Spring naar inhoud

- - - - -

Demente kater -> is beter, foute diagnose?

• Log in om te reageren
60 reacties op dit onderwerp
Kims
Kims
  • 340 berichten
  • 2 katten

#46 Geplaatst 28 november 2013 - 08:45

Wea, heb je dan ook een tijdje zonder kat gezeten?

De meesten zeggen er zijn voor en tegens, maar eigenlijk lees ik alleen maar tegens momenteel.
Als ik de twee opinies zou lezen zou het wat makkelijker zijn, nu lijkt het alsof men er unaniem tegen is?

Ik ben er zelf nog niet uit. Ga sowieso wel alles eerlijk uitleggen bij de fokker.
Verder hoop ik wel dat moest ik er mee doorgaan, dat jullie me evengoed zullen steunen en zullen helpen om alles in goede banen te laten verlopen. :oops:

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#47 Geplaatst 28 november 2013 - 18:43

Natuurlijk kims, als kiest om toch een kitten in huis te nemen dan zul je hier alle steun krijgen hoor.

Kijk, het voordeel is eigenlijk dat je straks je droom kitten in huis zou hebben, en je niet meteen een leeg huis hebt mocht het tijd zijn voor je kater om te gaan. Dat je je liefde en verdriet kunt delen met je kitten.

Voor jou zie ik de voordelen wel. Alleen voor je kater niet. Vandaar mijn opmerking dat ik er persoonlijk niet voor zou kiezen ;)

Als je er wel voor kiest dan zou ik inderdaad doen wat je vriend aangeeft. De twee niet direct bij elkaar zetten maar heeeeeeeeeeeeel langzaam introduceren. mocht de kater nog zieker worden dan kun je zelfs overwegen om ze helemaal niet te introduceren.
laat je oude man het tempo aangeven. Raakt hij te zeer in de war of te zeer gestressed, dan zou ik het introduceren helemaal achterwege laten.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Kims
Kims
  • 340 berichten
  • 2 katten

#48 Geplaatst 28 november 2013 - 19:29

Hoi Ginnie, bedankt, dat is fijn om te weten :rub:

Ja had er ook al aan zitten denken om het introduceren achterwege te laten moest het te erg worden.
Ik ben de voorbije maanden iedere dag thuis geweest maar het zou kunnen dat ik binnenkort terug aan het werk ben, dan zal dat wel wennen worden voor hem. Dat is dus het enige voordeel dat ik voor Misty zou kunnen bedenken moest het toch klikken, dat hij dan een maatje heeft voor overdag.

En dan nu even een update over Misty:
Hij doet het heel goed. Loopt ook rond alsof hij geen artrose heeft, daarom denk ik wel dat er een soort pijnstiller in die spuit zat. Eind deze week zou de spuit uitgewerkt zijn. Ook lijkt hij niet meer dement, hij heeft niet meer tegen de muur gemiauwd, niet meer overgegeven, niet meer naast de bak gedaan, etc.
Ik vraag me dus af of het echt dementie was en niet eerder die verwardheid die bij blaasontstekingen optreedt? En dat hij die ontsteking al langer had dan we dachten?

Hij is ook heel lief tegen iedereen, geen dikke staart meer gehad, komt veel knuffelen en slapen op schoot.

Geplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#49 Geplaatst 28 november 2013 - 21:09

:hug: :hug: :hug: :hug:

Het is allemaal zo moeilijk hé

sandrake
sandrake
  • 634 berichten
  • 3 katten

#50 Geplaatst 28 november 2013 - 21:19

als hij echt dementie heeft, gaat dat niet opeens weg he, wel ups en downs met steeds langere downs en minder ups...Hopelijk is deze diagnose dus verkeerd geweest?
En mss kan je het kittentje introduceren als het goed gaat met hem, maw als hij weer een up-moment heeft...

Kims
Kims
  • 340 berichten
  • 2 katten

#51 Geplaatst 28 november 2013 - 23:48

Dank jullie voor de lieve reacties :hug:

Ja hoop nu ook dat de diagnose verkeerd was, maar denk dat er pas echt veel van kan zeggen als de spuit uitgewerkt is. Mss dat dat toch wat symptomen onderdrukt? Moest het gedrag terugkomen ben ik alleszins dankbaar voor de fijne dagen die we nu nog gehad hebben.

En als hij goed blijft gaat het mss idd makkelijker worden om een kitten voor te stellen.

Bewerkt door Kims, 28 november 2013 - 23:50.

