Spring naar inhoud

- - - - -

Verschil dierenartsen

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Freggel
Freggel
  • 318 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 27 september 2013 - 13:58

Ik ben nog niet zo lang geleden verhuisd, en ben nog aan het zoeken naar een goede dierenarts.

Ben vorige maand naar degene geweest die het dichts bij me is. Daar was ik voor ontworming + inenting van Freggeltje, 85 euro kwijt. En ze heeft dan nog alle moeite gedaan om me speciale voeding (hun voeding was veel beter dan wat je elders kon kopen), een huisdierenverzekering via hen (want daar ging ik enkel profijt uit halen als ze ooit iets voor had, kost 125 euro/jaar) en een inentingsabonnement (250 euro ineens te betalen en daarna nooit meer betalen voor de inentingen) aan te smeren. Bij het buitengaan daar vertelde ze dan ook nog even dat als ik iemand nodig had ivm gedragsproblemen, dat ik ook bij hen terecht kon en dat ze goedkoper waren daarvoor dan andere gedragstherapeuten. Ben er door het verkooppraatje bijna 20 minuten binnen geweest, en ze heeft geen enkele keer gevraagd of ik eigenlijk vragen had of iets wilde weten.

Nu ben ik niet echt gediend van zulke zaken en het echt proberen op te dringen aan de mensen, dus moest vandaag terug voor 2de inenting en ging dus naar een andere dierenarts.

Een heel verschil. Ik kom binnen, hij vraagt wat het probleem is. Ik zeg dat ik voor 2de inenting kom en of hij ze ook nog snel kan ontwormen. Hij neemt Freggeltje over, pakt zijn stethoscoop, luistert, zegt dat haar hartje regelmatig slaagt, dat ze geen vlooien heeft, duwt wat ontwormingsmiddel in haar keel, zet de inenting, geeft Freggeltje terug en vraagt of ik nog vragen heb. Ik zeg van niet waarop hij zegt 'Dat is dan 35 euro'. Ik betaal en sta iets van een 3 minuten nadat ik ben binnen gegaan weer buiten.

Die tweede beviel me stukken beter dan de eerste. No nonsens en meer dan de helft goedkoper voor hetzelfde. Denk dat ik de volgende keer weer maar naar daar ga. :)

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 27 september 2013 - 14:33

Elke dierenarts is anders ....  heb ik ookal ondervonden.
Ik ga bij een praktijk van 3 dierenarts en ik zweer steeds bij één en dezelfde dierenarts.
Die onderzoekt elk diertje dat binnenkomt automatisch van kop tot teen, ookal kom je enkel voor een vaccin o.i.d.
Als er iets mis is voert hij uitgebreid onderzoek , legt ook alles uitgebreid uit en gebruikt helemaal geen verkoopspraatjes.
Hij zal zelfs automatisch al zeggen wanneer een behandeling duur zou uitvallen of wanneer iets nutteloos is.

De 2e dierenarts daar is ook nog goed en is mijn 2e keuze , voor de honden maakt het mij niet uit bij welke van de 2 ik ga, voor de katten verkies ik nog altijd de bovenste.

Maar dan .... de 3e : die trekt op niks !!!!!
Ze hebben wisselende weekenddienst, telkens één van de 3 ... nu wil het lukken dat als ik iets ernstigs aan de hand heb , ik dat ALTIJD in het weekend aan de hand heb.  Die andere 2 staan paraat zoals het moet , ik vind het zelf heel vervelend om iemand uit zijn bed te bellen bijvoorbeeld maar Louise heeft eens een aanval gehad van epilepsie die niet over ging , om half 2 snachts ... ja dan moet je bellen hè , een kwartier later staat die dan ook op de praktijk.  Maar die 3e ... die stapt voor niks in zijn auto, zijn antwoord is quasi altijd "kom maandag maar eens langs" IK KRIJG DAAR HORENS VAN ... ik weet heus wel wanneer iets dringend is en wanneer niet :(

Dan is er een 2e praktijk , ook een zeer goede dierenarts maar de laatste tijd , als je er komt , ze weet altijd wel het perfecte product , en een supplementje voor dit, een supplementje voor dat , speciaal voer voor dit, speciaal voer voor dat...  daar kom ik dus ook niet meer.  Ik hou niet van al die extra's als het niet noodzakelijk is en ik hou ook helemaal niet van die mentaliteit dat ze je dingen proberen aan te smeren.

