst 26 november 2013 - 12:17

Ik zou je graag helpen, maar bij deze echt geen raad geven. Er zullen waarschijnlijk evenveel voors als tegens komen... En uiteindelijk weet je het maar als het zover is hé.

Dus ja, 't niet gemakkelijk hé ;)
:hug:

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#42 Geplaatst 27 november 2013 - 18:52

Ja, idd, er zijn idd zowel voors als tegens he...

Grootste nadeel is, denk ik, dat je hem op deze leeftijd en in deze toestand (hoewel het nu terug beter gaat) nog extra stress bezorgt. Er lijkt me nog een verschil te zijn tussen de buurtkatten niet meer registreren en zelf met een nieuwe kat moeten samenwonen.

Maar ik snap wel dat het moeilijk is om nee te zeggen tegen een klein katertje waar je al lang op hebt moeten wachten.

Als je het toch doet, zou ik het toch goed voorbereiden. Want vind wel dat de kat die je nu hebt voorgaat op een katje dat er nog moet bijkomen (maar dat is mijn mening).
Those who don't believe in magic, will never find it

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#43 Geplaatst 27 november 2013 - 19:04

jee wat een verhaal en wat een zorgen zeg!

met een demente kat heb ik niet geleefd, daar kan ik niet veel over zeggen. Maar ik heb wel een mening over het plaatsen van een kitten bij een demente kat ;)

en heel eerlijk? ik zou bij een demente kat geen kitten plaatsen. Je geeft aan dat het misschien zo is dat Misty er niet meer is tegen dat je kitten zou komen, maar voor hetzelfde geld is Misty er dan toch nog. En dan vind ik het persoonlijk een heel groot risico dat je neemt.

Uiteindelijk moet je het natuurlijk zelf beslissen, alleen jij kan die beslissing nemen. en ik wens je sterkte met het maken van die beslissing. niet makkelijk

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Kims
Kims
  • 340 berichten
  • 2 katten

#44 Geplaatst 27 november 2013 - 19:55

De dingen die jullie zeggen zijn uiteraard ook door mij heen gegaan. Mijn vriend stelt voor om een van onze slaapkamers in te richten voor het kitten zodat we het kennismaken heel traag kunnen laten verlopen. Heb al gelezen over geur op elkaar overbrengen, niet teveel aandacht geven aan de nieuwe, etc. En moest het niet goed lukken heeft het kitten nog altijd zijn kittenkamer + bovenverdieping.

Een buurtkat is idd niet hetzelfde, maar laatst stond ook de hond van mijn vriend in de living (nooit eerder binnen geweest) en die hond is 1 meter hoog... Zelfs daar reageerde hij niet op... Hij loopt nu terug tevreden rond eigenlijk :cat Vraag me wel af hoe dat over een week gaat zijn, want dan is zijn spuit uitgewerkt en ik hoor van velen dat zo'n spuit net voor een grote opflakkering kan zorgen omdat daar vanalle boosts in zitten, is dat zo?

Sowieso gaat Misty voor, daar ben ik het mee eens.
En het is ook zo dat ik uiteindelijk zelf zal moeten beslissen en dat is inderdaad niet gemakkelijk. Ik ben vooral heel bang om in een katloos huis te zijn en dan sneller met een katje in zee te gaan van een fokkerij die ik eigenlijk minder vind omdat ik niet tegen de stilte in huis kan. Heb de aankoop van een kitten altijd als een rationele beslissing gezien, maar ken mezelf, als de emoties hoog oplopen als Misty er eenmaal niet meer is...

Desondanks is de beslissing nog niet gemaakt. Zaterdag ga ik naar het kitten kijken en hopelijk weet ik dan diep vanbinnen welke keuze ik wil maken.

Ik wil jullie alvast bedanken voor het meedenken en voor de eerlijke maar tegelijkertijd zeer respectvolle reacties. Ik apprecieer dit echt.
:hug

Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#45 Geplaatst 27 november 2013 - 22:51

Als ik heel eerlijk ben, deel ik ook de mening van Ginnie.

Ik weet wat je doormaakt. Ik heb hetzelfde voorgehad. Ik zou een kat erbij nemen, wist welke, was ze al gaan bezoeken....

Maar toen kreeg James een zware allergie aanval en we wisten ook niet wat er met Zelda scheelde.

Ja, ik heb traantjes gelaten. Maar als ik eerlijk was, wist ik het ook wel.

Ondertussen een aantal jaar verder. En nu is er wel roosje bijgekomen

Nu, ik ken je kat niet. Dus ik kan je alleen maar mijn verhaal vertellen. Maar elke kat bij is stress, elke verandering is stress....

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...