Geplaatste afbeelding

Kims
Kims
  • 340 berichten
  • 2 katten

#52 Geplaatst 02 december 2013 - 08:56

Hallo allemaal,

Het gaat intussen nog steeds heel goed met Misty. Hij heeft eigenlijk geen enkele demente actie meer gedaan, vraag me dus af of het niet allemaal door blaasontsteking gekomen zou zijn en dat hij die al langer had dan we dachten.

Zaterdag ben ik naar het kitten gaan kijken en na er een nachtje over geslapen te hebben, hebben we besloten om hem te reserveren.
Hij was prachtig, z'n kleuren exact zoals ik ze wilde, een katertje en bij een fokkerij die niet té ver is.
Ik ben erg blij en hoop dat het allemaal goed gaat gaan met Misty. Zoals hij nu rondloopt vermoed ik van wel en anders krijgt hij een kittenkamer.

Ik zal binnenkort een thread beginnen bij de Maine Coons over George! Dan kunnen jullie hem mee zien opgroeien.
Moest ik raad nodig hebben bij het introduceren, meld ik me, maar ik weet nu toch een paar stappen die ik moet volgen om het in goede banen te leiden. :rub:

Hieronder al 2 foto's van hem, hij had de grootste oren van het nest en al pluimpjes erop :loveshower:

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_0876.JPG
  • IMG_0880.JPG

Geplaatste afbeelding

Tvef
Tvef
  • 1.175 berichten
  • 2 katten

#53 Geplaatst 02 december 2013 - 09:23

oh wat een mooike met die pluimeoortjes

sandrake
sandrake
  • 634 berichten
  • 3 katten

#54 Geplaatst 02 december 2013 - 13:18

Oh wat een snoetje, fijn dat je hem erbij kan nemen!

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#55 Geplaatst 02 december 2013 - 18:56

Schattig beestje!
Hopelijk lukt het met Misty en worden ze goede vriendjes (of tenminste, elkaar verdragen)

Kims
Kims
  • 340 berichten
  • 2 katten

#56 Geplaatst 24 december 2013 - 10:03

Met deze kerstdagen nog eens een goed nieuws post! Misty doet het nog steeds uitstekend! Het is precies alsof hij aan een tweede jeugd begonnen is. Hij springt terug de zetel op, springt terug bovenop zijn krabpaal of zit zijn klauwen te scherpen en kijkt dan naar me met een 'kijk mij!' :lachen:  

Zijn vacht glanst terug mooi, hij komt terug knuffelen en op schoot slapen. Kortom, helemaal terug de oude, ik herken hem tenminste weer!

Enige wat hij soms nog doet is 's morgens miauwen, maar dat is niet erg (zo rond 8u). Overdag klaaglijk miauwen doet hij niet meer.
Die spuit moet nu natuurlijk al lang uitgewerkt zijn, dus volgens mij heeft hij nooit dementie gehad, maar een lang aanslepende blaasontsteking met alle symptomen van dien. Wel erg dat we niet eerder door hadden wat er aan de hand was, alle symptomen duidden op dementie (zo ook de DA) en er was niets dat erop wees dat hij blaasontsteking had... Tot hij dus naast de bak begon te plassen. Ik denk wel dat hij die periode echt pijn moet hebben gehad, zo jammer dat ze niet kunnen zeggen wat er aan de hand is he...

We hadden nooit verwacht dat hij terug zo goed zou zijn en ik zie het nu ook veel beter zitten om George voor te stellen in februari.
Eerst in aparte kamers en dan stilletjes aan, aan Misty z'n tempo. Maar het komt wel goed denk ik :cat

Prettige feestdagen allemaal en een pootje van Misty :proost:

Geplaatste afbeelding

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#57 Geplaatst 24 december 2013 - 10:18

Wat een leuk nieuws!
Veel plezier en ik duim dat alles goed verloopt met George. :)

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#58 Geplaatst 24 december 2013 - 10:48

Super goed nieuws, ik duim dat het zo blijft!
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Kims
Kims
  • 340 berichten
  • 2 katten

#59 Geplaatst 24 december 2013 - 10:49

Bedankt! En bedankt Dorothea om op Misty te stemmen ;)
Geplaatste afbeelding

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#60 Geplaatst 24 december 2013 - 11:08

Bekijk berichtKims, op 24 december 2013 - 10:49, zei:

Bedankt! En bedankt Dorothea om op Misty te stemmen ;)
Och ja, ik heb er op gestemd omdat ik zo moest lachen toen ik de foto de eerste keer zag. :)