Spring naar inhoud

- - - - -

Jonge blinde kat gevonden in Roeselare centrum

blind kat blauwe halsband

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
10 reacties op dit onderwerp
Ully
Ully
  • 2 berichten

#1 Geplaatst 27 september 2013 - 21:03

Gevonden jonge blinde kat in de Gaaipersstraat in Roeselare

Bijgevoegde thumbnails

• 2013-09-27 16.00.38.jpg

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 27 september 2013 - 21:20

Ocharme! Maar hij/zij heeft precies wel een bandje om. Staan daar geen gegevens van de eigenaar op? Anders eens laten checken op een chip door politie of dierenarts
Mylo Banner

Sabine2
Sabine2
  • 8.647 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 27 september 2013 - 21:21

Die heeft een bandje aan dus iemand mist ze.

Hieronder heb je de tips van Katzoektthuis met sites die nuttig kunnen zijn. Misschien kan je zijn / haar foto daar ook op die sites posten?
Sites die nuttig kunnen zijn: gevondenenvermistehuisdieren.be, Binnenbeest, kattensite.be, kiavu, kapaza en 2dehands en andere zoekertjessites. Contacteer steeds de asielen uit de regio. Een chip maakt het uiteraard veel makkelijker om een vermiste poes terug te vinden.
CAD is specifiek voor Antwerpen, Bello voor Limburg.
Op pets.be staan dieren die in asielen "gezet" zijn (vooral als er geen identificatie gevonden is).

Misschien kan je haar ook op facebook posten met de vraag om te delen. Er zijn ook specifieke sites op facebook waar je gevonden dieren kan plaatsen met een foto.
Blinde katjes zien het gevaar niet afkomen en zijn dus kwetsbaarder dan een niet-gehandicapt katje. Hoe sneller het terug met de baasjes herenigd wordt, hoe beter.

En mocht je de eigenaars spreken, dan kan je hen misschien aanraden om hun katje te laten chippen? Zo zullen ze het de volgende keer sneller terugkrijgen. Misschien is het wel gechipt.....
Mijn eigen 5 poezels zijn allemaal gechipt en da's echt waar wel een extra geruststelling voor als er ooit ééntje de weg naar huis niet meer zou vinden. De kans dat ik ze zou terugkrijgen is toch super-veel groter.

Veel succes!

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Ully
Ully
  • 2 berichten

#4 Geplaatst 28 september 2013 - 00:14

Helaas,er staat niets op het halsbandje.
Anders toch bedankt voor de tips.
Hopelijk neemt de eigenaar contact op met ons.

missmsn
missmsn
  • 42 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 28 september 2013 - 00:54

Hallo Ully,

Heb je al rondgevraagd daar in de buurt (straat waar je het gevonden hebt en mss ook wel tot in de kattenstraat die daar vlakbij is) want ik vermoed dat een blinde kat niet zo heel ver zal weglopen... als dit vermoeden klopt kan het haast niet anders dan dat we de baasjes daar ergens moeten zoeken hé.
Misschien ook enkele flyers maken en in de straten die daar rond zijn uithangen of huis aan huis bedelen, als je kan...

Ik heb het in elk geval gedeeld op mijn fb-pg https://www.facebook...117234601772647 alsook op onze fb-groep Zwerfkatten'project' Roeselare https://www.facebook...23636650995385/ en op m'n fb-profielpagina

Ik hoop echt dat het baasje snel gevonden wordt want die moet waarschijnlijk wel super ongerust zijn... fingers crossed dus !!!

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 28 september 2013 - 07:25

Ocharme. :( Ik kan mij niet voorstellen dat zo een hulpeloos katje zomaar gedumpt werd. :( Lief dat je het opgevangen hebt en hopelijk kan je de eigenaars vinden. :duim:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

kika
kika
  • 3.844 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 28 september 2013 - 07:45

Heb je al laten controleren op een chip?
Geplaatste afbeelding

Nivo
Nivo
  • 6.307 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 28 september 2013 - 10:08

Zorgelijk, ocharm toch. Hopelijk word ze veilig opgevangen tijdens de zoektocht naar haar eigenaar!!
sorry laatste keer

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 28 september 2013 - 14:36

:( Hopelijk vinden jullie snel haar baasje terg!

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 28 september 2013 - 15:51

Bekijk berichtUlly, op 28 september 2013 - 00:14, zei:

Helaas,er staat niets op het halsbandje.
Anders toch bedankt voor de tips.
Hopelijk neemt de eigenaar contact op met ons.

Oh dat is jammer. Maar vermits het een bandje aanheeft lijkt het mij niet echt een gedumpte kat, maar eerder een kat die misschien 'per ongeluk' is buitengeraakt.
Vergeet dus zeker niet op een chip te laten checken, dat kan je veel tijd en moeite besparen.
Mylo Banner

missmsn
missmsn
  • 42 berichten
  • 6 katten

#11 Geplaatst 15 november 2013 - 21:14

Dankzij de goede samenwerking met het Blauwe Kruis Roeselare (ivm Gevonden/vermiste katten in West-Vlaanderen) en enkele telefoontjes heen en weer van en naar de vermoedelijke eigenaars én de dame die de poes ondertussen in opvang had, is deze lieverd terug thuis bij haar baasjes!!!

:eDance: :cheer:    :eDance: :dancer:  :cheer:  :dancer:  :eDance: :cheer:  :eDance: :dancer:  :cheer:  :dancer:  :eDance: :cheer:  :eDance: :dancer:  :cheer:  :dancer:  

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:  :thumb: :thumb:

:lol:  Hier mag dus een slotje op!!!

PS: deze poes is niet echt blind maar heeft een blinde vlek in de hoeken van het oog, waardoor ze die bewuste rondjes loopt en men idd zou denken dat ze blind is...

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: blind, kat, blauwe halsband