Spring naar inhoud

- - - - -

studentenkaart

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#1 Geplaatst 26 september 2013 - 10:54

Wat kan je doen met een studentenkaart?
Op de kunstacademie heb ik me er eentje aangevraagd, volgende week zou ik ze hebben.
Ze hebben daar gezegd dat je oa korting kan krijgen in musea en in sommige winkels maar welke weten ze dan niet.
Op internet  vind ik niks specifieks erover terug, ik vind alleen maar uitleg over bv studentenkaart van unief leuven en dat ze daar dan korting krijgen op de bus in de binnenstad en in studentrestaurant enzo
Jaren geleden was ik ingeschreven via afstandsonderwijs aan unief Gent en had ik toen ook een studentenkaart, ik weet dat ik toen korting kreeg in de pc winkel op software die ik kocht
Maar voor de rest zou ik dus niet weten in welke winkels je korting kan krijgen, ik zie dat ook nooit ergens uithangen
Moet je dat dan iedere keer je iets koopt in een winkel zelf vragen of je korting kan krijgen met je kaart of hoe zit dat?
In boekhandels zou je naar t schijnt ook korting krijgen?
En krijg je sowieso korting als je met de bus rijdt of toch nog niet?
Geplaatste afbeelding

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 26 september 2013 - 11:15

Ik heb geen idee of je kan opzoeken waar je allemaal korting kan krijgen. Mijn studentenkaart is nog geldig tot 2015 (ook al werk ik al twee jaar :ha ) en ik neem die studentenkorting wanneer ik dat zie uithangen: in de cinema, in de Urban Outfitters bijvoorbeeld hing dat eens omhoog (10% korting),... Maar ik vraag er nu wel niet specifiek achter als het niet omhoog hangt eigenlijk.
Sommige winkels hanteren wel een leeftijdsgrens dacht ik. Mijn vader heeft rechten gevolgd in avondschool en had ook zo'n studentenkaart, maar blijkbaar lachten ze vaak nogal eens als hij om die korting vroeg :evil:

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 26 september 2013 - 11:25

Ik heb mijn laptop en software gekocht met mn studentenkaart korting. :) Er gaat dan een klein percentage af. Ook vb in de kinopolis kan je een kortingspas aanvragen met die kaart. Ze hebben inderdaad vaak een grens van 25 jaar geloof ik. Ik viel er dus gelukkig nog net binnen. :)

Voor de bus hadden wij inderdaad ook korting met studentenkaart maar daar moest nog een formulier bij die ze van school uit gaven. Die 2 samen gaven dan recht op een heeeeeel mooie korting. Was wel aan de hogeschool, geen idee of zo een opleiding zoals jij doet de zelfde voordelen heeft.

Bewerkt door Eibhlin, 26 september 2013 - 11:27.

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#4 Geplaatst 26 september 2013 - 11:27

Ik denk dat je als pakweg 40-jarige niet meer met je studenkaart kan afkomen in de meeste zaken... Je kan het proberen maar ik vind het zelf toch wat raar dat je het 'studentenstatus' geniet omdat je bijvoorbeeld een cursus Engels volgt;

Bewerkt door Elena, 26 september 2013 - 11:28.

Nakthis
Nakthis
  • 1.321 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 26 september 2013 - 11:48

Meer en meer tegenwoordig. Ik ben 27 en krijg nog gewoon korting van de Kinepolis :)

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 26 september 2013 - 12:12

Ja mijn studentenkaart is ook nog altijd geldig terwijl ik toch al aan het werk ben :d. Is lekker handig als we eens een filmpje willen doen ofzo.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#7 Geplaatst 26 september 2013 - 12:12

Bekijk berichtElena, op 26 september 2013 - 11:27, zei:

Ik denk dat je als pakweg 40-jarige niet meer met je studenkaart kan afkomen in de meeste zaken... Je kan het proberen maar ik vind het zelf toch wat raar dat je het 'studentenstatus' geniet omdat je bijvoorbeeld een cursus Engels volgt;

Ik ben 43
Ik vind dat niet raar dat je op die leeftijd gebruik wil maken van je studentenkaart, ze zouden het niet geven als je er geen recht op had hé dus waarom zou ik die dan niet willen gebruiken...
Dat teken -en schildermateriaal kost allemaal serieus wat geld, zou al mooi zijn als er daar wat korting zou op gegeven worden maar waar wij er omgaan denk ik niet dat dat gedaan wordt
En voor den bus zou het ook wel goed zijn aangezien ik gebruik moet maken van de belbus om er s maandags te geraken
Indertijd toen ik korting kreeg op die software was ik ook al in de dertig en daar zeiden ze het zelf dat ik gebruik mocht maken van mijn studentenkaart als ik die had
Ik had die kaart toendertijd omdat ik ingeschreven was voor psychologie in unief Gent
Voor de andere opleidingen die ik volgde aan avondschool (volledig burotica opleiding) kreeg ik die kaart niet dus ik betwijfel dat iemand die een curususke engels gaat volgen dat gaat krijgen

Bewerkt door lathyrus, 26 september 2013 - 12:22.

Geplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten

#8 Geplaatst 26 september 2013 - 14:16

Ik weet niet hoe dat werkt met andere studentenkaarten, maar met die van mij krijg ik toch geen korting bij de bus denk ik. Ik heb alleen een aparte gratis buspas voor binnen Leuven.
Bij Kinepolis krijg je idd wel korting en ook bij aankoop van pc's en software en bij tijdschrift/krantenabonnementen zijn er vaak speciale regelingen voor studenten. Ook bij sommige musea en bezienswaardigheden, ook in het buitenland (maar dan vaak ook wel met een leeftijdslimiet).

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 26 september 2013 - 15:17

Kinepolis geeft korting, starbucks, panos dacht ik ook, in de Lucas denk ik ook dat je korting krijgt met je kaart
Enfin toen ik nog op school zat moest ik dat toch laten zien.
Misschien eens aan je mede studenten of leerkracht vragen?

Time spent with cats is never wasted

prittje
prittje
  • 4.655 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 26 september 2013 - 21:16

bij mijn nicht in de kapperszaak krijg je ook korting met een studentenkaart
misschien zijn er nog kappers die hieraan meedoen

:hart:Het geluk ligt in een klein mandje :hart:
Geplaatste afbeelding

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 26 september 2013 - 21:34

Bekijk berichtprittje, op 26 september 2013 - 21:16, zei:

bij mijn nicht in de kapperszaak krijg je ook korting met een studentenkaart
misschien zijn er nog kappers die hieraan meedoen

Oh ja da's waar, kappers doen dat ook vaak! Je zal er wel van kunnen genieten :thumb: