Spring naar inhoud

- - - - -

Kiala -> help!

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 27 september 2013 - 12:36

Mijn zus en ik verkopen tweedehands spullen en hebben al ontzettend vaak met kiala verzonden, tot nu toe allemaal zonder problemen. Maar nu is er dus iets gebeurt wat we nog niet hebben meegemaakt en ik weet niet goed wat ik nu het beste kan doen.
Dit is wat er gebeurt is:
Een mevrouw heeft spullen bij ons gekocht en wij hebben die via kiala verzonden.
Normaal krijgt de ontvanger een email van kiala als het pakket is aangekomen in haar kialapunt, maar wij houden dat altijd ook mee in het oog om zeker te zijn.
Op 10 september heb ik haar gemaild dat het pakket die dag in haar kialapunt was aangekomen. Diezelfde dag heb ik antwoord van die mevrouw ontvangen om mij te bedanken haar ervan op de hoogte te stellen.

Op 20 september zag ik tot mijn verbazing dat het pakket nog niet was afgehaald (mijn verbazing was vooral groot omdat de mevrouw in de dagen voor het pakket was aangekomen, mij een paar mails heeft gestuurd om te vragen of haar pakket er nog niet was en ze mij dus de indruk gaf dat ze het snel wilde afhalen). Ik heb haar toen dus nog een mail gestuurd om haar aan haar pakket te herinneren en erin geschreven dat ze voor 24 september het pakket moest afhalen, want dat het anders terug naar het sorteercentrum zou gestuurd worden. Ik heb toen ook nog eens de regels van kiala nagelezen en daar stond in dat kiala zelf ook een herinneringsmail stuurt, dus dat  betekent dat ze normaal 2 mails hierover gekregen moet hebben. Ik heb geen reactie ontvangen op mijn herinneringsmail

Vandaag (27 september) krijg ik volgende mail van haar:
Geachte,
Blijkbaar is mijn pakket nooit toe gekomen kan u soms informeren waar mijn pakket is a.u.b
Vriendelijke groeten,

Ik ga dus nog eens kijken bij mijn statussen en zie dat  het pakket op 24 september terug is gezonden naar het sorteercentrum omdat het niet is afgehaald en als laatste status op datum van gisteren staat er 'pakket onderweg naar kialapunt van de ontvanger'.

Vermits ik dit nog nooit heb meegemaakt weet ik niet of het pakket nu op weg is naar haar kialapunt of dat van mij en wat er nog gaat gebeuren... Heeft iemand hier ervaring mee? Of weet iemand hoe ik dit het beste kan oplossen?

Hier een print-screen van de statussen van het pakket:
Afbeelding2.jpg

Bewerkt door Farailde7, 27 september 2013 - 12:37.

Mylo Banner

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 27 september 2013 - 12:52

Ik zou gewoon eens bellen naar kiala, je hebt de code van het pakketje dus als je die doorgeeft, zullen zij wel kunnen kijken of er iets mis is gegaan :)
banner

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 27 september 2013 - 12:54

probleem is dat ik nergens een telefoonnummer van kiala vind :s. Enkel zo'n stom online contactformulier, maar daarbij weet je nooit wanneer ze gaan antwoorden.

Bekijk berichtLiz, op 27 september 2013 - 12:52, zei:

Ik zou gewoon eens bellen naar kiala, je hebt de code van het pakketje dus als je die doorgeeft, zullen zij wel kunnen kijken of er iets mis is gegaan :)

Mylo Banner

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#4 Geplaatst 27 september 2013 - 13:28

Het is inderdaad zo dat wanneer ze het niet tijdig afhaalt dit terug wordt gestuurd, en je krijgt inderdaad herinneringsmails.
Ik kon zo eens niet onmiddellijk om een pakje en heb toen nog naar het kialapunt gebeld om zeker te zijn dat het pakje niet zou worden teruggezonden, want die mails zijn overduidelijk, de schrik zat erin dat het al terug weg zou zijn in het kialapunt ;)

Gezien ze op de hoogte was van jou dat het pakket er was lijkt het mij maar logisch dat ze nu zelf het nodige moet doen om ervoor te zorgen dat het pakket toch bij haar toekomt. Ik vermoed ook dat ze nogmaals zal moeten betalen.
Het kan altijd zijn dat het emailadres foutief was en ze geen mails van kiala heeft ontvangen, maar ze heeft er blijkbaar wel 2 van jou gehad dus ze was duidelijk op de hoogte.