Nu is Lucky kortademig, ik ga dadelijk nog eens terug kijken of het nog niet beter is (misschien was hij geschrokken of zo daarnet) en als het blijft aanhouden ga ik straks ermee naar de dierenkliniek in Mol , is voor mij een heel eind rijden maar nr 3 zijn wachtdienst is ingegaan vandaag en die ziet mij dus echt niet meer !!

Je moet dus echt doen waar je je goed bij voelt en waar je vertrouwen in hebt maar ik vind dus ook wel dat een dierenarts een dier moet onderzoeken, hart, longen, oren, buik en zo , telkens je komt voor een vaccin... gewoon even algemene check.

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 27 september 2013 - 15:20

Letten jullie ook op de kostprijs? Zouden jullie van DA veranderen als deze (opmerkelijk) duurder is, ook al ben je er op zich tevreden over?

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 27 september 2013 - 16:21

Bekijk berichtDorothea, op 27 september 2013 - 15:20, zei:

Letten jullie ook op de kostprijs? Zouden jullie van DA veranderen als deze (opmerkelijk) duurder is, ook al ben je er op zich tevreden over?

Als het echt veel duurder is en de anderen zijn even goed, dan zou ik inderdaad wel naar een andere gaan.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 27 september 2013 - 16:28

Ik let alleen op de prijs als ze even goed zijn...  ik wil dus gerust het dubbele betalen bij een dierenarts waarvan ik zeker ben dat ik de juiste diagnose krijg dan de helft bij een dierenarts waar ik altijd zal twijfelen of hij het wel weet...

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 27 september 2013 - 17:21

Bekijk bericht*bonnie*, op 27 september 2013 - 14:33, zei:

Nu is Lucky kortademig, ik ga dadelijk nog eens terug kijken of het nog niet beter is (misschien was hij geschrokken of zo daarnet) en als het blijft aanhouden ga ik straks ermee naar de dierenkliniek in Mol , is voor mij een heel eind rijden maar nr 3 zijn wachtdienst is ingegaan vandaag en die ziet mij dus echt niet meer !!

Ben je ermee naar Mol geweest ? En wie had je daar ?

Freggel
Freggel
  • 318 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 27 september 2013 - 18:03

Bekijk bericht*bonnie*, op 27 september 2013 - 14:33, zei:

Oh, over die dierenkliniek in Mol heb ik ook nog een verhaaltje. :mrgreen;

Eerst al zeggen dat ik over de behandelingen daar helemaal geen klagen heb. Ze hebben daar ooit een metalen pin in mijn hond zijn been gezet, bij een vogel van me een poot geamputeerd omdat het ringetje die afklemde, keizersnede bij een vrij kleine hagedis gedaan. Nooit geen klagen van gehad (buiten dat ze ook schandalig duur zijn dan, maar dat nam ik er met plezier bij).

Maar de laatste keer dat ik er kwam was het om Inu, mijn wasbeerhond mannetje te laten castreren. Ook netjes gedaan, al had ik wel netjes alles zelf al opgezocht ivm hoeveelheid en type verdoving enzo, maar ze kunnen natuurlijk met exoten dat niet allemaal weten.
Maar een week of 2 later staat er plots een hele cameraploeg van VTM voor de deur. Of ze mochten komen filmen want ze hadden van die dierenkliniek gehoord dat we nogal wat speciale beestjes hadden en dat zou mooi passen in een nieuw programma dat ze aan het maken waren.
Ok, een dierenarts heeft geen zwijgplicht, maar het minste wat ze kunnen doen is toch wel even informeren of ze je gegevens mogen doorgeven in plaats van die zomaar door te verkopen (want achteraf bleek dat ze er dus wel geld voor gekregen hadden).
Dus daar ben ik nadien ook niet meer geweest. (Nu ja, nog 1x om ze eens even goed te zeggen dat ik er dus niet mee gediend was :catcurs )

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 27 september 2013 - 18:07

Bekijk berichtFreggel, op 27 september 2013 - 18:03, zei:

