Spring naar inhoud

- - - - -

Lucky hartprobleem (FIP ?) RIP :(

• Log in om te reageren
53 reacties op dit onderwerp
juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#16 Geplaatst 29 september 2013 - 23:30

Toch al positief dat het geen FIP is. Hopelijk slaat de medicatie snel aan.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#17 Geplaatst 30 september 2013 - 11:18

Straks gaan we voor een nieuwe echo, om te kijken of er verandering is

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#18 Geplaatst 30 september 2013 - 17:28

Mijn dierenarts heeft vandaag een punctie gedaan en zijn eerste idee is helaas toch FIP :( Vocht is naar het labo gestuurd voor onderzoek... Hij zegt dat het zou kunnen dat het in zo'n vroeg stadium is dat het zich ontwikkeld in het hartzakje en nog niet eens in het bloed is geraakt en daarom niks van te zien is in de bloeduitslagen :(

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 30 september 2013 - 17:43

Oh!Die rotzieke.Hopelijk is het wat anders.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 30 september 2013 - 18:59

Ik hoop het ook dat het iets anders is. :( Het zou zo erg zijn voor Lucky. :(
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#21 Geplaatst 30 september 2013 - 19:52

Maar alé zeg... Die onzekerheid altijd, fip of geen fip, kan het katje erdoor komen of niet... Veel sterkte, ik hoop ook nog altijd dat het geen fip is hoor.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#22 Geplaatst 30 september 2013 - 20:19

Je zou het hem echt niet aangeven, hij komt mij altijd nog verwelkomen, eet nog steeds goed, geen rare symptomen maar jah, ik heb het al eerder gelezen met FIP dat het soms zo onwerkelijk is en dan ineens in sneltempo fout gaat dus ja , ik zie ook wat ik zie , ben bij de echo's bij geweest ... het moet van ergens komen en een tumor of trauma was het volgens hem al niet , dan hadden we bloed moeten zien in het vocht zei hij.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#23 Geplaatst 30 september 2013 - 23:13

pffff hopelijk vergissen ze zich

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#24 Geplaatst 30 september 2013 - 23:17

Geniet van hem nu hij nog goed is. En... ik wil jullie geen valse hoop geven, maar ik heb nog al verhalen gehoord, oa van mijn eigen dierenarts, van katten van wie gedacht werd dat ze fip hadden en die ten dode opgeschreven waren, maar waar het uiteindelijk geen fip bleek te zijn en die er gezond en wel uitgekomen zijn. :hug: :hug:

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#25 Geplaatst 04 oktober 2013 - 15:33

4 dierenartsen vermoeden FIP hoewel er geen harde bewijzen voor zijn ...  tis zelden gezien bij de dierenartsenpraktijk en zelden gezien in het labo en veel meer verklaringen zijn er niet voor , een harttumor of erfelijke aandoeningen zijn eigenlijk al uitgesloten ... we hebben vandaag via een punctie onder narcose al het vocht laten weghalen en dat was eigenlijk het laatste wat we konden doen, nu zal het ervan afhangen hoe snel het vocht weer terugkomt ... dan zijn er voor ons niet veel opties meer over.

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 04 oktober 2013 - 15:40

Ocharme Bonnie dat is niet zo een goed nieuws. :( Als er al 4 dierenartsen hetzelfde zeggen vrees ik er toch voor. :( Ik hoop nog altijd dat het iets anders is dat kan genezen worden. :pray:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

henny
henny
  • 1.601 berichten

#27 Geplaatst 04 oktober 2013 - 15:54

Ik denk eerder aan een hartafwijking dan aan FIP.
Henny

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#28 Geplaatst 04 oktober 2013 - 18:28

Henny, er zijn 4 dierenartsen bij betrokken, als zij na grondig onderzoek met röntgenfoto's , echo's en vooral op basis van het weggenomen vocht besluiten dat het niet om een hartafwijking of tumor gaat, dat ga ik mij daar bij neerleggen...

Ik heb zelf ookal flink gegoogled over mogelijke hartafwijkingen en ik heb niks kunnen vinden dat dit soort vocht veroorzaakt.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#29 Geplaatst 04 oktober 2013 - 19:12

Blijf duimen dat het toch nog goed komt. :duim:

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#30 Geplaatst 04 oktober 2013 - 19:59

:hug: :hug: :hug:
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig