Spring naar inhoud

- - - - -

Vreemde kat komt bij ons sproeien

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Dlphine
Dlphine
  • 65 berichten

#1 Geplaatst 02 oktober 2013 - 11:07

Hoi!
Ik heb thuis twee katten (1 kattin en een gecastreerde kater). De laatste paar dagen merken we dat er een vreemde kat komt eten, nu is dat voor mij opzich geen probleem, maar mijn moeder zei dat ie begint te sproeien. Mijn katten hebben er allebei echt schrik van, van die vreemde kat (ondanks het feit dat mn kater een echte jager en vechter is), ze doen er niets tegen. Nu vroeg ik me af of die sproeigeur een invloed kan hebben op onze kater (onze kattin gaat zelden naar buiten) en of die vreemde kat mijn kat zou aanvallen. Ik las wel sprays om het sproeien tegen te gaan maar vaak zijn dat "anti katten sprays" of gaat het om katten die binnen sproeien. Ik weet niet van wie die nieuwe kat is dus even in gans mijn buurt rondgaan om te vragen en om te smeken om hem te laten castreren is niet echt een optie.

Alvast bedankt!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 02 oktober 2013 - 11:46

Is de poes gesteriliseerd?
Indien niet tja dan komt die voor haar, en zolang zei niet gesteriliseerd zou zijn komt hij op jacht en laat zijn geurmerk achter.

Is ze wel gesteriliseerd komt hij zijn merk zetten om te imponeren, had dat hier ook een tijdje geleden aan onze voordeur. En bij ons stond geen eten buiten en in de tuin kunnen andere katten niet komen. Heb er cat off spray een paar dagen op gedaan en hij is niet meer weer gekomen.

Hij kan idd ook een gevecht aangaan met je kater, mss was het vroeger zijn territorium of wil hij het gewoon uitbreiden.

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#3 Geplaatst 02 oktober 2013 - 15:58

Wij hebben dat hier vorig jaar ook voor gehad. Een vreemde kat kwam van hun bakje eten, begon op ons terras te sproeien en heeft zelfs eens serieus gevochten met ons Yvette. Ze waren toen nog met drie, en hoewel vooral ons Yvonne toch wel een stoere kater is, hadden ze alledrie duidelijk schrik van die kat. Ik was ook bang dat dat hier in huis problemen zou geven, maar dat was uiteindelijk niet het geval. Maar het kan wel dat ze daardoor bv binnen in huis beginnen plassen of sproeien, of andere gedragsproblemen vertonen.
Mijn man heeft dan her en der in onze tuin (gebruikte) korrels uit hun kattenbak gelegd, en toeval of niet, maar die kat is hier nu niet meer te zien.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 02 oktober 2013 - 16:01

Heel simpel, zorgen dat de vreemde kat niet meer in je tuin komt om te eten en zeker je poes laten helpen,
niet alleen voor het sproeien maar ook om baarmoederontsteking te voorkomen.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 02 oktober 2013 - 17:06

Wij hebben dit in het verleden ook gehad. Er kwam een kat sproeien. In het schob hadden wij een opening gemaakt voor onze katten en hier waren enkele liplaatsjes voorzien. Dit om onze katten extra ruimte te geven (ondertussen zijn we verhuisd).
Die kat had een onderkomen gevonden in ons schob. Onze katten moesten er niets van weten en iemand (we dachten toen die kat) begon te sproeien. Eerst enkel in het schob (krabpaal enzo die daar stond, hebben we weg kunnen gooien). Aangezien het niet evident was te zien waar er gesproeid was, ben ik me zo'n lamp gaan kopen. Dan de plaatsen behandelt, maar hielp niet. Uiteindelijk heel het schob moeten leegmaken en elk stukje (stond heel vol :trance: ) appart moeten bekijken.
Ondertussen was het gesproei ook reeds in de veranda begonnen en uiteindelijk kwam die kat ook in huis (nu heb ik luikje met chip) en begon het sproeien dus ook in huis.
Het was echt vreselijk. Al mijn katten waren gesteriliseerd/gecastreerd, dus we gingen ervan uit dat het die kat was.
Ik moest iets doen en aangezien de kat een zwerfkat was, heb ik HEEL hard gezocht naar een plaatsje voor haar. Uiteindelijk heeft de kat (die een kattin bleek te zijn) een fijn thuisje gevonden.
Dus eind goed al goed.... dacht ik....

Het gesproei in huis was even gedaan, maar begon terug. Dus moest het wel één van mijn katten zijn! Uiteindelijk denken we dat het Sloeber en Snoes waren (jaja, een gesteriliseerde kattin).

Tijdens de verhuis heel veel weg moeten doen waar ooit op gesproeid was (in hout ofzo dringt het echt in). Eens verhuist, heeft er niemand meer gesproeid (hopelijk blijft dit zo!!).
Tot ik op een moment dacht dat het weer zover was! In mijn dressing ( :censored: :censored: ) rook ik terug iets. De katten kwamen daar nooit! :o :o :o
Wat bleek.... een reistas die ik in de dressing had staan, was blijkbaar ook besproeid geweest (rook je heel lichtjes). Dus die ook in de container.

Dus ja.... hopelijk lukt het jou beter!

Dlphine
Dlphine
  • 65 berichten

#6 Geplaatst 03 oktober 2013 - 20:31

Alvast bedankt voor de antwoorden! Dat van die gebruikte bakkorrels ga ik zeker eens proberen! Bedankt voor de tip Solotje maar een kat uit onze tuin houden is makkelijker gezegd dan gedaan..
Helemaal binnen komt ie niet want als er iemand hem ziet gaat ie eerst 3min blijven staren (best schattig eig) en loopt ie terug weg. In de veranda heb ik nog niets geroken dus het sproeien beperkt zich tot buiten, godzijdank. Ik merk niet veel aan mn kater, enkel dat ie ervan wegloopt en geen confrontatie aangaat. Hopelijk lukt de truc met de korrels! :d

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#7 Geplaatst 03 oktober 2013 - 21:32

Onlangs nog wat afleveringen gezien van die kattengedragstherapeut op animal planet en daar komt dus inderdaad regelmatig in voor dat katten binnen overal beginnen te sproeien omdat ze zich bedreigd voelen door vreemde katten die buiten staan te sproeien in de tuin of die in de garage van hun huis geraken
Ik hoop dat jouw poezels dat toch niet gaan beginnen doen door die kleine vreemde indringer
Veel succes toegewenst met de korreltruc
Geplaatste afbeelding