Maar een week of 2 later staat er plots een hele cameraploeg van VTM voor de deur. Of ze mochten komen filmen want ze hadden van die dierenkliniek gehoord dat we nogal wat speciale beestjes hadden en dat zou mooi passen in een nieuw programma dat ze aan het maken waren.
Ok, een dierenarts heeft geen zwijgplicht, maar het minste wat ze kunnen doen is toch wel even informeren of ze je gegevens mogen doorgeven in plaats van die zomaar door te verkopen (want achteraf bleek dat ze er dus wel geld voor gekregen hadden).
Dus daar ben ik nadien ook niet meer geweest. (Nu ja, nog 1x om ze eens even goed te zeggen dat ik er dus niet mee gediend was :catcurs )
:trance:
Schandalig!!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 27 september 2013 - 18:30

Ben deze week naar een andere da moeten gaan omdat de mijne in verlof was.
Ewel die mevr was helemaal niet om geld te ontfrutselen, bij mijn da kreeg ik steeds metacam mee wat een heel duur product is. Bij deze was het een ander product 3 keer goedkoper en moet er veel minder van geven als dosis.
Nu ook belde ik om te zien hoe het met mijne zino was die is bij haar aan het infuus, en ze zei dat ze het liefst had dat we hem naar de dierenkliniek in hasselt deden om beter te onderzoeken wat hij heeft. Ze zei ook ik kan hem ook nog heel het weekend hier houden met gewoon infuus en medicatie maar dat is verloren tijd en geld. Was eigenlijk best verwonderd dat ze niet probeert dit of datte zodat het factuur oploopt. Tot nu heel content ook van de zorgen dus ik ga bij haar zeker nog terug.
De andere da behoudt ik ook want die zijn qua apparatuur goed ingesteld en je kan het altijd nodig hebben.

Mijn heel eerste da was ook niet van de dure kant ging ik met 5 katten moest ik toch altijd maar 1 consultatie betalen, ken er anderen waar het opliep naar 5. Denk op dat gebied ik toch effe zou overwegen hoe en wat.

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 27 september 2013 - 18:30

Maar de laatste keer dat ik er kwam was het om Inu, mijn wasbeerhond mannetje te laten castreren. Ook netjes gedaan, al had ik wel netjes alles zelf al opgezocht ivm hoeveelheid en type verdoving enzo, maar ze kunnen natuurlijk met exoten dat niet allemaal weten.

:o :o :o
Amai, daarmee zou ook ook niet gediend zijn!

Ik ga met mijn eigen poezels naar een DA-praktijk en voor de opvangertjes naar één van de opvang.
Als ik met mijn poezels naar de DA ga, worden ze ook altijd van voor naar achter en van links naar rechts onderzocht (mijne Winston kan er een boek over schrijven :louche: :lachen: )
Zijn ze de goedkoopste? Ik denk het niet, maar hun prijzen zijn eerlijk en het zal niet veel schelen. Ze zitten met de diertjes in en staan ook altijd paraat, zelfs toen ik de laatste keer de DA van de opvang niet kon bereiken en hun informatie vroeg over Chouchouke (opvangertje) die aan het overgeven was. Meestal zijn zij ook van wachtdienst (omdat ze nu met meerdere zijn).
De DA van de opvang is zeker even goed en zit ook in met de diertjes in maar met mijn eigen bende hou ik het op de DA-praktijk (zolang ze geen VTM-ploeg op mij afsturen........ ;) )

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 27 september 2013 - 19:14

Ik dacht dat ze ook beroepsgeheim hadden :catscratchhead
Prof over plichtenleer zei toch laatst dat bijna ieder vrij beroep waarvoor er een orde is beroepsgeheim hebben... (ofwel was ik niet goed aan het opletten :p)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 27 september 2013 - 19:20

Bekijk berichtFreggel, op 27 september 2013 - 13:58, zei:

Ik ben nog niet zo lang geleden verhuisd, en ben nog aan het zoeken naar een goede dierenarts.

Ben vorige maand naar degene geweest die het dichts bij me is. Daar was ik voor ontworming + inenting van Freggeltje, 85 euro kwijt. En ze heeft dan nog alle moeite gedaan om me speciale voeding (hun voeding was veel beter dan wat je elders kon kopen), een huisdierenverzekering via hen (want daar ging ik enkel profijt uit halen als ze ooit iets voor had, kost 125 euro/jaar) en een inentingsabonnement (250 euro ineens te betalen en daarna nooit meer betalen voor de inentingen) aan te smeren. Bij het buitengaan daar vertelde ze dan ook nog even dat als ik iemand nodig had ivm gedragsproblemen, dat ik ook bij hen terecht kon en dat ze goedkoper waren daarvoor dan andere gedragstherapeuten. Ben er door het verkooppraatje bijna 20 minuten binnen geweest, en ze heeft geen enkele keer gevraagd of ik eigenlijk vragen had of iets wilde weten.

Nu ben ik niet echt gediend van zulke zaken en het echt proberen op te dringen aan de mensen, dus moest vandaag terug voor 2de inenting en ging dus naar een andere dierenarts.

Een heel verschil. Ik kom binnen, hij vraagt wat het probleem is. Ik zeg dat ik voor 2de inenting kom en of hij ze ook nog snel kan ontwormen. Hij neemt Freggeltje over, pakt zijn stethoscoop, luistert, zegt dat haar hartje regelmatig slaagt, dat ze geen vlooien heeft, duwt wat ontwormingsmiddel in haar keel, zet de inenting, geeft Freggeltje terug en vraagt of ik nog vragen heb. Ik zeg van niet waarop hij zegt 'Dat is dan 35 euro'. Ik betaal en sta iets van een 3 minuten nadat ik ben binnen gegaan weer buiten.

Die tweede beviel me stukken beter dan de eerste. No nonsens en meer dan de helft goedkoper voor hetzelfde. Denk dat ik de volgende keer weer maar naar daar ga. :)

Hmm, ik denk dat ik weet waar je de eerste keer geweest bent. Kan je me even in pb vertellen waar je de 2de keer geweest bent? Ik ben bij die eerste DA 1500 euro kwijt aan Sloeber (als het dezelfde is, maar ik denk van wel). We zijn ook maar net verhuisd en weten ook nog niet goed waar naartoe.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#13 Geplaatst 27 september 2013 - 19:24

Bekijk berichtwendyv123, op 27 september 2013 - 17:21, zei:

Ben je ermee naar Mol geweest ? En wie had je daar ?

Nee, ben uiteindelijk toch naar mijn huidige praktijk gegaan, ze waren nog met 2 aan het werk.
Ik open dadelijk een apart topic, slecht nieuws :(

Amai, dat is inderdaad schandalig van die cameraploeg... daar zou ik ook niet happy mee zijn en nee privégegevens mogen ze niet zomaar doorgeven hoor.

Ik ben in Mol al een paar keer geweest int verleden en qua behandeling ook geen klagen.

zsapo
zsapo
  • 306 berichten

#14 Geplaatst 27 september 2013 - 19:53

Ja er is inderdaad veel verschil in dierenartsen.   Sinds we onze katten hebben hier gaan we naar de dichtstbijzijnde DA hier en we hebben het wel getroffen.   We gaan altijd op afspraak en het is echt een heel goede.   Geen verkoopspraatjes gelukkig.    Ze kan echt goed omgaan met de katten, de katten zijn erg rustig bij haar.   Inenten is geen probleem, chippen doet ze alsof het niks is...   En ze neemt haar tijd, we zitten altijd vlug half uur binnen bij haar.    Altijd een hele babbel, je kan er alles aan vragen...   En van prijs valt het ook goed mee.

Freggel
Freggel
  • 318 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 27 september 2013 - 22:17

Bekijk berichtSedes, op 27 september 2013 - 19:14, zei:

Ik dacht dat ze ook beroepsgeheim hadden :catscratchhead
Prof over plichtenleer zei toch laatst dat bijna ieder vrij beroep waarvoor er een orde is beroepsgeheim hebben... (ofwel was ik niet goed aan het opletten :p)

Nee, ze hebben geen zwijgplicht, heb het eerst even nagegaan bij een advocaat toen. Het enige onwettige dat ze gedaan hadden was mijn gegevens doorverkopen, maar probeer dat maar eens te bewijzen. Maar ze mogen dus in principe gewoon tegen iedereen alles vertellen. Uit goed fatsoen doen de meeste dat natuurlijk niet, maar er is geen wetgeving die hun dat verbied.