Heel lastig, ik hoop dat ze de schuld niet in jullie schoenen schuift

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 27 september 2013 - 13:34

Bekijk berichthilleke, op 27 september 2013 - 13:28, zei:

Het is inderdaad zo dat wanneer ze het niet tijdig afhaalt dit terug wordt gestuurd, en je krijgt inderdaad herinneringsmails.
Ik kon zo eens niet onmiddellijk om een pakje en heb toen nog naar het kialapunt gebeld om zeker te zijn dat het pakje niet zou worden teruggezonden, want die mails zijn overduidelijk, de schrik zat erin dat het al terug weg zou zijn in het kialapunt ;)

Gezien ze op de hoogte was van jou dat het pakket er was lijkt het mij maar logisch dat ze nu zelf het nodige moet doen om ervoor te zorgen dat het pakket toch bij haar toekomt. Ik vermoed ook dat ze nogmaals zal moeten betalen.
Het kan altijd zijn dat het emailadres foutief was en ze geen mails van kiala heeft ontvangen, maar ze heeft er blijkbaar wel 2 van jou gehad dus ze was duidelijk op de hoogte.

Heel lastig, ik hoop dat ze de schuld niet in jullie schoenen schuift

Bedankt voor je reactie! Dus als ik het goed begrijp is dat pakket dan nu terug op weg naar mijn kialapunt?

Ze was er inderdaad van op de hoogte en vind het dan ook nogal vreemd dat ze nu na meer dan 2 weken een mail stuurt om te zeggen dat het pakket nooit zou zijn aangekomen zijn :s.
Ik vrees ook dat als het pakket nu terug naar ons kialapunt op weg is, ik dus opnieuw 4 euro ga moeten betalen om het terug naar haar te sturen. Eigenlijk zou zij die 4 euro dan moeten betalen, maar of ze dat gaat willen doen???
Ik begrijp het echt niet, eerst zit ze de hele tijd mails te sturen om te vragen of we het geld al ontvangen hebben, wanneer haar pakket verstuurd wordt en of het nog niet aangekomen is (terwijl wij sowieso de gewoonte hebben om onze kopers van iedere stap op de hoogte te houden) en dan gaat ze het niet afhalen? :louche:
Mylo Banner

lientj
lientj
  • 1.154 berichten

#6 Geplaatst 27 september 2013 - 13:47

Ik heb hier eens gehad dat het pakket maar niet toekwam, ik heb toen via de vrouw van de dagbladhandel hun nummer gekregen dat zij gebruiken om naar kiala te bellen (daar krijg je teminste reactie) spijtig genoeg weet ik niet meer wat ik gedaan heb met dat nummer, anders gaf ik het je. Als je belt naar daar kan je vragen of het wel degelijk op dat punt terecht gekomen is, en kan je zeggen dat die vrouw gaan informeren is en dat het blijkbaar nooit toegekomen is.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 27 september 2013 - 13:58

Ik zou eerst met Kiala bellen om te checken of er iets is misgelopen en als dat niet zo is en als jij haar een mail gestuurd hebt om te zeggen dat haar pakje klaar ligt en zij heeft daar nog op geantwoord "bedankt om mij dat te laten weten" dan heb jij bewijs in handen en ik zou het pas weer opsturen als ZIJ 4 euro bijbetaalt

Bewerkt door *bonnie*, 27 september 2013 - 13:59.

Auryn
Auryn
  • 1.253 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 27 september 2013 - 14:38

Bekijk berichtFarailde7, op 27 september 2013 - 13:34, zei:

Bedankt voor je reactie! Dus als ik het goed begrijp is dat pakket dan nu terug op weg naar mijn kialapunt?

voor zover ik kan zien is het pakketje wel terug onderweg naar het kiala punt van de ontvanger, dus haar kiala punt.
Maar inderdaad, als er nieuwe verzendkosten moeten betaald worden, zijn die eigenlijk wel voor haar. Je hebt ze namelijk laten weten dat het pakketje was aangekomen. Dat zij het niet op tijd heeft afgehaald is jou schuld niet.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 27 september 2013 - 14:54

Bekijk bericht*bonnie*, op 27 september 2013 - 13:58, zei:

Ik zou eerst met Kiala bellen om te checken of er iets is misgelopen en als dat niet zo is en als jij haar een mail gestuurd hebt om te zeggen dat haar pakje klaar ligt en zij heeft daar nog op geantwoord "bedankt om mij dat te laten weten" dan heb jij bewijs in handen en ik zou het pas weer opsturen als ZIJ 4 euro bijbetaalt

Zoals ik hier boven al schreef, wilde ik wel naar kiala bellen, maar was er nergens een telefoonnummer te vinden ;)

Bekijk berichtlientj, op 27 september 2013 - 13:47, zei:

Ik heb hier eens gehad dat het pakket maar niet toekwam, ik heb toen via de vrouw van de dagbladhandel hun nummer gekregen dat zij gebruiken om naar kiala te bellen (daar krijg je teminste reactie) spijtig genoeg weet ik niet meer wat ik gedaan heb met dat nummer, anders gaf ik het je. Als je belt naar daar kan je vragen of het wel degelijk op dat punt terecht gekomen is, en kan je zeggen dat die vrouw gaan informeren is en dat het blijkbaar nooit toegekomen is.

