Jonge blinde kat gevonden in Roeselare centrum
#1 Geplaatst 27 september 2013 - 21:03
#2 Geplaatst 27 september 2013 - 21:20
#3 Geplaatst 27 september 2013 - 21:21
Hieronder heb je de tips van Katzoektthuis met sites die nuttig kunnen zijn. Misschien kan je zijn / haar foto daar ook op die sites posten?
Sites die nuttig kunnen zijn: gevondenenvermistehuisdieren.be, Binnenbeest, kattensite.be, kiavu, kapaza en 2dehands en andere zoekertjessites. Contacteer steeds de asielen uit de regio. Een chip maakt het uiteraard veel makkelijker om een vermiste poes terug te vinden.
CAD is specifiek voor Antwerpen, Bello voor Limburg.
Op pets.be staan dieren die in asielen "gezet" zijn (vooral als er geen identificatie gevonden is).
Misschien kan je haar ook op facebook posten met de vraag om te delen. Er zijn ook specifieke sites op facebook waar je gevonden dieren kan plaatsen met een foto.
Blinde katjes zien het gevaar niet afkomen en zijn dus kwetsbaarder dan een niet-gehandicapt katje. Hoe sneller het terug met de baasjes herenigd wordt, hoe beter.
En mocht je de eigenaars spreken, dan kan je hen misschien aanraden om hun katje te laten chippen? Zo zullen ze het de volgende keer sneller terugkrijgen. Misschien is het wel gechipt.....
Mijn eigen 5 poezels zijn allemaal gechipt en da's echt waar wel een extra geruststelling voor als er ooit ééntje de weg naar huis niet meer zou vinden. De kans dat ik ze zou terugkrijgen is toch super-veel groter.
Veel succes!

The devil has work for idle paws

www.dendermondsezwervertjes.org
#4 Geplaatst 28 september 2013 - 00:14
Anders toch bedankt voor de tips.
Hopelijk neemt de eigenaar contact op met ons.
#5 Geplaatst 28 september 2013 - 00:54
Heb je al rondgevraagd daar in de buurt (straat waar je het gevonden hebt en mss ook wel tot in de kattenstraat die daar vlakbij is) want ik vermoed dat een blinde kat niet zo heel ver zal weglopen... als dit vermoeden klopt kan het haast niet anders dan dat we de baasjes daar ergens moeten zoeken hé.
Misschien ook enkele flyers maken en in de straten die daar rond zijn uithangen of huis aan huis bedelen, als je kan...
Ik heb het in elk geval gedeeld op mijn fb-pg https://www.facebook...117234601772647 alsook op onze fb-groep Zwerfkatten'project' Roeselare https://www.facebook...23636650995385/ en op m'n fb-profielpagina
Ik hoop echt dat het baasje snel gevonden wordt want die moet waarschijnlijk wel super ongerust zijn... fingers crossed dus !!!
#6 Geplaatst 28 september 2013 - 07:25

#8 Geplaatst 28 september 2013 - 10:08
#10 Geplaatst 28 september 2013 - 15:51
Ully, op 28 september 2013 - 00:14, zei:
Anders toch bedankt voor de tips.
Hopelijk neemt de eigenaar contact op met ons.
Oh dat is jammer. Maar vermits het een bandje aanheeft lijkt het mij niet echt een gedumpte kat, maar eerder een kat die misschien 'per ongeluk' is buitengeraakt.
Vergeet dus zeker niet op een chip te laten checken, dat kan je veel tijd en moeite besparen.
#11 Geplaatst 15 november 2013 - 21:14

PS: deze poes is niet echt blind maar heeft een blinde vlek in de hoeken van het oog, waardoor ze die bewuste rondjes loopt en men idd zou denken dat ze blind is...
Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: blind, kat, blauwe halsband
De katjes →
Medisch en gezondheid →
Bench rustGestart door Elinep_0312, 11 aug 2020 ![]() |
|
![]() |
||
Het personeel →
Discussies →
Gratis kittens site!Gestart door gillian-kat , 26 sep 2018 ![]() |
|
![]() |
||
![]() |
Wedstrijden →
Foto thema wedstrijden →
Poll Tweede keer stemmen voor de maand AugustusGestart door Evyke81, 13 sep 2018 ![]() |
|
![]()
|
|
De katjes →
Medisch en gezondheid →
Astronautenvoer voor katjes: MedicareGestart door Sabine2, 29 jun 2018 ![]() |
|
![]() |
||
De katjes →
Overige →
Ideeën om leven aangenamer te maken voor blinde katGestart door gillian-kat , 28 okt 2017 ![]() |
|
![]()
|