Bedankt voor de tip!
Ik heb inderdaad naar het kialapunt van de koper gebeld. Zij hebben bevestigd dat de koper daar vandaag pas langs geweest is (veel te laat dus) en waren zo vriendelijk om mij het telefoonnummer van kiala te geven. Ik heb dan naar kiala gebeld en zij hebben mij gezegd dat het inderdaad naar het sorteercentrum gestuurd is, maar dat het nu opnieuw naar de koper haar kialapunt op weg zou zijn om een 2de keer te worden aangeboden.
Ze krijgt gelukkig dus blijkbaar een tweede kans. Ik heb dat nu allemaal naar haar doorgemaild en gezegd dat ik het nog eens mee in het oog zal houden. Hopelijk gaat ze het dan deze keer wel op tijd afhalen en komt het allemaal in orde.

Bedankt voor jullie tips en steun!! Ik hou jullie op de hoogte :)
Mylo Banner

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten

#10 Geplaatst 27 september 2013 - 20:47

Misschien is er een fout e-mailadres ingevuld en dat ze daarom de mails niet krijgt?
Verder is het dan wel vreemd inderdaad dat jij haar wel verteld hebt dat het pakketje was toegekomen en dat ze er dan zo lang niet is langsgeweest. Hopelijk gaat ze het nu wel gewoon op tijd afhalen.

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 23 oktober 2013 - 12:14

Dit verhaal is dus blijkbaar nog altijd niet gedaan. Ik heb haar toen op de hoogte gebracht dat het pakket terug onderweg was naar haar kialapunt. Ze heeft gezegd dat ze het ging in het oog houden. Vermits het pakket na een paar dagen volgens de site nog steeds niet was toegekomen heb ik terug naar kiala gebeld en die vertelde mij dat het pakket al was aangekomen. Dus terug gemaild naar die mevrouw dat het pakketje er was en of ze het aub deze keer zo snel mogelijk kon afhalen.
Mailtje teruggekregen dat ze het maandag ging afhalen en ze had met de winkel gebeld en die gingen het deze keer opzij houden tot ze het kwam afhalen. Daarna niks meer van gehoord, dus ik dacht dat het in orde was.
Ik had nu nieuwe pakketjes naar kiala gedaan, dus ging eens kijken op de site van kiala om te zien hoe het met de nieuwe pakjes staat. Zie ik bij dat oude pakketje staan: "Pakket ontvangen in het Kiala sorteercentrum. Kiala wacht op verdere instructies"

Die heeft dat dus blijkbaar weer niet afgehaald :gek: . Nuja, ik heb mijn best gedaan. Ze heeft 2 kansen gehad om het af te halen, de bal ligt nu in haar kamp...
Mylo Banner

fieke0509
fieke0509
  • 1.122 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 23 oktober 2013 - 13:34

Amai, wel erg frustrerend dit, niet?

Ik moet zeggen dat ik vaak bestel bij BOL.com en soms ook laat leveren via Kiala en dat dit bijna altijd goed gaat.  Wel één keer gehad dat een pakketje kwijt zou zijn en dat ik het opnieuw heb moeten bestellen.  2 weken later kwam het eerste pakketje wel aan in het afhaalpunt en moest ik het alsnog gaan halen en terugsturen.  Dat was wel erg vervelend.

En hun leveringstermijnen (via BOL.com) kloppen vaak voor geen meter.

Maar bij andere verkopers eigenlijk nog nooit problemen gehad.

Die mevrouw is er echt wel een soep van aan het maken he?  Snap niet dat ze het niet gewoon op tijd gaat afhalen.

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 23 oktober 2013 - 16:07

Ik heb kiala al heel veel gebruikt en zelf tot nu toe ook nog geen problemen. Maar het is ook niet de fout van kiala hé. Begrijp niet waarom ze dat maar niet gaat afhalen?? Ze gaf mij nochtans de indruk een beetje krap in geld te zitten, dan ga je toch niet iets laten liggen waarvoor je al betaald hebt?
Mylo Banner